Päivän salto III
Re: Päivän salto III
Terve
Tänään tein elämäni suurimat pulttikaupat M2 x 12 ja peräti 2 kpl...
Ps etujarrun mikrokytkimen ruuvit ja hyvin löytyi Liukkosen Pultista, niin ja kaiken lisäksi vielä happosena.
Tänään tein elämäni suurimat pulttikaupat M2 x 12 ja peräti 2 kpl...
Ps etujarrun mikrokytkimen ruuvit ja hyvin löytyi Liukkosen Pultista, niin ja kaiken lisäksi vielä happosena.
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
- Korhosen Mara
- 300
- Viestit: 310
- Liittynyt: 05.12.2013 11:06
- Paikkakunta: Tampere
Re: Päivän salto III
Viime talvi meni vaunutta, mutta nyt on kolmaskin pyörä alustavasti paikallaan. IC:n vaunun runko ja minkä lie bokserin lulla. Vaatii vielä vähän hitsaustöitä ja paremman asennuksen ennen kuin uskaltaa porukkaa tai enemmälti rojua pakata. Vaan nyt on siinä kunnossa että saa ajamalla hitsikoneen ääreen.
Muutama kilometri nyt takana ja n. 80 menee aika iloisesti. Alkuperäisen ilmanputsarin jos vaihtaisi hengittävämpään niin kulku epäilemättä kevenisi, mutta ulkonäkö kärsisi.
Kyllä se on nimittäin kelepoo hommoo tuo sivuvaunupyöräily.
Muutama kilometri nyt takana ja n. 80 menee aika iloisesti. Alkuperäisen ilmanputsarin jos vaihtaisi hengittävämpään niin kulku epäilemättä kevenisi, mutta ulkonäkö kärsisi.
Kyllä se on nimittäin kelepoo hommoo tuo sivuvaunupyöräily.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.
Re: Päivän salto III
Purku, pinnat putsaukseen ja sitte miettimään miten tää kasaantuu?
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Päivän salto III
Terve
Muista offset...
Ps mikä vannekehä?
Muista offset...
Ps mikä vannekehä?
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
Terve
Radaelli on ihan kiva vannekehä...
Radaelli on ihan kiva vannekehä...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
On kyllä joo. Italo ei veippaa.
Mutta tässä kysessä RUS 18" ja jännityksellä odotan miten onnistuu. Sauma on melko asiallinen, kun on viitsitty kromata. Kyseessä kuitenkin kotimaan malli, ei export. Jos sais käyttökelposen
Mutta tässä kysessä RUS 18" ja jännityksellä odotan miten onnistuu. Sauma on melko asiallinen, kun on viitsitty kromata. Kyseessä kuitenkin kotimaan malli, ei export. Jos sais käyttökelposen
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Päivän salto III
Terve
Vanteen teksti kannattaa jättää navan puolelle...
Vanteen teksti kannattaa jättää navan puolelle...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
Loppuvuoden 2021 pyörissä on 80 juhlamutteri, selvis tänään kun pakettia auottiin.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Päivän salto III
Terve
Tuli tehtyä öljyhuolto Uraliin ja samalla vaihdoin tulpat...
Ps olikin vanhat tulpat boikotti tavaraa , uudet vastaavat olikin tehty Intiassa
Tuli tehtyä öljyhuolto Uraliin ja samalla vaihdoin tulpat...
Ps olikin vanhat tulpat boikotti tavaraa , uudet vastaavat olikin tehty Intiassa
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
Terve
Lehdet kirjoittaa... >>>>>> Iltasanomat:
""Pakotteet lopettivat moottoripyörätuotannon Venäjällä – viimeinen tehdas siirretään pois maasta
Legendaarisen Uralin valmistaminen Venäjällä loppuu. ”Ural ei ole enää meidän”, otsikoi aiheesta muun muassa venäläinen talouslehti Expert."
Ps tuttu pyörä tämän minä olen joskus nähnyt
Lehdet kirjoittaa... >>>>>> Iltasanomat:
""Pakotteet lopettivat moottoripyörätuotannon Venäjällä – viimeinen tehdas siirretään pois maasta
Legendaarisen Uralin valmistaminen Venäjällä loppuu. ”Ural ei ole enää meidän”, otsikoi aiheesta muun muassa venäläinen talouslehti Expert."
Ps tuttu pyörä tämän minä olen joskus nähnyt
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
Eikös tää ollu sropovin peru K.
Re: Päivän salto III
Terve
Mukava lukea nuo kommentit, onneksi meitä kokemusasiantuntijoita piisaa...
Mukava lukea nuo kommentit, onneksi meitä kokemusasiantuntijoita piisaa...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
Leppoisasti väki keskusteli. Rommelin jälkeen 30 vuotta sitte jutut piti hyvinki paikkansa. Monilla se 90-luvulla tuotu raato onkin yleisin rajapinta näihin. Harvalla oma, mutta jollain kylällä semmone oli ollu.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Päivän salto III
Olihan siellä ihan asiantuntijoita tosiaan. Tärinät loppuu moottorinkiinnityspuslien vaihdolla. Pittää ottaa työn alle tuo!
- Kuoppaneuvos Kalle
- 200
- Viestit: 233
- Liittynyt: 30.03.2013 08:46
Re: Päivän salto III
Vielä jää Irbittiin osatuotantoa.
Venäläinen Motor lehti
26. HUHTIKUUTA, 09:52
Yritys "Ural" siirtää moottoripyörien tuotannon Venäjältä
Irbit Motor Plant kokoaa nyt vain runkoja ja runkoelementtejä
Ural Motorcycles -yrityksen omistaja Ilja Khait sanoi, että Ural-moottoripyöriä ei enää valmisteta Irbitin moottoripyörätehtaalla - kokoonpano siirretään Kazakstanille. Tämä päätös selittyy sillä, että valmistaja työskentelee vientiin: lähes 100 prosenttia moottoripyöristä toimitetaan Yhdysvaltoihin, Kanadaan, Eurooppaan, Australiaan ja Japaniin, ja pakotteiden takia tämä tulee lähes mahdottomaksi. Ja liiketoiminnan pelastamiseksi päätettiin siirtää "Uralin" tuotanto Venäjältä Expert-lehden mukaan.
Ural-moottoripyörissä on suuri osuus maahantuotuja komponentteja, joiden ostaminen on tullut mahdottomaksi sanktioiden vuoksi. Siksi valinta lankesi Kazakstanille, koska tämä maa ei ole kansainvälisten rajoitusten alainen, mutta samalla se sisältyy yhteiseen tullitilaan Venäjän kanssa EAEU:n puitteissa.
Ural Motorcycles on ostanut tuotantolaitoksen Petropavlovskista Pohjois-Kazakstanista.
Uudet tilat sijaitsevat vain 600 kilometrin päässä Irbitistä, joten IMZ jatkoi moottoripyörien runkojen ja korielementtien tuotantoa, jotka sitten toimitetaan Petropavlovskiin loppukokoonpanoa varten. Osa Irbitin moottoritehtaan henkilöstöstä kuitenkin supistetaan.
(konekäännös)
Venäläinen Motor lehti
26. HUHTIKUUTA, 09:52
Yritys "Ural" siirtää moottoripyörien tuotannon Venäjältä
Irbit Motor Plant kokoaa nyt vain runkoja ja runkoelementtejä
Ural Motorcycles -yrityksen omistaja Ilja Khait sanoi, että Ural-moottoripyöriä ei enää valmisteta Irbitin moottoripyörätehtaalla - kokoonpano siirretään Kazakstanille. Tämä päätös selittyy sillä, että valmistaja työskentelee vientiin: lähes 100 prosenttia moottoripyöristä toimitetaan Yhdysvaltoihin, Kanadaan, Eurooppaan, Australiaan ja Japaniin, ja pakotteiden takia tämä tulee lähes mahdottomaksi. Ja liiketoiminnan pelastamiseksi päätettiin siirtää "Uralin" tuotanto Venäjältä Expert-lehden mukaan.
Ural-moottoripyörissä on suuri osuus maahantuotuja komponentteja, joiden ostaminen on tullut mahdottomaksi sanktioiden vuoksi. Siksi valinta lankesi Kazakstanille, koska tämä maa ei ole kansainvälisten rajoitusten alainen, mutta samalla se sisältyy yhteiseen tullitilaan Venäjän kanssa EAEU:n puitteissa.
Ural Motorcycles on ostanut tuotantolaitoksen Petropavlovskista Pohjois-Kazakstanista.
Uudet tilat sijaitsevat vain 600 kilometrin päässä Irbitistä, joten IMZ jatkoi moottoripyörien runkojen ja korielementtien tuotantoa, jotka sitten toimitetaan Petropavlovskiin loppukokoonpanoa varten. Osa Irbitin moottoritehtaan henkilöstöstä kuitenkin supistetaan.
(konekäännös)
Re: Päivän salto III
Myyntikeikka ottaa 4 täyttä työpäivää aikaa kaikkine vaiheineen. Kuluja on vaikka mitä joka vaiheessa. Bonuksena osahävikki paikanpäällä oli muutenki kohtuu mehevä tällä viimeisellä reisulla, niin antaa olla. Sakko viimesteli.
En lähde enää torimyyntiin. Piti tämäki oppia kantapään kautta.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Päivän salto III
Voihan pask... Miten muuten tuo osahävikki, katoaako tavaraa ohikulkijoiden taskuun huomattavia määriä ?
Re: Päivän salto III
Hävikki tarkoittaa kadonnutta tavaraa. On aina parempi olla viisailematta sormella minnekään - kun ei tiedä mitä on tapahtunu. Tavaraa on vaan kadonnu ja ei voi käsittää.
Ja sitte
Eilen eräs forumin jäsen näki tän mun viestin ja paikallisti kadoneet A5 kokoiset laatikot! Olivat isoissa pahvivaatikoissa hänelle tulleiden käytettyjen osien seassa. Kun mun junnu nosti osapaffilaatikot autosta toiseen parkkipaikalla niin muovipoksit oli menny samalla kertaa paffilaatikoiden mukana. Pahvilaatikot olivat taas olleet varastossa jemmattuna odottelemassa projektin alkua joskus kesänmittaan. Ja mun junnulla ei voi kello kilkata mikä on mitäki. Paffilaatikot vaan autosta toiseen niinku minä sanoin ja homma tehty.
Osat ovat jo matkalla Kaustiselle, kaikki kunnossa
Yhtäkaikki joka myyntireissulla tulee damagea pakosta kun tavaraa rontataan kiireessä paikasta toiseen ja sekoillaan kuten nyt. Varaston uudelleenlaskenta keikan jälkeen on hidasta, koska osia kun useita useita tuhansia lukumääräisesti pienissä lokeroissa kellarivarastossa ja tavaraa myydään myös pareittain sekä sarjoina. Laske siinä sitte useempi ilta kun palkkatyö toisaalla. Sekoilun jälkeen ei oo kivaa kun netin kautta myytyä osaa ei olekaan enää olemassa - vaikka se on maksettu. Lopetan myyntikeikat tällaisina.
Viikko elämästä kaytetään tulevaisuudessa muuhun kuin osien eestaas pakettiatolla kuskaukseen. Jos möis "kato tuolta kärrystä mitä siellä on" ja "mää soitan ku olen ettiny" niin pystyis mennä miten vaan. Mutta ku joka mutterin on pakko mätsätä webin tietokantaan, niin keikailu on vaan liika työlästä. Osat on kuitenki myynnissä aina netissä ja puhelimella. Eli jatketaan kuten enneki, mutta sakot ja pakukyydit on nyt nähty.
Ja sitte
Eilen eräs forumin jäsen näki tän mun viestin ja paikallisti kadoneet A5 kokoiset laatikot! Olivat isoissa pahvivaatikoissa hänelle tulleiden käytettyjen osien seassa. Kun mun junnu nosti osapaffilaatikot autosta toiseen parkkipaikalla niin muovipoksit oli menny samalla kertaa paffilaatikoiden mukana. Pahvilaatikot olivat taas olleet varastossa jemmattuna odottelemassa projektin alkua joskus kesänmittaan. Ja mun junnulla ei voi kello kilkata mikä on mitäki. Paffilaatikot vaan autosta toiseen niinku minä sanoin ja homma tehty.
Osat ovat jo matkalla Kaustiselle, kaikki kunnossa
Yhtäkaikki joka myyntireissulla tulee damagea pakosta kun tavaraa rontataan kiireessä paikasta toiseen ja sekoillaan kuten nyt. Varaston uudelleenlaskenta keikan jälkeen on hidasta, koska osia kun useita useita tuhansia lukumääräisesti pienissä lokeroissa kellarivarastossa ja tavaraa myydään myös pareittain sekä sarjoina. Laske siinä sitte useempi ilta kun palkkatyö toisaalla. Sekoilun jälkeen ei oo kivaa kun netin kautta myytyä osaa ei olekaan enää olemassa - vaikka se on maksettu. Lopetan myyntikeikat tällaisina.
Viikko elämästä kaytetään tulevaisuudessa muuhun kuin osien eestaas pakettiatolla kuskaukseen. Jos möis "kato tuolta kärrystä mitä siellä on" ja "mää soitan ku olen ettiny" niin pystyis mennä miten vaan. Mutta ku joka mutterin on pakko mätsätä webin tietokantaan, niin keikailu on vaan liika työlästä. Osat on kuitenki myynnissä aina netissä ja puhelimella. Eli jatketaan kuten enneki, mutta sakot ja pakukyydit on nyt nähty.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Päivän salto III
Hyvä että kadonneet löytyi !
Joo, ton työmäärän ymmärrän. Mulla ei olisi koskaan riittänyt pinna torimyyntiin. Nyt tosin jää ne impulssiostokset tehtyä mutta niitähän voi harrastaa jos sattuu paikanpäältä joskus rojuja noutamaan
Joo, ton työmäärän ymmärrän. Mulla ei olisi koskaan riittänyt pinna torimyyntiin. Nyt tosin jää ne impulssiostokset tehtyä mutta niitähän voi harrastaa jos sattuu paikanpäältä joskus rojuja noutamaan
Re: Päivän salto III
Ja just meinaa jäykkäperää Ukrainasta pukata
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Päivän salto III
noko joku levittelee kaiken maailman linkkejä naamakirjassa ja järki lentää samantien romukoppaan
Re: Päivän salto III
Perä ollu ajossa apaut 5000km. 9-malli Voyagesta, 650 kannella, Wolfin swingissä, Ural retrossa. Sakka terveen oloista. Hampaat asettunu keskelle. Saapas nähdä.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Päivän salto III
Hyvä siitä tulee. Jos muttereita haluu varmistella niin laittaa nylocit tai tavallisten alle nordlokit.
Paras kuitenkii sillontällön tsekata ovatko kiinni.
T.hh
Paras kuitenkii sillontällön tsekata ovatko kiinni.
T.hh
Re: Päivän salto III
Seiskapätkän armoton vääntömomentti väsytti limpun ulukokehän.
Itärauta, tuo liikuttava kulukuväline.
Re: Päivän salto III
Terve
Kaksi päivää saanut ajaa oikealla bensalla...
[attachment=0]IMG_20220613_155222.jpg[/attachment]
Ps EU kolhoosi ei ole kaikille sama
Kaksi päivää saanut ajaa oikealla bensalla...
[attachment=0]IMG_20220613_155222.jpg[/attachment]
Ps EU kolhoosi ei ole kaikille sama
- Liitteet
-
- Ei etanolia
- IMG_20220613_155222.jpg (952.22 KiB) Katsottu 2728 kertaa
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
Terve
Niin ja Viru Valge:n ei ole sotkettu bensaa...
Niin ja Viru Valge:n ei ole sotkettu bensaa...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
Terve
Ai niin olihan jo eka tienvarsi remonth...
Ps Viroon mennessä napsahti kytkinvaijeri poikki Mäntsälässä, että se siitä vaijerin korjaussarjan kestämisestä, kesti vuoden tosin yli 10.000 kilomeriä.
Ai niin olihan jo eka tienvarsi remonth...
Ps Viroon mennessä napsahti kytkinvaijeri poikki Mäntsälässä, että se siitä vaijerin korjaussarjan kestämisestä, kesti vuoden tosin yli 10.000 kilomeriä.
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
Terve
Jo toinen tankkaus alta 2 ekee / litra...
Jo toinen tankkaus alta 2 ekee / litra...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto III
Päivän pikkupuuha. Maali hanikkaan ja viilalla kuvio esiin.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Päivän salto III
Askartelin paskartelin...
Vanha nahkatakki sai uuden elämän. Sisälle mahtui hieman pehmustettakin.
Vanha nahkatakki sai uuden elämän. Sisälle mahtui hieman pehmustettakin.