käy laihalla

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
sno-bro
600
600

käy laihalla

Viesti Kirjoittaja sno-bro »

Olen pitkään ja hartaasti ihmetellyt soolo K pyöräni oikean sylinterin toimintaa: Kyseessä on uusista osista koottu kone joka muuten toimii hienosti mutta tuo murheellinen pytty käy laihalla vaikka tekisi mitä.

Tulppa on ihan valkoinen, ja pytty on montakymmentä astetta kuumempi kuin vasen. Myös colortunella katsottuna on seos laiha käyntikierroksilla, tyhjäkäynnillä ok.

Olen kokeillut kolmella kaasuttimella (K-37, yksi venäläinen kaksi uutta kiinalaista), vaihtanut imuventtiilin ja nokka-akselin ja suihkutellut eetteriä ja lorotellut bensaa sylinterin ja imukaulan väliin ilmavuotoja tai halkeamaa sylinterissä etsiessä vaan ei. Mikään ei muuta tilannetta. Porailin yhteen päässuuttimeen iiiison reijän, mutta ei sekään keskikierroksille auttanut. Isolla K-68 kopio kaasarilla saa seokset melkein oikeaksi, mutta silloin on neula ja ihan yläasennossa ja seokset vain juuri ja juuri ok.

Pakoputkisto on uusi lohenpyrstö änkkäreillä. Vasen pytty käy kauniisti neula melkein keskiasennossa.

Puristukset pytyssä on noin 6kg, sama kuin vasemmassa.

Loppuu ideat ja pinna. Onko kellään jäljellä mitään mitä voisi koittaa?

sno-bro
K-750, MB-750, K-750M, K-175, K-125, K-1B
Ripa
2000
2000

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Kuumeneminen saattaa johtua siitä että toisen pytyn sytytyksen ajoitus on pielessä.
Siitä olis hyvä aloittaa tarkastelu.
sno-bro
600
600

vaan kun minä kokeilin toisella nokka-akselillakin. En usko että ne samanlailla olisi väärässä...

Masentaa kun ei tajua... :evil:

sno-bro
Ripa
2000
2000

Minulla on kaikki nokka-akselit olleet eriaikaan sytyttäviä.
Kyllä se kai pitäis ensin tarkistaa sähköt ennenkuin alkaa kaasareita säätämään.
sno-bro
600
600

Olisko ne kaksi nokka-akselia suurinpiirtein samanlailla väärin? Hmm, kaikki on kyllä itäpyörissä mahdollista...

Mutta onko tulppa valkoinen ja näyttääkö colortune laihaa jos sytty on väärin?

sno-bro
Ripa
2000
2000

Luulis sen ajoituksen vaikuttavan seoksiinkin. Minulla ainakin oikea sylinteri kävi tosi kuumana ennenkuin sääti sen sytytyksen.
Samalla lähti kaikki muutkin häiriöt.
Lättäpää pitää lähteä käyntiin kun hakee puristuskohdan ja kerran polkasee niin että tulppa lyö kipinää.
Uskila
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uskila »

Terve

Töissä kun selvittelemme noita hydrauliikkavikoja, niin vaihdetaan osia ristiin ja jos vika siirtyy toiselle puolelle, näin löytyy yleensä viallinen komponentti.

Mutta nuo K-37 eripariset, mulla olis jouten toi, mutta se on vasemmanpuoleinen.
Kuva

Onko sulla siinä kiinni minkälaiset kärjet / jakaja? Pääseekö ajoituslampulla katsomaan mistään miten kipinät on tahdissa.

Mulla oli toi mystinen vika mikä vaihdatti osia pitkään eikä meinannut millään löytyä aina vaan naputti, kunnes vika löytyi väljästä nokka-akselista ja jakorattaan sovitteesta. Kipinät ja nokan ajoitukset vaeltelivat miten sattui.
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
pekka
75
75

Viesti Kirjoittaja pekka »

Mitenkä pakoputkiston kuuluisi vaikuttaa seoksiin? Ittellä oli ihan sama juttu kuin sno-bro:lla. Vasemmanpuoleisen sylinterin sai säädettyä kohdalleen mutta vaununpuoleinen sylinteri kävi laihalla, tulppa valkoinen eikä mikään tuntunut auttavan mutta miltei suorilla putkilla ( yks mutka ) seokset napsahtivat paikoilleen ja tulpista tuli kauniin ruskeat.

Pekka
K-750
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Terve
Olen itsekin joskus paininut vastaavien ongelmien kanssa . Noin yleisesti jos tutkimukset ei ole ulottunut jo noin pitkälle kuin kysyjällä. jos kaasuttimien synkronointi on pielessä niin toinen sylinteri hoitaa työt ja toinen huilaa, sylinterien pituudet ei ole samallaiset tai palotilojen tilavuudet ei ole samat, jolloin laskennallinen puristussuhde on poikkeava.
Venttiili kantaa tai nahistaa ohjaimeen , venttiilin jousi on kuoleentunut.
Kun ongelma sylinterin lämpö pääsee kohoamaan liian suureksi se aiheuttaa seoksen laihenemista ja taas lämmönnousua ja ...
Polttoaineen saannin tarkistus ristikytkennällä, jos huohotin yhde ilmansuotimeen niin sieltä saattaa tiivistyä vesihelmi joka ajautuu kohokammioon pääsuuttimen osittaiseksi tukokseksi, kannentiivisteessä
ilmavuoto tai kannessa halkeama. Sytytyksestä oli jo puhettakin, kyllä se vika jostain löytyy mutta olen kyllä usein joutunut säätämään eri sylinterien kaasuttimet sylinteri kohtaisiksi.
Vastaa Viestiin