Vanhat linkit.
Vanhat linkit.
Vanhoissa ketjuissa on linkkejä, jotka eivät enää toimi, tai vievät jonnekin vallan muualle kuin alunperin.
Tässähän ei ole mitään ihmeellistä.
Mutta esim. tekniikka-osiossa on aiheita, jotka perustuvat yksinomaan linkeihin ja linkit ovat vanhentuneet. Esim. Aihe "mäntien asennus".
Tässähän ei ole mitään ihmeellistä.
Mutta esim. tekniikka-osiossa on aiheita, jotka perustuvat yksinomaan linkeihin ja linkit ovat vanhentuneet. Esim. Aihe "mäntien asennus".
Re: Vanhat linkit.
Tuo on kyllä jokseenkin harmillista, ongelma taitaa tosin olla nimenomaan jäsenosion puolella olevissa oppaissa? Niitä kun ei vuosikymmeneen ole kukaan päivittänyt, osa kirjoittajistakin taitaa olla jo lähtenyt foorumilta. Voisihan noista ylläpitäjille mainita. Joko poistettavaksi kokonaan tai muokattavaksi asiasta tietävän kynäniekan käsittelyyn? Eli ilmoitus kyseiseen viestiketjuun, missä haetaan päivittäjää tiedolle, ja jos sitä ei vaikka parissa kuukaudessa ole tullut niin poistoon vaan koko ketju...
Monesti tarvittava tieto kyllä löytyy pitkin foorumia, mutta voi vaatia ahkeraa hakemista ja useamman viestiketjun kahlaamista. Ärsyttävää silloin jos on kyseisellä hetkellä kädet öljyssä ja pitäisi saada jotain nopeasti tietoon, foorumin kantahenkikökuntakaan( ) ei ole palkattua chättiväkeä vaan saattavat olla vaikka ajelulla kyseisellä hetkellä.
Osasyy lienee se että uudet kävijät jotka eivät jotain asiaa tiedä, kysyvät heti uudessa viestiketjussa asiaansa.( Kun siitä oppaasta ei sitä tietoa herunut) Tähän sitten aloitetaan keskustelu puhtaalta pöydältä, vaikka asiaa olisi käsitelty aiemminkin. Eli kysymykseen voisi vastata jo olemassa olevalla viestiketjulla. Oppaan kirjoitukselle ei siis ole "tarvetta", kun kaikki kumminkin kysyvät sitä erikseen. Tai sitten kysymys ikäänkuin hukkuu "sekalaista ongelmaa..."-ketjuun, joka on hyvinkin kätevä jonkin pienemmän asian tarkentamiseen mikä ei sinällään vaatisi omaa viestiketjuaan.
Toisaalta, taitaa tämä foorumin tyylinen viestittely olla kovasti vähentynyt viime vuosina. Joten on ihan mukavaakin, jos joku kysyy jotain ja siihen saadaan keskustelua aikaan tämän päivän tiedoilla. Vuosikymmenen takaiset konstit tai varaosien saatavuudet voivat poiketa hyvinkin viimeisimmästä tiedosta. Esimerkiksi minä lämmitän niitä mäntiä asennuslämpötilaan nykyään kovin trendikkäällä airfryer-laitteella Halutun lämpötilan saa aikaan viiden asteen tarkkuudella, eikä tule kinaa talon hallituksen kanssa uunin käytöstä
Monesti tarvittava tieto kyllä löytyy pitkin foorumia, mutta voi vaatia ahkeraa hakemista ja useamman viestiketjun kahlaamista. Ärsyttävää silloin jos on kyseisellä hetkellä kädet öljyssä ja pitäisi saada jotain nopeasti tietoon, foorumin kantahenkikökuntakaan( ) ei ole palkattua chättiväkeä vaan saattavat olla vaikka ajelulla kyseisellä hetkellä.
Osasyy lienee se että uudet kävijät jotka eivät jotain asiaa tiedä, kysyvät heti uudessa viestiketjussa asiaansa.( Kun siitä oppaasta ei sitä tietoa herunut) Tähän sitten aloitetaan keskustelu puhtaalta pöydältä, vaikka asiaa olisi käsitelty aiemminkin. Eli kysymykseen voisi vastata jo olemassa olevalla viestiketjulla. Oppaan kirjoitukselle ei siis ole "tarvetta", kun kaikki kumminkin kysyvät sitä erikseen. Tai sitten kysymys ikäänkuin hukkuu "sekalaista ongelmaa..."-ketjuun, joka on hyvinkin kätevä jonkin pienemmän asian tarkentamiseen mikä ei sinällään vaatisi omaa viestiketjuaan.
Toisaalta, taitaa tämä foorumin tyylinen viestittely olla kovasti vähentynyt viime vuosina. Joten on ihan mukavaakin, jos joku kysyy jotain ja siihen saadaan keskustelua aikaan tämän päivän tiedoilla. Vuosikymmenen takaiset konstit tai varaosien saatavuudet voivat poiketa hyvinkin viimeisimmästä tiedosta. Esimerkiksi minä lämmitän niitä mäntiä asennuslämpötilaan nykyään kovin trendikkäällä airfryer-laitteella Halutun lämpötilan saa aikaan viiden asteen tarkkuudella, eikä tule kinaa talon hallituksen kanssa uunin käytöstä
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Re: Vanhat linkit.
Listasin tähän ( eivät ole linkkejä! ) jäsenalue < tekniikasta tarkasti - toimia vaativat ketjut:
- Mäntien asennus. Toimimaton linkki. Ei hyödyllistä tietoa muuten. Tarvitsee toimenpiteitä?
- Kaasuttimien yleissäätö K-301/2, K-63&65, K-68 (16.2.2011) Toimimattomia? linkkejä, mutta hyödyllistä tietoa muuten.
- Vaihteiston säätäminen (juttu kesken) Toimimaton linkki, mutta hyödyllistä tietoa muuten.
- Pinnauksen abc (päivitetty 29.1.2011) Toimimattomia linkkejä, mutta äärimmäisen hyödyllistä tietoa muuten.
- Maalien sävyt Kysymys, ei vastauksia. Tarvitsee toimenpiteitä?
-Kytkimen kasausta Osa linkeistä ( Roikkavinkki ja Roikkatopic #1 ) toimimattomia, mutta muuten hyödyllistä tietoa.
- Tekniikka vinkit Toimimaton linkki. Ei hyödyllistä tietoa muuten.
- Sytytyksen säätäminen (päivitetty 7.3.2011) Vaatii kuukkeliin kirjautumisen? En tutkinut toimivatko... En muista salasanaani
Eihän tuossa nyt aivan mahdoton määrä ole... Käytännössä kaikki tuo edellämainittu tieto on pureskeltu foorumilla moneen ja moneen otteeseen, joten sinällään tietotaitoa pitäisi löytyä ketjujen päivittämiseen. Ja olisihan se hyvä, että olisi jokin jäsenten välinen päivitetty tietolaari mihin voisi ohjata eksyvää...
- Mäntien asennus. Toimimaton linkki. Ei hyödyllistä tietoa muuten. Tarvitsee toimenpiteitä?
- Kaasuttimien yleissäätö K-301/2, K-63&65, K-68 (16.2.2011) Toimimattomia? linkkejä, mutta hyödyllistä tietoa muuten.
- Vaihteiston säätäminen (juttu kesken) Toimimaton linkki, mutta hyödyllistä tietoa muuten.
- Pinnauksen abc (päivitetty 29.1.2011) Toimimattomia linkkejä, mutta äärimmäisen hyödyllistä tietoa muuten.
- Maalien sävyt Kysymys, ei vastauksia. Tarvitsee toimenpiteitä?
-Kytkimen kasausta Osa linkeistä ( Roikkavinkki ja Roikkatopic #1 ) toimimattomia, mutta muuten hyödyllistä tietoa.
- Tekniikka vinkit Toimimaton linkki. Ei hyödyllistä tietoa muuten.
- Sytytyksen säätäminen (päivitetty 7.3.2011) Vaatii kuukkeliin kirjautumisen? En tutkinut toimivatko... En muista salasanaani
Eihän tuossa nyt aivan mahdoton määrä ole... Käytännössä kaikki tuo edellämainittu tieto on pureskeltu foorumilla moneen ja moneen otteeseen, joten sinällään tietotaitoa pitäisi löytyä ketjujen päivittämiseen. Ja olisihan se hyvä, että olisi jokin jäsenten välinen päivitetty tietolaari mihin voisi ohjata eksyvää...
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Re: Vanhat linkit.
Onhan se tuo "Sekalaista ongelmaa" ketju nimensä mukainen. Siinä on tultu käytyä läpi kaikki mahdolliset keltanokan ongelmat, mitä voi vaan kuvitella tulevan vastaan, kun tällaisen harrastuksen erehtyy aloittamaan. On siinä nähtävissä ainakin tämä meikäläisen harrastuksen historia vastoinkäymisineen aika hyvin. Eipä voi kuin kumartaa kokeneemmille jäsenille, jotka ovat jaksaneet kärsivällisesti selittää asioita juurta jaksain.
Jälkiviisaana voi tietysti todeta, että olisiko ollut parempi aloittaa uusi ketjut eri ongelmista niin löydettävyys olisi helpompaa. Joskus olen joutunut sitä taaksepäin selailemaan, että miten se homma nyt menikään.
Jälkiviisaana voi tietysti todeta, että olisiko ollut parempi aloittaa uusi ketjut eri ongelmista niin löydettävyys olisi helpompaa. Joskus olen joutunut sitä taaksepäin selailemaan, että miten se homma nyt menikään.
Re: Vanhat linkit.
Enpä itse ainakaan pidä ollenkaan pahana tuollaista "yleisongelmaketjua", koska harvemmin näissä vain yhtä selkeää ongelmaa on kerrallaan! Kyseinen viestiketju on oivallinen esimerkki uusille harrastajille periksiantamattomuudesta ( Tai oivallinen esimerkki siirtyä vieläkin enemmän idässä rakennettujen pyörien pariin ) Ja toisaalta, aihe kuin aihe alkaa yleensä rönsyilemään. Kaikki kun liittyy kaikkeen.
Esimerkkinä kysyjä saattaa kysyä uudessa ketjussa oikeitä venttiilinvälyksiä, johon ensimmäinen vastaaja vastaa kertomalla sopivat välykset. Toinen vastaaja muistuttaa ystävällisesti tarkastamaan ensin kansipulttien kireyden, ei kuitenkaan muista kertoa oikeaa momenttia. Kysyjä on entinen tai nykyinen voimamies, ja vääntää liian lujaa. Ja poikkihan sieltä rautaa menee. Nyt! Aloittaako kysyjä uuden viestiketjun liittyen katkenneeseen pulttiin, vai jatkaako hän alkuperäistä venttiilinvälysketjua? Seuraavaa välyksensäätäjää helpottaisi huomattavasti mikäli kaikki tämä tieto olisi samassa keskustelussa. Mutta entä jos toinen henkilö etsiikin tietoa pelkästään jo valmiiksi katkenneesta pultin korjaamisesta, niin eihän hän sitä osaa etsiä venttiilinvälysketjusta...
Laitan ylläpidolle viestiä tästä keskustelusta, jos he pääsevät muokkaamaan noita tekniikasta tarkasti-viestejä niin että toimimattoman linkin vieressä ainakin lukisi varoituksena ettei se toimi? Ei tarvitse kaikkien uusien jäsenien ihmetellä ja pettyä...
Esimerkkinä kysyjä saattaa kysyä uudessa ketjussa oikeitä venttiilinvälyksiä, johon ensimmäinen vastaaja vastaa kertomalla sopivat välykset. Toinen vastaaja muistuttaa ystävällisesti tarkastamaan ensin kansipulttien kireyden, ei kuitenkaan muista kertoa oikeaa momenttia. Kysyjä on entinen tai nykyinen voimamies, ja vääntää liian lujaa. Ja poikkihan sieltä rautaa menee. Nyt! Aloittaako kysyjä uuden viestiketjun liittyen katkenneeseen pulttiin, vai jatkaako hän alkuperäistä venttiilinvälysketjua? Seuraavaa välyksensäätäjää helpottaisi huomattavasti mikäli kaikki tämä tieto olisi samassa keskustelussa. Mutta entä jos toinen henkilö etsiikin tietoa pelkästään jo valmiiksi katkenneesta pultin korjaamisesta, niin eihän hän sitä osaa etsiä venttiilinvälysketjusta...
Laitan ylläpidolle viestiä tästä keskustelusta, jos he pääsevät muokkaamaan noita tekniikasta tarkasti-viestejä niin että toimimattoman linkin vieressä ainakin lukisi varoituksena ettei se toimi? Ei tarvitse kaikkien uusien jäsenien ihmetellä ja pettyä...
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Re: Vanhat linkit.
Vilkaisin vähän noita kyseisiä topiikkeja.
Postauksethan on jäsenistön sinne laittamia,niin kuin tietysti linkitkin..Oon joskus joihinkin pätemisiini liittyviä kuvia ja linkkejä uusinut,kun ovat syystä tai toisesta kadonnut.
Näkisin asian nin,että ylläpitäjille on mittava(lue mahdoton)homma,mutta juttujen kirjoittajat voisi itse kukin joskus joutohetkinään käydä korjailemassa linkkejään ja kuviaan...no tietenkin siellä on myös kirjoittajia,jotka ei enää käy näillä roikan sivuilla,ja ehkä ei haluakkaan tekemisiään lähteä parsimaan.
Postauksethan on jäsenistön sinne laittamia,niin kuin tietysti linkitkin..Oon joskus joihinkin pätemisiini liittyviä kuvia ja linkkejä uusinut,kun ovat syystä tai toisesta kadonnut.
Näkisin asian nin,että ylläpitäjille on mittava(lue mahdoton)homma,mutta juttujen kirjoittajat voisi itse kukin joskus joutohetkinään käydä korjailemassa linkkejään ja kuviaan...no tietenkin siellä on myös kirjoittajia,jotka ei enää käy näillä roikan sivuilla,ja ehkä ei haluakkaan tekemisiään lähteä parsimaan.
- Gabo
- Ural Roikka nettivastaava
- Viestit: 782
- Liittynyt: 28.05.2011 14:57
- Paikkakunta: Kaustinen
- Viesti:
Re: Vanhat linkit.
Kokeilin että miten työlästä tämä on. Kyllä noita voi korjata kun tulee jouto aikaa. Toisinaan uralroikka.net linkit alkaa toimia kun vaihtaa ne uralroikka.fi. Toisinaan taas ei. Ulkopuolelta linkatut kuvat on hankalia, niitä ei enää löydy.
Laitettu viestiin kommentti että jos jollain on tallessa puuttuvat kuvat niin lähettää ne nettisihteerille. Lisätään tuohon viestiin jos kuvat löytyy.
Poistin koko viestiketjunMäntien asennus. Toimimaton linkki. Ei hyödyllistä tietoa muuten. Tarvitsee toimenpiteitä?
Poistettu toimimattomat linkit. Poislukien google, ne saattaa toimia, mutta ei ilman kirjautumista niin en päässyt kokeilemaan.- Kaasuttimien yleissäätö K-301/2, K-63&65, K-68 (16.2.2011) Toimimattomia? linkkejä, mutta hyödyllistä tietoa muuten.
viewtopic.php?p=44681#p44681- Vaihteiston säätäminen (juttu kesken) Toimimaton linkki, mutta hyödyllistä tietoa muuten.
Laitettu viestiin kommentti että jos jollain on tallessa puuttuvat kuvat niin lähettää ne nettisihteerille. Lisätään tuohon viestiin jos kuvat löytyy.
Korjattu linkit.- Pinnauksen abc (päivitetty 29.1.2011) Toimimattomia linkkejä, mutta äärimmäisen hyödyllistä tietoa muuten.
Viesti poistettu.- Maalien sävyt Kysymys, ei vastauksia. Tarvitsee toimenpiteitä?
Linkit korjattu-Kytkimen kasausta Osa linkeistä ( Roikkavinkki ja Roikkatopic #1 ) toimimattomia, mutta muuten hyödyllistä tietoa.
Viesti poistettu- Tekniikka vinkit Toimimaton linkki. Ei hyödyllistä tietoa muuten.
En koskenut kun kaikki linkit menee googleen. En tiedä mitä googlessa on kun kysyy kirjautumista.- Sytytyksen säätäminen (päivitetty 7.3.2011) Vaatii kuukkeliin kirjautumisen? En tutkinut toimivatko... En muista salasanaani
- Gabo
- Ural Roikka nettivastaava
- Viestit: 782
- Liittynyt: 28.05.2011 14:57
- Paikkakunta: Kaustinen
- Viesti:
Re: Vanhat linkit.
Kun törmäät foorumilla viestiin jossa on toimimaton linkki niin voit ilmoittaa siitä moderaattoreille. Ilmoittaminen tapahtuu klikkaamassa viestissä otsikon oikealla puolella näkyvää huutomerkki-ikonia.
Sen jälkeen voit halutessasi antaa tarkempaa tietoa mikä viestissä on vialla tai vain klikata Lähetä-nappia jolloin viesti lähtee moderaattoreille.
Linkki saatetaan korjata moderaattoreiden toimesta, tai sitten toimimaton linkki voidaan poistaa, tai koko viesti voidaan poistaa jos se on toimimattomien linkkien jälkeen sisältöarvoltaan olematon. Tai sitten viesti jää ennalleen.
Sen jälkeen voit halutessasi antaa tarkempaa tietoa mikä viestissä on vialla tai vain klikata Lähetä-nappia jolloin viesti lähtee moderaattoreille.
Linkki saatetaan korjata moderaattoreiden toimesta, tai sitten toimimaton linkki voidaan poistaa, tai koko viesti voidaan poistaa jos se on toimimattomien linkkien jälkeen sisältöarvoltaan olematon. Tai sitten viesti jää ennalleen.
Re: Vanhat linkit.
Suuret kiitokset Gabolle vaivannäöstä! Lienee tuossa ollut kertalaakista melkoinen työsarka. Vaikuttaahan tuo alue nyt selvästi ikäänkuin tuoreemmalta ja mukavammalta selailla!
Pidetään viimeisen viestin ohjeet mielessä jos myöhemmin tulee tarpeellista valitettavaa, mutta eiköhän me tulokkaat olla pitkään tyytyväisiä tähänkin
Pidetään viimeisen viestin ohjeet mielessä jos myöhemmin tulee tarpeellista valitettavaa, mutta eiköhän me tulokkaat olla pitkään tyytyväisiä tähänkin
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...