Onko kellään tietua Nepparin sivuvaunun akseleista? Mopo on MT9.
Onko niitä akseleita kuinka monen mittasta.siis pittuusmitta.
Pyörännapoja on mulla kahtaki eri levveyttä. Semmonen apaut 10 milliä on eroa akselin suuntasesti mitattuna.
Siinä yhesä kapiammasa navasa on rasvanippa laitettu sinne sisäpuolelle,elikkä ei pysty rasvaan ennenkö ottaa pyörän pois.
Mahtaakohan olla kuinkakin vanaha malli?
Siittä akselista sen verran että,siihen ei nytte sovi kun semmonen kapiampi pyörännapa. En oo kerinny vielä mitata sen akselin pittuusmittaa.
Onkohan mulla taas jääny jottain huomaamata???
Informaatiota ootellen.
Sivuvaunun pyörän akseli
- Taisto Naavaparta
- 300

Sivuvaunun pyörän akseli
Kyllä on raskasta olla komia.
hmm, no mulla on kans pikkusen eri levysiä pyörän napoja, tai, oikeastaan se johtuu niistä sisuskaluista, liekkö jotkut holkeista ynnämuista manklaantuneet kaposimmiksi tai jotain, mutta mä olen sit passannu niitä sopivilla rikoilla tai putken pätkillä.. varmaan paras tulis kun hommais vaan uudet holkit sinne navan sisään.. olikos sullakin niin sama ropleema että ottaa jarrukilpeen kiinni tai jotain vastaavaa?
->K750, MT10<-
- Taisto Naavaparta
- 300

Kyllä mun mittauksien mukkaan se napakin on kapeampi. Ja jarrukilpi piti ottaa pois kun laitoin sen leviämmän navan paikolleen,vaikka se ei kyllä asiaa paljo auttanu. Mutteria kun ei saa kierrettyä kuin muutaman millin verran. Eli ei saa lukitussokkaa paikolleen.
Siinä kaposesa navasa se rasvanippa on sielä jarrurummun puolella.
Siinä kaposesa navasa se rasvanippa on sielä jarrurummun puolella.
Kyllä on raskasta olla komia.
Muistellen ja viitaten, vaan ei kinttaalla, Taiston kans matkaviestimillä käytyyn invormaatio tuokioon, nii näihän se homma oli. Elikkä jos ny esim. sivuvaunusa on ollu tämmönen kapia napa, nii siihen ei sitte saa leviämpinapasta rengasta kiinni ku sinitarralla. Tai sitte pittää huushollata jostaki pitempi akseli vaunuun.
Ei kumminkaan niin pitkää, että liikennemerkit alakaa kaatuileen.
Ei kumminkaan niin pitkää, että liikennemerkit alakaa kaatuileen.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.