K:n /uralin (650) kampiakselin mittoja
K:n /uralin (650) kampiakselin mittoja
Terve
Täällä on sellaisia fakiireja kaivamaan kaikkee esiin, eli olisko mitoituskuvaa K:n ja Ural 650 kampiakseleista...päämitat ym.
Täällä on sellaisia fakiireja kaivamaan kaikkee esiin, eli olisko mitoituskuvaa K:n ja Ural 650 kampiakseleista...päämitat ym.
Re: K:n /uralin (650) kampiakselin mittoja
Ämmästä löytyy, mutta eikös se ole sama kuin K?
kiitos kiitos!Uralin 650 kammesta ei taida olla samaa mitoituspiirrosta kun tuosta K/Ämmästä??
Pakko kysyä, että onko suunnitelmissa iskunpidennys projekti?
Terve
ei ole. Olen vaan ajatellut tehdä hieman helpottavia työkaluja kampiakseleiden korjaamista varten...ja sitä hommaa olisi helpottanut hyvät mittapiirokset kohteesta. Tuo K:n kuva on hyvä, mieluusti kun sen saisi parempilaatuisena jostain imuroitua. Uralin 650 kampurasta ei taida helposti vastaavaa kuvaa löytyykkään? ei ne kuvat ehdottomia ole ,onhan noita kampuroita joista mittailla,,mutta on se mukavampi suunnitella kun on valmista dataa...
ei ole. Olen vaan ajatellut tehdä hieman helpottavia työkaluja kampiakseleiden korjaamista varten...ja sitä hommaa olisi helpottanut hyvät mittapiirokset kohteesta. Tuo K:n kuva on hyvä, mieluusti kun sen saisi parempilaatuisena jostain imuroitua. Uralin 650 kampurasta ei taida helposti vastaavaa kuvaa löytyykkään? ei ne kuvat ehdottomia ole ,onhan noita kampuroita joista mittailla,,mutta on se mukavampi suunnitella kun on valmista dataa...
Joo huonosti on dataa kuuspätkän kampurasta...
Ja uusimmissa kampuroissa on linkolevyt pistehitsaamalla.
Kuvan pitäisi avautua isompana kun sitä klikkaa. Pitäisi olla laadukkaampi kuin netistä löytyvät versiot?MATTI kirjoitti: 11.02.2021 10:00 Tuo K:n kuva on hyvä, mieluusti kun sen saisi parempilaatuisena jostain imuroitua.
Ainahan on kaksi vaihtoehtoa...
Kinukki
Ruski
Ps arvaa kumpi on parempi?
Tosiaan , niinpä aukeekin somasti selvempänä...luulin että menee vaan sekavammaks, kiitos:
No niin muutamia kampuroita oo tekaisut harrastajille, miten olen kehittänyt tietoa ja taitojani kampuroissa, niin Ural Roikan jäsenet ovat mahdollistaneet tähän mahdollisuuteen, ollaan saatu mittailla tappeja, kiertokankeja ja neuloja.
Laitan muutaman työkalunkuvan joita oon vuosien varrella karkeasti tehty, mutta takuu pitää jokaiselle kampuralle ja mielellään luovutan osaset jolla on aikaa vuorokaudessa ku minulla, olen saavuttanut kampuroista tiedon itselleni mitä tarvitsen ja olen valmis jakamaan tietoa, mitä olen kokemuksen kautta saanut, teoria tiedosta en tiedä.
Laitan muutaman työkalunkuvan joita oon vuosien varrella karkeasti tehty, mutta takuu pitää jokaiselle kampuralle ja mielellään luovutan osaset jolla on aikaa vuorokaudessa ku minulla, olen saavuttanut kampuroista tiedon itselleni mitä tarvitsen ja olen valmis jakamaan tietoa, mitä olen kokemuksen kautta saanut, teoria tiedosta en tiedä.
ISO peukku Anssille kampurajumpasta jota olet jaksanut tehdä. 
Muutamia kuvia ja tietojani jaa mielellään, kampurassa menee n. 8 tuntia ku on taas valmis ajoon, ostan kampuran hyviä osasia
Laatikossa kymmeneen kampuraan osaset valmiina, kuski loppuu ennen ku kampura...
Kyllä kampurat kestää ku huollot on ajallaan tehty
Laitan kuvia, jotka ovat normi ku uusi harrastaja aloittaa esim. Koo pyörällä harrastuksen, linkolevyt on paskaa näynnä ja tapin sisustakin on paskoo täynnä ja voitelu neulalaakereille on loppunut
Mielellään jaan tietoa, n.vuodesta 2009 Roikkalaiset ovat antaneet mahdollisuuden tutustua erilaisiin kampuriin, noin 80 kampuraa on kunnostettu, osa ajoon ja hyllyyn varalle
Jep on ollut myös työnäytöksiä Roikkaralleissa...
Ps tää on kunnon talentia, äänestetään jatkoon
Tässä olis mun työkaluja projekti on tosin edelleen kesken.....
Hyvä Kalle
Kalle teen hyvän tarjouksen, tekaset työkalut loppuun tai puhelin soitto minulle niin tehdään kaupat minun tekemistä työkaluista kampuraan ja varaosista könttähinta.
Pettai Marko näyttää myyvän halviten kampuroita.
Kerrataan hintoja mitä Pettai myy osina:
kiertokanki 49,2 e/kpl, varasto saldo nolla.
tappi alapäähän 30e/kpl.
neula 1,45e/kpl x 24kpl.
kiertokangen yläpään helat 4e.
Osaset tilaat mitä on tilattavissa ja lähetyksineen.n. 220e/kampura.
Sovitat osaset, neuloja pitää olla omassa hyllyssä 7 - 7,03mm ja asennat kiertokankiin helat, helat työstät männän tapit mukaan.
No naputtelet kampuran kasaan mittauksineen ja takuineen luovutat uudelle omistajalle.
Olisi hienoa että saataisiin jatkuvuutta yhteiselle harrastukselle ja kampura on minun mielestä moottorin sydän, esim.jakopäähän hammasrattaat voi ääntää ja öljypumppu pumppaa mitä pumppaa mutta ku kampura vaurioituu niin matkan teko hetkeksi keskeytyy...kunnes vaihdettu kunnossa olevaa tilalle
Kalle teen hyvän tarjouksen, tekaset työkalut loppuun tai puhelin soitto minulle niin tehdään kaupat minun tekemistä työkaluista kampuraan ja varaosista könttähinta.
Pettai Marko näyttää myyvän halviten kampuroita.
Kerrataan hintoja mitä Pettai myy osina:
kiertokanki 49,2 e/kpl, varasto saldo nolla.
tappi alapäähän 30e/kpl.
neula 1,45e/kpl x 24kpl.
kiertokangen yläpään helat 4e.
Osaset tilaat mitä on tilattavissa ja lähetyksineen.n. 220e/kampura.
Sovitat osaset, neuloja pitää olla omassa hyllyssä 7 - 7,03mm ja asennat kiertokankiin helat, helat työstät männän tapit mukaan.
No naputtelet kampuran kasaan mittauksineen ja takuineen luovutat uudelle omistajalle.
Olisi hienoa että saataisiin jatkuvuutta yhteiselle harrastukselle ja kampura on minun mielestä moottorin sydän, esim.jakopäähän hammasrattaat voi ääntää ja öljypumppu pumppaa mitä pumppaa mutta ku kampura vaurioituu niin matkan teko hetkeksi keskeytyy...kunnes vaihdettu kunnossa olevaa tilalle
Pahaa pelkään ettei mulla aika riitä. Tarvis nyt laittaa sorvin mittalaitteet loppuun ja korjata jarru, sitten olis toi kiillotuskoneen imuriprojekti. Sitten olis niva odottamassa nosturilla ja ascona hallissa pyörillään sekä chang jiang. Ja jottei tulis tylsää niin lupasin hitsata yhden fiat unon ja opel rekordin........Niin ja kaappikello on kans pahasti kesken. Sitten on nää ympäristöviranomaset kimpussa, pitäs autoja hävittää pellolta, joten nyt pitäs hakea tänne 1 parakki mihin saan autojen osat sisälle. Näitten jälkeen olis 2 volga rojektia sekä lava mosse.
Siinä on Kallelle koko viikonlopuksi hommia sitten....mä voin tuoda loppuviikosta lisää puuhattavaa...Kalle kirjoitti: 19.02.2021 20:14 Pahaa pelkään ettei mulla aika riitä. Tarvis nyt laittaa sorvin mittalaitteet loppuun ja korjata jarru, sitten olis toi kiillotuskoneen imuriprojekti. Sitten olis niva odottamassa nosturilla ja ascona hallissa pyörillään sekä chang jiang. Ja jottei tulis tylsää niin lupasin hitsata yhden fiat unon ja opel rekordin........Niin ja kaappikello on kans pahasti kesken. Sitten on nää ympäristöviranomaset kimpussa, pitäs autoja hävittää pellolta, joten nyt pitäs hakea tänne 1 parakki mihin saan autojen osat sisälle. Näitten jälkeen olis 2 volga rojektia sekä lava mosse.
Tuo vaan, tuotko vaihdelaatikot samalla? Ne varmaan on jo kunnossa, voidaan katsoa sullekkin täältä jotain pientä hommaa.MATTI kirjoitti: 19.02.2021 20:23Siinä on Kallelle koko viikonlopuksi hommia sitten....mä voin tuoda loppuviikosta lisää puuhattavaa...Kalle kirjoitti: 19.02.2021 20:14 Pahaa pelkään ettei mulla aika riitä. Tarvis nyt laittaa sorvin mittalaitteet loppuun ja korjata jarru, sitten olis toi kiillotuskoneen imuriprojekti. Sitten olis niva odottamassa nosturilla ja ascona hallissa pyörillään sekä chang jiang. Ja jottei tulis tylsää niin lupasin hitsata yhden fiat unon ja opel rekordin........Niin ja kaappikello on kans pahasti kesken. Sitten on nää ympäristöviranomaset kimpussa, pitäs autoja hävittää pellolta, joten nyt pitäs hakea tänne 1 parakki mihin saan autojen osat sisälle. Näitten jälkeen olis 2 volga rojektia sekä lava mosse.
Sul on Kalle aina vaan niiin kovvoo hommoo... 
Kalle kirjoitti: 19.02.2021 20:14 Pahaa pelkään ettei mulla aika riitä. Tarvis nyt laittaa sorvin mittalaitteet loppuun ja korjata jarru, sitten olis toi kiillotuskoneen imuriprojekti. Sitten olis niva odottamassa nosturilla ja ascona hallissa pyörillään sekä chang jiang. Ja jottei tulis tylsää niin lupasin hitsata yhden fiat unon ja opel rekordin........Niin ja kaappikello on kans pahasti kesken. Sitten on nää ympäristöviranomaset kimpussa, pitäs autoja hävittää pellolta, joten nyt pitäs hakea tänne 1 parakki mihin saan autojen osat sisälle. Näitten jälkeen olis 2 volga rojektia sekä lava mosse.
Tuo vaan, tuotko vaihdelaatikot samalla? Ne varmaan on jo kunnossa, voidaan katsoa sullekkin täältä jotain pientä hommaa.
[/quote]
Sä oot Kalle aina niin karkean ...kärkevä...
https://www.youtube.com/watch?v=oYAo8O1atyU
[/quote]
Sä oot Kalle aina niin karkean ...kärkevä...
https://www.youtube.com/watch?v=oYAo8O1atyU