Kärri perään?
mulla on homma edenny niin että akseli on valmis.meinasin nivelöidä tavaratilan etupäästä ja taakse moottoripyörän takaiskarit.onkohan hyvä . kärryn vetoaisan piässä on jousikuormitteinen liukuholkki elikkä vetopää pääsee liikkumaan ja myös pyörii...keksin jospa virittelis autonlaturin vaunun runkoputkiin tulevaan vetopalkkiin .
Joskus aikoinaan jollain Tamperelaisella oli Kokkoreffeillä perässään tynnyrikärry, jonka avattuun kanteen oli upotettu stereot ja ämyrit. Kärryssä oli myös auton akku, jonka laturi sai voimansa kärryn akselilta. Promillemäärästä johtuen en täysin muista toteutustapaa, mutta siellä sisällä se oli koko systeemi, ulkoa näytti tavalliselta puutynnyriltä.
Mitenkäs nämä Motokulit, onko unkarilaisen insinööritaidon ihmeitä kenelläkään palstalaisilla? Houkuttelis semmonen, joko Pannonian tai sitten nepparin perään. Entä jos sellaisen naputtelisi itse, mutta ei lasikuidusta. Peltiä metallirungolla, alumiinipeltiä ja puurunko vai jotain muovia, esim. polyeteenilevyä? Yksipyöräisenä se tulisi varmaankin kevyemmin perässä?
Mitenkäs nämä Motokulit, onko unkarilaisen insinööritaidon ihmeitä kenelläkään palstalaisilla? Houkuttelis semmonen, joko Pannonian tai sitten nepparin perään. Entä jos sellaisen naputtelisi itse, mutta ei lasikuidusta. Peltiä metallirungolla, alumiinipeltiä ja puurunko vai jotain muovia, esim. polyeteenilevyä? Yksipyöräisenä se tulisi varmaankin kevyemmin perässä?
Motokulit ja PAV 40:t tuppaa olemaan kiven alla ja hinnoissaan ympäri Eurooppaa; 300 - 400 € nurkissa on pyynnit olleet mitä nyt on netissä joskus vastaan tullut. Mulla on tallin nurkassa omatekoinen 1-pyöräkärryn aihio, aineksina tyyliin sopivasti IC:n lyhennetty vaunun koppa ja Stella- mopon rungon takaosa pyörineen, voisi vaikka joutaa innokkaammalle tekijälle.
Akselistoja, pieniä vanteita, ym.
Omaa projektiani vaikeutti se, ettei Suomen kaupoista tuntunut löytyvän kuin "normilevyisiä" akselistoja ja 13" vanteita.
Löysin sopivat kilkkeet osoitteesta: http://www.autow.co.uk/default.html
Visa vingahti ja tavara tuli perille. Kannattaa ottaa navat 4x100mm, niin tarvittaessa saa sitten kiinni 13" "markettivanteetkin", itse tilasin tuolta 8" kiekot, navat, akseliston "puolikkaat", kurasuojat ym.
Ja mitä Uralin koukkuun tulee, se on hitsattu n.1m putken päähän, putkessa on 2 poikittaislattaa, joista se on u-pulteilla kiinni vaunun pitkittäisputkessa.
Löysin sopivat kilkkeet osoitteesta: http://www.autow.co.uk/default.html
Visa vingahti ja tavara tuli perille. Kannattaa ottaa navat 4x100mm, niin tarvittaessa saa sitten kiinni 13" "markettivanteetkin", itse tilasin tuolta 8" kiekot, navat, akseliston "puolikkaat", kurasuojat ym.
Ja mitä Uralin koukkuun tulee, se on hitsattu n.1m putken päähän, putkessa on 2 poikittaislattaa, joista se on u-pulteilla kiinni vaunun pitkittäisputkessa.
- Dnepr-pilot
- 100
- Viestit: 178
- Liittynyt: 01.09.2004 11:19
- Paikkakunta: Vaasa
Meidän Dnepriin asennettin vetokuula suorassa linjassa takapyörän taakse. Oli lievästi modifioitu IC:n vetokoukku.
Etu-voi ruuvata lullan pois ja emäntä ja tavara kulkee kevyemmin mukana. Vaunun kans ajaessa ei vedättänyt oikealle.
Tämä ongelma ei kai tuu esille jos on 2WD ja on vetokuula vaunun puolella.
Etu-voi ruuvata lullan pois ja emäntä ja tavara kulkee kevyemmin mukana. Vaunun kans ajaessa ei vedättänyt oikealle.
Tämä ongelma ei kai tuu esille jos on 2WD ja on vetokuula vaunun puolella.
Tuo http://www.singlewheel.com/ -sivusto ja varsinkin kuvat pani mielikuvituksen laukkaamaan pahemman kerran! Kärryä on ollu jos jonkulaista, peltistä ja kuitusta. Pittää kahtella nuista rumin ja koittaa kopioija se kymppituumasen moponrattaan päälle.
Tuntuu olevan erimielisyyksiä pittuuksista pojilla. Ja minä ku luulin, ettei koolla oo väliä? Yks kaveri sano, ettei häntä häirihe vaikka ei kylän pisintä omistakkaa, pystyypähän tekemään vain noppeemmasti hommat. Oottako nyt sitte varmoja, ettei vaan tartte kaventaa tavaratillaa viittä senttiä niinku rekkojen kanssa on? Kait nyt nämäki ajoneuvot pittää saaha Unionin kaavoihin sopimaan. :-D
M66-71 Kestoseisokki
Onko rojektit edistyny? Meikäläisellä on nyssitte 10" (jos tuo ny tuumaa tarkottaa) peräkärrynakseli tallesa. Naapurin kärryvainaasta. Ja eikö mitä, uuden uutukaiset Kumhot on kumeina. Oli joutunu tillaammaan ko oli naulannu toisen renkaan. Ei raskinu päästää tuommosta aarretta kaatopaikalle, peräsä ajjoin ja toin akselin pois.
Nyt sitte pitäs hitsaan ruveta, no jos sitte kesälomalla.
Se muuten voittaa jollon eniten romua kuollesaan....
Nyt sitte pitäs hitsaan ruveta, no jos sitte kesälomalla.
Se muuten voittaa jollon eniten romua kuollesaan....
KKK
Ex oriente lux
MT-11, Pannonia T5 museo
Ex oriente lux
MT-11, Pannonia T5 museo
Mullon nyt 200 litran punanen Karjalan mainostynnyri, pystybaarina ollut edellisessä elämässään. Sitten on pienet krossimopon renkaat. Saas nähä jos kerkeis näistä kärryn tekemään vielä tälle kesälle. Semmonen ajatus on, että kun kärryn irrottaa pyörästä ni sen voi kääntää persiilleen pystyyn ja siinä on valmis pystybaari, päivävarjo vain aisan nokkaan ja kyljessä reikä mistä nostaa olutta pöytään. Vielä kun jotkut saranoidut jakkarat tulis kyljestä esiin ni avot!
Kuulin huhun, että joku polliisi jossain tulkitsee rekisteröimättömän moottoripyörän peräkärryn hinattavaksi laitteeksi, jossa pitää olla hitaan ajoneuvon kolmio ja max.nopeus 50km/h. Mikäli kärryn rekisteröi ja ottaa siihen oman vakuutuksen, saa vetää 80km/h. Samassa huhun mukaisessa ratsiassa oli kehoitettu poistamaan kärrystä ns. kaksoiskilpi.
Onkohan moisessa huhussa mitään perää?
Onkohan moisessa huhussa mitään perää?
- Timpa
- 1500
- Viestit: 1663
- Liittynyt: 30.03.2006 11:25
- Paikkakunta: Kiihtelysvaara joensuun kupeessa
- Viesti:
yksi tuttu tekee kärryjä pyörän perään ja oli selvittänyt asiaa, jotta omat valot kärryyn jos pyörää leviämpi + kaksoiskilpi/kilven siirto kärriin jos kärri peittää pyörän oman kilven. Muuten saa körötellä sen 80 kun muillakin vaunuilla, paitsi jos ei jousitusta, silloin max 60km/h.
Saahan sen kärrin rekisteröidä ja vakuuttaa, jos haluaa. Pakko ei ole.
Saahan sen kärrin rekisteröidä ja vakuuttaa, jos haluaa. Pakko ei ole.
kopase tosta: 0440928192
No näin se minunkin mielestäni on ainakin tähän saakka ollut, mutta nyt oli kova kädenvääntö aiheesta ja vastapuolen edustajat "tiesivät" että aihe tullee lähiaikoina viranomaistahoilla uudelleenarvioitavaksi. Tiedä sitten onko kyse yksittäisen virkamiehen maanantaiaamun ensitunnelmia viritellessään ratsiaa vesisateessa vai ammattitaidottomuutta vai taas näitä "suusta-korvaan-liian-monta-kertaa-muunnoksia". :?
- Timpa
- 1500
- Viestit: 1663
- Liittynyt: 30.03.2006 11:25
- Paikkakunta: Kiihtelysvaara joensuun kupeessa
- Viesti:
Tälläisiä tuossa lähellä valmistuu:
http://www.yellowplate.fi
Hinnat alk. 2600€, eli ei ihan halpoja.
http://www.yellowplate.fi
Hinnat alk. 2600€, eli ei ihan halpoja.
kopase tosta: 0440928192
Vaan jos on kilivetön kärry iliman minkäänlaista runkonumerointia, niin mistä viranomanen tietää, millonka vasikka on saanu alakunsa?Ripa kirjoitti:Jotenkin muistelisin että uusiin pyöriin tarvii peräkärry katsastaa.
Tais olla 2007 mallista lähtien.
Töttöröö.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Helekuta vietä, niimpä onki joo.
No, onneksi ei oo oma lehemä ojasa.
Lehemästä maitotalloustuotteijen kautta jääkaapille. Mullois tuola liiterin takana semmonen kuuskymmenlukunen BOSCH merkkinen jääkaappi. Semmonen pyöriänurkkanen. Romu. Käyny mielesä, että jos siittä otattas jollaki viisaammalla ne sisuskalut pois ja niistä kuorista värkkäis kärrryyn laatikon.
Ts. kaappi selälleen ja pohojasta perälaita ja ovi kanneksi ylöspäin. Renkaat alle kai se jotaki valojaki vaatis.
Jokohan mää tästä kerran täälä haaveilin.
Poste riptum. Muokkaus muokkaus muokkaus.
Olipahan tuola ketjusa joku, joka meinas tehä vastaavan. Tosin Aa-ee-keestä eikä possista.
Nooh. Yhen kerran tuli mieleen Kaustisen Kansojen musisointimarkkinoilla, että ois kai se komia tärähyttää sinne Muhoksen villapuserosa (napit auki) ja lierihattu pääsä Reinoja tietenkään unohtamatta, ku olis semmone kontrapasson näkönen peräkärry ripustettuna mopetin peräraksiin. Siinähän ois kaulaa aisaksi ja kaikukoppaa tavaratilaksi.
Ei ois muilla....
No, onneksi ei oo oma lehemä ojasa.
Lehemästä maitotalloustuotteijen kautta jääkaapille. Mullois tuola liiterin takana semmonen kuuskymmenlukunen BOSCH merkkinen jääkaappi. Semmonen pyöriänurkkanen. Romu. Käyny mielesä, että jos siittä otattas jollaki viisaammalla ne sisuskalut pois ja niistä kuorista värkkäis kärrryyn laatikon.
Ts. kaappi selälleen ja pohojasta perälaita ja ovi kanneksi ylöspäin. Renkaat alle kai se jotaki valojaki vaatis.
Jokohan mää tästä kerran täälä haaveilin.
Poste riptum. Muokkaus muokkaus muokkaus.
Olipahan tuola ketjusa joku, joka meinas tehä vastaavan. Tosin Aa-ee-keestä eikä possista.
Nooh. Yhen kerran tuli mieleen Kaustisen Kansojen musisointimarkkinoilla, että ois kai se komia tärähyttää sinne Muhoksen villapuserosa (napit auki) ja lierihattu pääsä Reinoja tietenkään unohtamatta, ku olis semmone kontrapasson näkönen peräkärry ripustettuna mopetin peräraksiin. Siinähän ois kaulaa aisaksi ja kaikukoppaa tavaratilaksi.
Ei ois muilla....
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Tuommonen pykälä:Sergei kirjoitti:Kuulin huhun, että joku polliisi jossain tulkitsee rekisteröimättömän moottoripyörän peräkärryn hinattavaksi laitteeksi, jossa pitää olla hitaan ajoneuvon kolmio ja max.nopeus 50km/h. Mikäli kärryn rekisteröi ja ottaa siihen oman vakuutuksen, saa vetää 80km/h. Samassa huhun mukaisessa ratsiassa oli kehoitettu poistamaan kärrystä ns. kaksoiskilpi.
Onkohan moisessa huhussa mitään perää?
[size= (24.4.1998/291) ]
[size=Ajoneuvoluokkia koskevat nopeusrajoitukset]
3. Moottorikäyttöisen ajoneuvon suurin tiellä sallittu nopeus, kun siihen on kytketty hinattava ajoneuvo, on:
a) auton (M- ja N-luokat), moottoripyörän (L3e- ja L4e-luokka) sekä kolmi- ja nelipyörän (L5e- ja L7e-luokka) 80 km/h; auton, johon on kytketty kokonaismassaltaan yli 0,75 tonnin jarruton hinattava ajoneuvo, kuitenkin 60 km/h, ja auton, moottoripyörän sekä kolmi- ja nelipyörän, johon on kytketty jousittamaton hinattava ajoneuvo, kuitenkin 60 km/h;
Eli nuot jouset ratkasee laitteen nimen.
KKK
Ex oriente lux
MT-11, Pannonia T5 museo
Ex oriente lux
MT-11, Pannonia T5 museo