Vaunun näppärä irrotus ja kiinnitys
Vaunun näppärä irrotus ja kiinnitys
Tekisi kovasti mieli vaihtelua, ajella välillä soolona ja välillä rouvan kanssa. Pitää vaan aina kokoonpanoa vaihtaessa säätää vaunulle kauheet pukkiviritelmät yms. Alkaa pikkuhiljaa kyllästymään kun aina on joku vinossa/väärällä korkeudella sitten alkaakin taas jo hiki valua kun tallin lattialla yksin vääntää ja kääntää. Hikoilusta selviää vielä suihkulla, mutta kun välillä joku aina kolahtaa johonkin...
Tuli tuossa mieleen, kun täällä on niin kekseliästä (lue. laiskaa ) sakkia, onko kukaan kehittänyt mitään kätevää tapaa millä tuota jumppaa saisi nopeutettua/helpotettua. Kyse siis M72 pyörästä.
Fiilistelykuva
Tuli tuossa mieleen, kun täällä on niin kekseliästä (lue. laiskaa ) sakkia, onko kukaan kehittänyt mitään kätevää tapaa millä tuota jumppaa saisi nopeutettua/helpotettua. Kyse siis M72 pyörästä.
Fiilistelykuva
Re: Vaunun näppärä irrotus ja kiinnitys
Kyllä kokemus opettaa laiskankin sivarin irrottaa ja kiinnitään takas.
Ei se niin vaikeeta ole.
Itte laitoin peräkärryn nokkapyörän kii runkoon ja pyörän alla on sellanen joka liikkuu joka suuntaan, helpottaa kivasti käsittelyä.
Nykyjään ajelen aina vaunun kanssa.
Ei se niin vaikeeta ole.
Itte laitoin peräkärryn nokkapyörän kii runkoon ja pyörän alla on sellanen joka liikkuu joka suuntaan, helpottaa kivasti käsittelyä.
Nykyjään ajelen aina vaunun kanssa.
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Vaunun näppärä irrotus ja kiinnitys
Tuleehan tuota välillä irti otettua ja soolona ajettua. Ja joskus olen jättänyt vaunun talveksi ulos ja vienyt vain veturin talveksi talliin.
Mutta siis itse koen vaunun irrotuksen ja kiinnityksen varsin yksinkertaiseksi ja nopeaksi hommaksi.
Apuna käytän normi nelirattaista hallitunkkia.
Äkkiseltään muistellen irroitus menee näin:
- veturi keskituelle
- löysää kuulakannakkeita
- löysää työntötankojen alapultit
- irroita työntötankojen yläpultit ja kampea ne irti rungosta
- laita hallitunkki vaunun rungon alle tueksi (oheinen kuva)
- löysää kuulakannakkeet täysin löysäksi
- irroita sivarin piuhat (minulla on apico liittimet sivarille menevissä johdoissa)
- nitkuta vaunu irti
Asennus päinvastaisessa järjestyksessä. Tuossa menee sellainen 10 minuuttia suuntaansa.
Jos sattuu olemaan poika kotona käymässä niin vielä nopeammin.
Mutta siis itse koen vaunun irrotuksen ja kiinnityksen varsin yksinkertaiseksi ja nopeaksi hommaksi.
Apuna käytän normi nelirattaista hallitunkkia.
Äkkiseltään muistellen irroitus menee näin:
- veturi keskituelle
- löysää kuulakannakkeita
- löysää työntötankojen alapultit
- irroita työntötankojen yläpultit ja kampea ne irti rungosta
- laita hallitunkki vaunun rungon alle tueksi (oheinen kuva)
- löysää kuulakannakkeet täysin löysäksi
- irroita sivarin piuhat (minulla on apico liittimet sivarille menevissä johdoissa)
- nitkuta vaunu irti
Asennus päinvastaisessa järjestyksessä. Tuossa menee sellainen 10 minuuttia suuntaansa.
Jos sattuu olemaan poika kotona käymässä niin vielä nopeammin.
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: Vaunun näppärä irrotus ja kiinnitys
Tuossa olis ovela mahdollisuus hankkia toinen pyörä itelleen. Olis niin helppo perustella tällä vaunun irroittamisen hankaluudella tämmönen pikku hankinta, näin minä tekisin...................ja teinkin
Re: Vaunun näppärä irrotus ja kiinnitys
No milläs ne loppujen viiden pyörän hankinnat sitten perusteltiin Kalle??
-
- 10
- Viestit: 17
- Liittynyt: 30.11.2006 23:13
- Paikkakunta: Kalliola Hollola
Re: Vaunun näppärä irrotus ja kiinnitys
Kyllä vaunun irrotus ja kiinnitys sujuu kun poika on käymässä tallinnurkassa.
Re: Vaunun näppärä irrotus ja kiinnitys
Jos poika on käynyt, niin sittenhän sitä vaunua pitää irroittaa joka ilta...kalkutan seppä kirjoitti: ↑09.04.2020 11:46 Kyllä vaunun irrotus ja kiinnitys sujuu kun poika on käymässä tallinnurkassa.
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...