Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
- Gabo
- Ural Roikka nettivastaava
- Viestit: 782
- Liittynyt: 28.05.2011 14:57
- Paikkakunta: Kaustinen
- Viesti:
Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Hei
If vakuutus oli lisännyt minulle liikennevakuutus laskuun 25€ maksun Uaz autosta joka on ollut liikennekäytöstä poistossa vuodesta 2013 saakka. Aikaisemmissa laskuissa ajoneuvoa ei ole näkynyt eikä siitä ole mennyt maksua. Ilmeisesti If laskuttaa nyt liikennekäytöstä poistetuista ajoneuvoista. Jos sinulla on If vakuutus niin ole tavanomaista huolellisempi ennen kuin hyväksyt laskun.
If vakuutus oli lisännyt minulle liikennevakuutus laskuun 25€ maksun Uaz autosta joka on ollut liikennekäytöstä poistossa vuodesta 2013 saakka. Aikaisemmissa laskuissa ajoneuvoa ei ole näkynyt eikä siitä ole mennyt maksua. Ilmeisesti If laskuttaa nyt liikennekäytöstä poistetuista ajoneuvoista. Jos sinulla on If vakuutus niin ole tavanomaista huolellisempi ennen kuin hyväksyt laskun.
Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Ikavän yleistä alkaa olla useassa yhtiössä. Vaikka seisoo läpi vuoden niin jotain pikkurahaa ollaan vailla.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
- Gabo
- Ural Roikka nettivastaava
- Viestit: 782
- Liittynyt: 28.05.2011 14:57
- Paikkakunta: Kaustinen
- Viesti:
Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Löytyihän se sielä vakuutusasiakirjasta kun kaivoi. Edellisessä kirjassa oli varoitus pikkutekstillä.
ja nyt tässä viimeisimmässä rangaistusmaksu tuli sitten voimaan
ja nyt tässä viimeisimmässä rangaistusmaksu tuli sitten voimaan
Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Vastaava minimi vuosimaksu taitaa olla kaikissa vakuutusyhtiöissä mutta kaikki taitavat hyvittää tuon sitten kun laitteen ottaa saman vuoden aikana liikenteeseen. Tosin jos kikotin seisoo vuos tolkulla niin rahat menevät eikä niitä takaisin saa.
Viime kesänä vaihdoin just pärrät Iffiin kun OP Pojolassa rokottavat 14€ vuodessa seisovista ja Iffistä tekivät niin poskettoman hyvän tarjouksen eivätkä puhelimessa mainitteet sanallakaan tuota 25€ vuotuista minimimaksua. Jatkuvasti ajossa olevaan Dnepriin maksoi Iffissä liikennevakuutus 79€/vuosi. Aiemmin vastaava OP Pohjolassa oli 249€ joten ei tarvinnut kahdesti miettiä. Mutta sitten syksyllä paukahti kaikista muista seisonnassa olevista mopoista tuo 25€ maksu
Just äsken vaihdoin pari ajo pärrää takaisin Pohjolaan, kun huomasin että melkein satku oli kadonnut molemmissa pyörissä vuosimaksusta ja olivat nyt puolet halvempia kuin Iffissä. Tuo yksi Dnepr jäi vielä toistaiseksi Iffiin kun piti vanhempiin pyöriin pyytää erikseen tarjousta. Katsotaan pärjäävätkö tuolle Iffin 79€ vuodessa hinnalle.
Nää vakuutusyhtiöt on kyllä sellaisia ketkuja että kerta vuoteen kannattaa vähintään tsekata tai huudattaa hinnat.
Vaikka kovasti toitotetaan että pakollinen liikennevakuutus on kaikilla sama, niin eihän se oikeasti niin mene. Esim. mun autolaivueen liikennevakuutukset jos vaihtaisin nykyisestä Iffiin niin maksut taitais vähintään kolminkertaistua....
Museovehkeiden vakuutuksissa on sitten vielä isommat erot eri yhtiöiden välillä, samoin harrasteajoneuvokaskojen kanssa.
Viime kesänä vaihdoin just pärrät Iffiin kun OP Pojolassa rokottavat 14€ vuodessa seisovista ja Iffistä tekivät niin poskettoman hyvän tarjouksen eivätkä puhelimessa mainitteet sanallakaan tuota 25€ vuotuista minimimaksua. Jatkuvasti ajossa olevaan Dnepriin maksoi Iffissä liikennevakuutus 79€/vuosi. Aiemmin vastaava OP Pohjolassa oli 249€ joten ei tarvinnut kahdesti miettiä. Mutta sitten syksyllä paukahti kaikista muista seisonnassa olevista mopoista tuo 25€ maksu
Just äsken vaihdoin pari ajo pärrää takaisin Pohjolaan, kun huomasin että melkein satku oli kadonnut molemmissa pyörissä vuosimaksusta ja olivat nyt puolet halvempia kuin Iffissä. Tuo yksi Dnepr jäi vielä toistaiseksi Iffiin kun piti vanhempiin pyöriin pyytää erikseen tarjousta. Katsotaan pärjäävätkö tuolle Iffin 79€ vuodessa hinnalle.
Nää vakuutusyhtiöt on kyllä sellaisia ketkuja että kerta vuoteen kannattaa vähintään tsekata tai huudattaa hinnat.
Vaikka kovasti toitotetaan että pakollinen liikennevakuutus on kaikilla sama, niin eihän se oikeasti niin mene. Esim. mun autolaivueen liikennevakuutukset jos vaihtaisin nykyisestä Iffiin niin maksut taitais vähintään kolminkertaistua....
Museovehkeiden vakuutuksissa on sitten vielä isommat erot eri yhtiöiden välillä, samoin harrasteajoneuvokaskojen kanssa.
Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Semmoneki juttu että liikennevakuutuksen voi nykyään irtisanoa kilpiä palauttamatta. Ennenmuinoin tää oli kai jonkinlainen blokkeri?
Tämä on edessä omissa projetipärrissä (jotka kilvissä, mutta osina) jos ja kun ollaan vailla vuosimaksua.
Tämä on edessä omissa projetipärrissä (jotka kilvissä, mutta osina) jos ja kun ollaan vailla vuosimaksua.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Irtisanoin kanssa noista pitemmistä rojekteista vakuutuksia. Voi pitää aika varmana että kun ottaa uudestaan vakuutuksen niin se tulee olemaan varmasti puolet kalliimpi. Toivotaan että joskus tulee joku tolkku näihin harraste laitteisiin. Seuraavaksi kuitenkin jännitetään että mitä sillä riikalla on mielessä noitten verojen suhteen.
Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Muinoin yli kymmenen vuotta sitten minulta joutui yks urre välihuoltoon kampuran katkettua ja laitoin laitteen seisontavakuutukseen. Nyttemmin huollon vaiheessa on pyörä ympäri pajaa osina edelleen ja Iffistä tuli ilmoitus jotta trafi on poistanut vanhat seisonta-ajan rekisteritiedot eli ilmoita pyörä poistetuksi liikennekäytöstä jos et sitä vakuutuskauden alkaessa ota käyttöön. En vielä meinannu kiirehtiä käyttöönoton kanssa joten tein liikennekäytöstäpoistoon ilmoituksen.
Eli eiköhän sieltä se 25 eeronen tupsahda seuraavaan laskuun.
T.hh
Eli eiköhän sieltä se 25 eeronen tupsahda seuraavaan laskuun.
T.hh
Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Tämän huomasin itse jo vuos sitten kun alkoivat autoista perimään moista. Pääsi helposti eroon kun emännän nimiin vaihteli autoja kun ei vakuutusyhtiö oikein ollut halukas irtisanomaan vakuutusta. 6 autosta kertyisi jo vuodessa ihan hyvä määrä kahisevaa. Kun omistajuutta vaihtaa vehkeestä mikä seisonnassa niin ei tarvitse vakuutusta ottaa. Helppoa
Idän ihmeillä jo vuodesta 1985...
Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Kovasti olisin minäkin järkevän hintaista vakuutusta vailla, mutta ikävä kyllä pärstäkerroin vaikuttaa siihen minkälaisen hinnan arpovat pyörälle.
Omasta lättäpäästä joutuu sen yli 200 euroa pulittamaan. Ja tämä oli muutama vuosi sitten halvin vaihtoehto. IF olisi silloin halunnut rapiat tonnin. Ei näemmä meikäläisen pärstä miellytä.
Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Tossa oli pelkkä liikennevakuutus Ural Wolffiin. Ilman kaskoa. Tää oli kuulemma siitä hyvä että kun piti seisonnassa sai alennusta tuntuvasti. Olin samaa mieltä.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Joo, vanhat vakuutukset pois ja uudet kalliimmat tilalle, täytyyhän yhtiön saada kunnon osingot. Seuraavaksi luultavasti pääsee sitten katsastamaan ja veroa maksamaan, arvaisin että vielä jotain muutakin mukavaa voi olla tiedossa.
Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Nyt joudun olemaan se poikkeava tapaus, jolla vakuutusmaksut on kohtuulliset...
Pyörissä jatkuva ympärivuotinen vakuutus plus pienin kasko, molemmat alle 200 e per vuosi.
Molemmat harrasteautot nekään isoja summia ole per muutaman kuukauden käytön.
Mutta mulla on täydet bonukset, ja se onkin se pelastus, että pystyn pitämään näin montaa. Toista se oli 20 vuotta siten, kun bonukset oli per ajoneuvo...
Pyörissä jatkuva ympärivuotinen vakuutus plus pienin kasko, molemmat alle 200 e per vuosi.
Molemmat harrasteautot nekään isoja summia ole per muutaman kuukauden käytön.
Mutta mulla on täydet bonukset, ja se onkin se pelastus, että pystyn pitämään näin montaa. Toista se oli 20 vuotta siten, kun bonukset oli per ajoneuvo...
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Itse huomasin tuon samaisen kerjäämismaksun vajaa vuosi sitten, If halusikin yhtäkkiä ikiprojekteista ja muista romuista sellaisia summia että yhteenlaskettuna niillä olisi vakuuttanut (täysillä bonuksilla) käyttöauton liikennevakuutuksen... Siirtelin osan vakuutuksista muihin yhtiöihin, ja jotain myin poiskin romumiehelle. Tuo Olan mainitsema omistajanvaihdos-jippo täytyykin ottaa käyttöön, silkkaa säästöä! Tai jaksaa ottaa yhteyttä yhtiöön ja kokonaan irtisanoa, hyvä että sellainenkin on nykyään mahdollista.
Autonkortin reipas vuosikymmen sitten juuri saaneena ihmetytti, miksi vakuutusmaksu uudempaan ja turvallisempaan abs-jarruilla ja turvatyynyllä varustettuun Opel Vectraan oli huomattavasti hintavampi kuin kaksi vuotta vanhempaan Opel Asconaan ( se etuvetoinen ). Asconan turvavarusteet olivat vyöt sekä niskatuet, ja tehottomuuttaan lukkiutumattomat jarrut. Tehoa kikottimissa oli käytännössä saman verran. Ilman mitään bonuksia eroa oli useita satoja euroja, eli autojen hinnan verran Rahat kun piti laskea pennilleen, niin arvata saattoi millä laitteella sitten ajettiin... Se siitä käytännön turvallisuudesta, kun siihen ei ollut maallisesti varaa. Vakuutusyhtiöiden järjenjuoksuun en ole luottanut tuosta saakka.
Nykyään kun on boonuksiakin kaikissa vehkeissä niin tuo harrasteautojen pito ei niin kallista ole, käytössä kesällä jokusen kuukauden niin ihme jos yli sata euroa ylittyy. Pieniä ja kevyitäkin ovat niin verottajakaan ei niihin ole iskenyt vielä liikaa silmäänsä.
Käytännössä K-pyörästä ja kiinanmonkeystä menee enemmän rahaa vakuutuksiin mitä käyttöautosta tai 750 kuutioisesta Moto Guzzista. Mielenkiintoista taaskin, kaksi kertaa tehokkaammassa ja kevyemmässä pärrässä on halvemmat vakuutukset kuin tuossa apupyörällä varustetussa maamoottorissa
Romumies/yrittäjä haki aikoinaan yhden autonromun, paperit olivat tehtynä valmiiksi kuskin penkille kun itse en armeijan takia päässyt kauppoja arkisin hieromaan. Auto hävisi tontilta kyllä, mutta sitä muutamaa sovittua kymmentä euroa ei oltu jätetty postilaatikkoon ( tai postimies ajatteli sen olevan tippiä hyvästä työstä ja otti iloisesti vastaan ) eikä auto koskaan hävinnyt minun nimistäni. Vakuutusyhtiö jaksoi vuosittain lähettää kirjeitään autoon liittyen. Ohimennen kylällä nähdessäni sanoin pariinkin otteeseen hyvässä hengesssä että jokohan sen auton voisi hiljakseen muuttaa tölkkien raaka-aineeksi. Luvattiin aina että parin kuukauden sisään...
Kyllästyttyäni asiaan opin sen, että Y-tunnukselle voi luovuttaa auton omistuksen näemmä aivan yksipuolisesti trafin nettisivuilla. Hävisi omistuksestani samalla hetkellä, eikä ole pariin vuoteen tullut yhteydenottoa asiaan liittyen miltään taholta.
Kalkkuna: Olen kyllä kuullut että vakuutushinnat saattavat olla tuhansia euroja, mutta nyt näen mustaa valkoisella omin silmin Aika letkeä 5 euroa per päivä...
Autonkortin reipas vuosikymmen sitten juuri saaneena ihmetytti, miksi vakuutusmaksu uudempaan ja turvallisempaan abs-jarruilla ja turvatyynyllä varustettuun Opel Vectraan oli huomattavasti hintavampi kuin kaksi vuotta vanhempaan Opel Asconaan ( se etuvetoinen ). Asconan turvavarusteet olivat vyöt sekä niskatuet, ja tehottomuuttaan lukkiutumattomat jarrut. Tehoa kikottimissa oli käytännössä saman verran. Ilman mitään bonuksia eroa oli useita satoja euroja, eli autojen hinnan verran Rahat kun piti laskea pennilleen, niin arvata saattoi millä laitteella sitten ajettiin... Se siitä käytännön turvallisuudesta, kun siihen ei ollut maallisesti varaa. Vakuutusyhtiöiden järjenjuoksuun en ole luottanut tuosta saakka.
Nykyään kun on boonuksiakin kaikissa vehkeissä niin tuo harrasteautojen pito ei niin kallista ole, käytössä kesällä jokusen kuukauden niin ihme jos yli sata euroa ylittyy. Pieniä ja kevyitäkin ovat niin verottajakaan ei niihin ole iskenyt vielä liikaa silmäänsä.
Käytännössä K-pyörästä ja kiinanmonkeystä menee enemmän rahaa vakuutuksiin mitä käyttöautosta tai 750 kuutioisesta Moto Guzzista. Mielenkiintoista taaskin, kaksi kertaa tehokkaammassa ja kevyemmässä pärrässä on halvemmat vakuutukset kuin tuossa apupyörällä varustetussa maamoottorissa
Romumies/yrittäjä haki aikoinaan yhden autonromun, paperit olivat tehtynä valmiiksi kuskin penkille kun itse en armeijan takia päässyt kauppoja arkisin hieromaan. Auto hävisi tontilta kyllä, mutta sitä muutamaa sovittua kymmentä euroa ei oltu jätetty postilaatikkoon ( tai postimies ajatteli sen olevan tippiä hyvästä työstä ja otti iloisesti vastaan ) eikä auto koskaan hävinnyt minun nimistäni. Vakuutusyhtiö jaksoi vuosittain lähettää kirjeitään autoon liittyen. Ohimennen kylällä nähdessäni sanoin pariinkin otteeseen hyvässä hengesssä että jokohan sen auton voisi hiljakseen muuttaa tölkkien raaka-aineeksi. Luvattiin aina että parin kuukauden sisään...
Kyllästyttyäni asiaan opin sen, että Y-tunnukselle voi luovuttaa auton omistuksen näemmä aivan yksipuolisesti trafin nettisivuilla. Hävisi omistuksestani samalla hetkellä, eikä ole pariin vuoteen tullut yhteydenottoa asiaan liittyen miltään taholta.
Kalkkuna: Olen kyllä kuullut että vakuutushinnat saattavat olla tuhansia euroja, mutta nyt näen mustaa valkoisella omin silmin Aika letkeä 5 euroa per päivä...
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
On tää jännää. Ei tarvinnut siirtää Dneprejä takaisin Pohjolaan, just soittelivat kun tarjouspyynnön olin jättänyt pääsiäisenä. Iffissä sivuvaunu Dneprin vuosi vakuutus 79€ ja OP Pohjolassa 216€ Tuosta Iffin hinnasta ei tosin saa alennusta liikennekäytöstäpoistolla mutta tuohon hintaan voi käyttöpyörän kyllä pitääkin jatkuvasti liikenteessä.
Mutta kaikki muut taasen kannattaa pitää Pohjolassa, niin autot kuin uudemmat pyörätkin, jopa 2 litraisen VW Dneprin liikennevakuutus on halvempi Pohjolassa kuin Iffissä.
Mutta kaikki muut taasen kannattaa pitää Pohjolassa, niin autot kuin uudemmat pyörätkin, jopa 2 litraisen VW Dneprin liikennevakuutus on halvempi Pohjolassa kuin Iffissä.
Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Terve
Niin ja jos matkustat ulkomaille muista tilata, vihreä kortti eli green card...
Ps tänään tuli postissa eli e-mailiin napsahti ( se on nykyaikaa )
Niin ja jos matkustat ulkomaille muista tilata, vihreä kortti eli green card...
Ps tänään tuli postissa eli e-mailiin napsahti ( se on nykyaikaa )
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Mitä sillä Green cardilla enää oikeasti tekee? Kun mulle tuli kolari Norjassa, niin ihan itse sen joutui selvittelemään syyllisen kanssa, kukaan ei tullut paikan päälle vaikka pyysi. Eikä ollut vastapuolellakaan,
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Pohjolasta voisi myös varoittaa. Komiasti mainostavat notta: "kaiken voi korvata", vaan tuosta puuttuu konditionaali, todellisempi on: "kaiken voisi korvata"...
Vai onko joku joskus onnistunut saamaan Pohjolasta jotain korvauksia, siis pienten naarmujen korvausten lisäksi? Vähänkin isompaa kun tapahtuu, niin alkaa ämpyily. "Yleensä näissä vahingoissa ei tule näin isoja vammoja", "Sait kolarissa lievän niskan venähdyksen, joka korjaantuu ilman hoitojakin yleensä kuudessa viikossa, siksi emme jatka fysioterapian emmekä muidenkaan esitettyjen korvaamista", vaan tässä sitä vielä ollaan tuon "lievän venähdyksen" kanssa, ei ajeta kaksipyöräisillä, ei käydä töissä, ei muista tai jaksa ollenkaan samaan tapaan kuin ennen kolaria. Alle kuusi viikkoa on venynyt tulevan juhannuksen tienoolla kahteen vuosikymmeneen, vammat on vaikka niitä on yritetty kovasti kuntouttaa, Pohjolan kanssa asiaa on väännetty, parhaillaan odotellaan Fine:n kannanottoa jonka lupasivat syksyyn mennessä (siis viiden vuoden pohdinnan jälkeen, menneen syksyn) käsiteltyä. Fine:ssä ongelmana, pitäisi olla asia varsin selvä mutta toista asiantuntijalausuntoa eivät ole saaneet hankittua kun ei ole löytynyt asiantuntijaa joka ei olisi esteellinen, tarkoittaa siis ettei olisi vakuutustahojen ohjenuorassa tiukasti...
Että ottakaa vaan sieltä Pohjolasta niitä vakuutuksia, ja toivokaa ettei tarvi korvauksia lähteä heiltä kerjäämään. Vallan paljon mieluummin sitä olisi viimeiset pari vuosikymmentä käynyt terveenä töissä, ja kun se ei toteutunut niin nauttinut vakuutuskorvauksesta joka olisi vastannut tulotasoa. Nyt on menty löysässä hirressä siitä lähtien, peruspäivärahalla, välillä 300 päivää saikulla työttömyydestä jota ei enää saa kun sen edellytyksenä olisi että korjaantuisi sen sairausloman aikana takaisin työkykyiseksi jota ei uskota enää tapahtuvan, Pohjolan ja Kelan mielestä työkyky ei ole alentunut, nämä kaksi tahoa ovat ainoat tuota mieltä. Yli 600 sivua lääkärinlausuntoja ei näille riitä, Kelalle ei edes tilaamansa tutkimuksen tulos ole sellainen mitä noudattaisivat, eivät osallistu fysioterapian kustannuksiin kun työkyky ei ole mielestään palautettavissa mutta toisessa lauseessa toteavat ettei työkyky ole alentunut yli 2/5 vaikka tilaamansa tutkimuksen tulos olikin vaatimaton 100%. Tuossa ei ihan matematiikka toimi, vaan ei siinä laitoksessa ole kukaan osannut myöskään millään tavalla osoittaa että 100% olisi selkeästin vähemmän kuin 2/5...
Usotteko että ohkasesti v'tuttaa Pohjolan mainoslauseet..?
Vai onko joku joskus onnistunut saamaan Pohjolasta jotain korvauksia, siis pienten naarmujen korvausten lisäksi? Vähänkin isompaa kun tapahtuu, niin alkaa ämpyily. "Yleensä näissä vahingoissa ei tule näin isoja vammoja", "Sait kolarissa lievän niskan venähdyksen, joka korjaantuu ilman hoitojakin yleensä kuudessa viikossa, siksi emme jatka fysioterapian emmekä muidenkaan esitettyjen korvaamista", vaan tässä sitä vielä ollaan tuon "lievän venähdyksen" kanssa, ei ajeta kaksipyöräisillä, ei käydä töissä, ei muista tai jaksa ollenkaan samaan tapaan kuin ennen kolaria. Alle kuusi viikkoa on venynyt tulevan juhannuksen tienoolla kahteen vuosikymmeneen, vammat on vaikka niitä on yritetty kovasti kuntouttaa, Pohjolan kanssa asiaa on väännetty, parhaillaan odotellaan Fine:n kannanottoa jonka lupasivat syksyyn mennessä (siis viiden vuoden pohdinnan jälkeen, menneen syksyn) käsiteltyä. Fine:ssä ongelmana, pitäisi olla asia varsin selvä mutta toista asiantuntijalausuntoa eivät ole saaneet hankittua kun ei ole löytynyt asiantuntijaa joka ei olisi esteellinen, tarkoittaa siis ettei olisi vakuutustahojen ohjenuorassa tiukasti...
Että ottakaa vaan sieltä Pohjolasta niitä vakuutuksia, ja toivokaa ettei tarvi korvauksia lähteä heiltä kerjäämään. Vallan paljon mieluummin sitä olisi viimeiset pari vuosikymmentä käynyt terveenä töissä, ja kun se ei toteutunut niin nauttinut vakuutuskorvauksesta joka olisi vastannut tulotasoa. Nyt on menty löysässä hirressä siitä lähtien, peruspäivärahalla, välillä 300 päivää saikulla työttömyydestä jota ei enää saa kun sen edellytyksenä olisi että korjaantuisi sen sairausloman aikana takaisin työkykyiseksi jota ei uskota enää tapahtuvan, Pohjolan ja Kelan mielestä työkyky ei ole alentunut, nämä kaksi tahoa ovat ainoat tuota mieltä. Yli 600 sivua lääkärinlausuntoja ei näille riitä, Kelalle ei edes tilaamansa tutkimuksen tulos ole sellainen mitä noudattaisivat, eivät osallistu fysioterapian kustannuksiin kun työkyky ei ole mielestään palautettavissa mutta toisessa lauseessa toteavat ettei työkyky ole alentunut yli 2/5 vaikka tilaamansa tutkimuksen tulos olikin vaatimaton 100%. Tuossa ei ihan matematiikka toimi, vaan ei siinä laitoksessa ole kukaan osannut myöskään millään tavalla osoittaa että 100% olisi selkeästin vähemmän kuin 2/5...
Usotteko että ohkasesti v'tuttaa Pohjolan mainoslauseet..?
IC on itäpyöristä paras...
Re: Varoitus If vakuutusyhtiön liikennevakuutuksista - 25€ maksu liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta
Jasu, ikävän tutulta kuulostaa tuo sinun tarina. Tässä maassa ei eläkepapereita myönnetä kuin kuolleille ja haudatuille ja niillekin vasta muutaman valituskierroksen jälkeen. Pitäisi tuo rosvopuulaakin touhu saada kuriin, ovat aiheuttaneet inhimillistä kärsimystä niin paljon.