Koon huohottimet.
Koon huohottimet.
Tuli tuosta "Itku tulee" ketjussa olleesta huohotinkupista mieleen että tällä hetkellä
pyörässä olevassa moottorissa huohotinputki näyttää lähtevän jyrkemmässä kulmassa
kuin varamoottorissa?
eli onko huohottimien ajoituksessa eroa ja voiko niitä vaihtaa keskenään?
Toisin sanoen voisiko viime kesän lievä öljyvuoto molemmista päistä johtua
keskenään vaihtuneista huohottimista?
Kyseessä siis k750.
pyörässä olevassa moottorissa huohotinputki näyttää lähtevän jyrkemmässä kulmassa
kuin varamoottorissa?
eli onko huohottimien ajoituksessa eroa ja voiko niitä vaihtaa keskenään?
Toisin sanoen voisiko viime kesän lievä öljyvuoto molemmista päistä johtua
keskenään vaihtuneista huohottimista?
Kyseessä siis k750.
Re: Koon huohottimet.
Käsittääkseni huohottimen ajoitus on peräisin "Aadolfin" insinöörien laskelmista, eli samoja ovat, mutta huohottimen kanavien modeja on monia..
Ennakoiva huolto menossa Koo,hon, katselin siinnä eri lohkoja osineen sekä pieniä vertailuja.
Kumpi malli on parempi ja miksi?
Terve,kmz.k750 kirjoitti:Ennakoiva huolto menossa Koo,hon, katselin siinnä eri lohkoja osineen sekä pieniä vertailuja.
Pyytäsin kommentteja ja perusteluja kuvan mukaisista osista, moottorin lohko on pöydällä ja tulevana viikon loppuna aloitan kasaamisen.
Olen miettinyt huohotin "renkunlan" toimintaa, ei ole oikein avautunut minulle toiminnan kannalta nuo renkulassa olevat urat tai reijät.
Olen aina vain tarkistanut päällisin puolin renkulan kunnon, asentanut nokka-akselin hammaspyörän tappiin ja keulakansi kiinni.
Onko tietoa toiminnasta ja kumpi osista on toiminnan kannalta parempi?
No eikös se huohotettava ilma kulje joko niitä uria tai reikiä pitkin kampikammiosta, kun toi iso reikä on huohotin putken kohdalla, eihän se muutakaan kautta pääse.
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Niinhän siinä tapahtuu..tiukkahan se ei ole nokkaakseliinkaan, joten antaa ilmareittiä sieltäkin..itse olen käyttänyt tuota oikean puoleista mallia, mutta jos nyt valitsisin niin tuumisin..kumpi on istuvampi ohjaavaan koteloon..kumpi on kevyempi.. tappiin sopivampi..paremmin valmistetun oloinen ..jne.
Kasatessa kannattaa tarkastaa vielä ajoituskin. Kaasuhitsauslangalla kokeilee että reikä tulee kohilleen kun männät lähtee painuun alas, eikä mene liian aikasin kiinni.
Reikien tai urien tehtävänä lienee separoida öljypisarat erilleen ulospuhaltuvasta ilmasta.
Arvaisin että reiällinen versio on vanhempi, ja jossain vaiheessa reiät on korvattu helpommin
valmistettavilla urilla.
Arvaisin että reiällinen versio on vanhempi, ja jossain vaiheessa reiät on korvattu helpommin
valmistettavilla urilla.
Kiitos tiedoista!
Vasemman puoleinen kuvassa, renkula jossa on reijät on ollut paikoillaan moottorissa alusta alkaen eli vuonna 2003 hankin lätyskän.
Päällisin puolin on siistimpi reijällinen malli, tänään tarkistelen tarkemmin ja puntaroin jne.
Vasemman puoleinen kuvassa, renkula jossa on reijät on ollut paikoillaan moottorissa alusta alkaen eli vuonna 2003 hankin lätyskän.
Päällisin puolin on siistimpi reijällinen malli, tänään tarkistelen tarkemmin ja puntaroin jne.
Eipä noissa toiminnan kannalta varmaan isoa eroa ole. Oikean puoleinen kerännee öljyä isommalta alueelta ja ehkä roiskii paremmin pois. Se, että onko se hyvä asia niin tiedä häntä.
Tuo malja on kuitenkin väljä vähän joka suuntaan ja pitää siellä etukopan alumiinipesässäkin kai olla joku pisara öljyä voitelemassa. Jos siis oikean puolimmainen roiskii paremmin niin se kaikki on pois maljan voitelusta. Mulla on käytössä tuo vasemmanpuoleinen malli ja ennen asennusta kiillottelin sileäksi tuon etukoppaan menevän osion, jotta ei hiertäisi pehmeämpää alumiinia. Neulaviilalla myös pyöristelin nuo kaikki kanavien päät.
Tuo malja on kuitenkin väljä vähän joka suuntaan ja pitää siellä etukopan alumiinipesässäkin kai olla joku pisara öljyä voitelemassa. Jos siis oikean puolimmainen roiskii paremmin niin se kaikki on pois maljan voitelusta. Mulla on käytössä tuo vasemmanpuoleinen malli ja ennen asennusta kiillottelin sileäksi tuon etukoppaan menevän osion, jotta ei hiertäisi pehmeämpää alumiinia. Neulaviilalla myös pyöristelin nuo kaikki kanavien päät.
Laitoin kevyemmän paikoilleen...muutama moottori purettuna hyllyssä ja enimmäkseen näkyy olevan tuo kevyempi malli tai mitä minulla on moottoreita.
Kahdessa moottorissa oli painavempi malli...
Kahdessa moottorissa oli painavempi malli...
- Liitteet
-
- WP_20150919_009.jpg (271.07 KiB) Katsottu 5130 kertaa
-
- WP_20150919_006.jpg (263.33 KiB) Katsottu 5130 kertaa
-
- WP_20150919_004.jpg (270.63 KiB) Katsottu 5130 kertaa
-
metsuri Torkkelista
- 700

En viittiny uutta juttua avata mokoman kysymyksen takia. Kyllähän se Koo huohottaa noistakin rei´istä kun tiivistekorkki on tuhannen päreinä. Mikä on niitten tarkoitus?
Pitää näköjään tehdä tilkkeet sorvissa. Markolla oli vielä viime viikolla tilkesarjan kuvassa ko. korkit, sitten ne hävisivät ykskaks. Loppu??
Anssin mukaan kinuskipytyissä ei reikää ole. Anssi kerto laittaneensa kymmeniä pyttyjä, kaikissa neukkupytyissä on ollu nuo rei`iät. Ite purin neljä, kaikissa rei`iät.
Pitää näköjään tehdä tilkkeet sorvissa. Markolla oli vielä viime viikolla tilkesarjan kuvassa ko. korkit, sitten ne hävisivät ykskaks. Loppu??
Anssin mukaan kinuskipytyissä ei reikää ole. Anssi kerto laittaneensa kymmeniä pyttyjä, kaikissa neukkupytyissä on ollu nuo rei`iät. Ite purin neljä, kaikissa rei`iät.
Siinä on aateltu että, pytty pääsee laajemaan vapaammin kun kuumin osa on ikäänkuin erillään.
eikä väännä pyttyä soikeeks tai jotain semmosta
ilmeisesti toimii ilmankin.
tämä on ainakin minun teoria.
eikä väännä pyttyä soikeeks tai jotain semmosta
ilmeisesti toimii ilmankin.
tämä on ainakin minun teoria.