Laitoin uuden topikin kun ei löytyny vanhastaan.
Onko kukaan teutaroinu dnjeprtronikin ykköstä ja kakkosta?
Yllättäen mopo karkas käsistä taas kerran ja tuli kuningasidea. Tuossa vaihteiden ja perien yhdistelmiä laskeskelleena ykkönen jäi aina lyhyeks ja jollekkin vaihdevälille tuli liian iso loikka.
Alkuperäinen idea oli laittaa sooloykkönen, kakkonen, pidempi 3. Ja yhden loven pidempi 4. sekä 10/35.
Paremman setin sain laskettua jos näpertää vakio 2:n 1:n paikalle jne. Ja uudeksi neloseksi suora. Vähän vaatii sorvia ja pari enska-akselia...
Tosiaan olisin utelias kuulemaan jos joku muu on tehnyt jotain vastaavan sorttista?
Dnepr laatikon välityskikkailut
Re: Dnepr laatikon välityskikkailut
Yleensä 3-4 puolella vaihdellaan, ku siellä on irralliset rataat. 1-2 jäy ohimennen silmässä ennenku ajetaan.
Armeijan käyttöön on tehty hitaammalla ykkösellä oleva laatikko. Tällön on laatikon valuun kans tehty paikama isommalle rattaalle että mahtuu pyörimään. Idea on että maastossa möyritään hitaasti niin kaikki voima tapeen ku sivuvanun veto kans käytössä ja täys lasti päällä vaunua myöten. Harvinainen poksi. En ole ite nähny ikään.
Armeijan käyttöön on tehty hitaammalla ykkösellä oleva laatikko. Tällön on laatikon valuun kans tehty paikama isommalle rattaalle että mahtuu pyörimään. Idea on että maastossa möyritään hitaasti niin kaikki voima tapeen ku sivuvanun veto kans käytössä ja täys lasti päällä vaunua myöten. Harvinainen poksi. En ole ite nähny ikään.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Dnepr laatikon välityskikkailut
Tästä se alkoi.
Ylin 10-36 enska.
Elintenluovuttaja, ts. Tämä antoi uuden ykkösen.
Uudet rattaat 1:lle, 2:lle ja 3:lle. Suora nelonen tulee jatkoks kunhan saapuu.
Ja alimpana 9-37 ykköselle enska.
Eli ensin 2 uutta enska-akselia. Toisesta 2:n ratas irti pätkimällä. Toinen sorviin ja siitä alkuperänen ykkönen melkein sileeks sopivalta matkalta. Kakkonen sileeks ja pieni topparipykälä jätetään päähän. Puristussovitetta on 2 satkua enemmän kuin noissa 3:n ja 4:n rattaissa.
Sitten pätkästyn enskan kakkosen hampaaseen sopiva reikä sisälle ja päät oikoseen->sopii prässillä tohon sorvattuun akseliin.
Alkuperänen 3 hammas käsittelyyn ja rajut sorvaukset ja vähän jyrsintä. Sopii 2:n paikalle sorvattuun akseliin.
Alkuperänen 4:n ei tarvi muuta kun ottaa mallia alkuperäsen kolmosrattaan koplingista ja veistellä siitä samallainen. Sopii 3:n paikalle. Ja tähän tuli vielä tehtyä vastaavanlainen vetosakara toiselle puolelle uusien 2:n ja 3:n väliin.
Nämä uudet 2. 3. Ja 4. Prässätään samaan aikaan, että vetosakarat täsmää ja kiilaura osuu.
Ylin 10-36 enska.
Elintenluovuttaja, ts. Tämä antoi uuden ykkösen.
Uudet rattaat 1:lle, 2:lle ja 3:lle. Suora nelonen tulee jatkoks kunhan saapuu.
Ja alimpana 9-37 ykköselle enska.
Eli ensin 2 uutta enska-akselia. Toisesta 2:n ratas irti pätkimällä. Toinen sorviin ja siitä alkuperänen ykkönen melkein sileeks sopivalta matkalta. Kakkonen sileeks ja pieni topparipykälä jätetään päähän. Puristussovitetta on 2 satkua enemmän kuin noissa 3:n ja 4:n rattaissa.
Sitten pätkästyn enskan kakkosen hampaaseen sopiva reikä sisälle ja päät oikoseen->sopii prässillä tohon sorvattuun akseliin.
Alkuperänen 3 hammas käsittelyyn ja rajut sorvaukset ja vähän jyrsintä. Sopii 2:n paikalle sorvattuun akseliin.
Alkuperänen 4:n ei tarvi muuta kun ottaa mallia alkuperäsen kolmosrattaan koplingista ja veistellä siitä samallainen. Sopii 3:n paikalle. Ja tähän tuli vielä tehtyä vastaavanlainen vetosakara toiselle puolelle uusien 2:n ja 3:n väliin.
Nämä uudet 2. 3. Ja 4. Prässätään samaan aikaan, että vetosakarat täsmää ja kiilaura osuu.