Pakoäänillä joku tolokku
Re: Pakoäänillä joku tolokku
Jos on kansiventtiini niin ei mihinkään kohti.
Äkkiä aatellen niitei ees saa paikolleen jos ne ei suju yhtään, sevverran vinkkelisä ne pakoaukot.
Äkkiä aatellen niitei ees saa paikolleen jos ne ei suju yhtään, sevverran vinkkelisä ne pakoaukot.
KKK
Ex oriente lux
MT-11, Pannonia T5 museo
Ex oriente lux
MT-11, Pannonia T5 museo
Koska oma on paloina,en saa hahmoteltua päässäni sitä mahtuisiko väliputki 108.3:n käyriin,mutta kun kattelin noita kuvagallerian pyöriä niin näyttää tilaa olevan,vaikka siihen öljypohjan etupuolelle.
Sen kun joku viisas selittäis että mihin ihmeeseen perustuu sen väliputken positiivinen vaikutus? Etenkin jos on sellaset vaimentajat että vastus niissä on olematon,ja reilusti tilaa käryjen kulkea.
"ISILLÄ ON ULALI!"
(Eiku 8.103:han se on! Tuo ei pysy millään mielessä: välillä se on 108.3 tai 3.108 tai 8.301...Pirullinen lukema! Pitäisi kai ottaa se "tattoona" kämmenselkään,niin muistais!)
Eli, kansiventtilikoneeseen ei yhdysputkea ollenkaan?MT-11 kirjoitti:Jos on kansiventtiini niin ei mihinkään kohti.
Miksi näin, tasaahan se siinäkin pakosyklejä, mutta häiritseekö se koneen toimintaa jotenkin vai häh?
Minuahan eivät niin sanotut ammattimiehet kyni!
Kotamasa kysy että mihin kohti käyriä. Kansiventtiilivehkeen käyrät päättyy siihen misä laatikko alakaa. Eli ne pitäs laittaa aivan käyrien alakuun. Jos ne hitsaa, kuten oli puhe, käyriä ei saa paikalleen aukkoihinsa kun ovat pikkusen kulmasa eivätkä samansuuntaset. Eli hitsaamalla niitei voi laittaa (tai ei saa pois muutako rälläkällä). Jos taas tekkee holokilla, ne ei kestä mennä päällekkäin kovinkaan palijo -> tiivistys. Lisäksi syvä öölipohoja estää liitoksen siinä moottorin alla. Tai ei estä mutta vaikeuttaa kohtuullisen palijo, täsä on kans tämä holokkiongelma jos pittää vielä mutkaa tehä siihen alitukseen.
Äänenvaimentajiin kyllä pystyy siihen vaihelaatikon kohalle laittamaan, kiinteän tai holokin, niitä voi liikutella omillaan ennen liittämistä käyriin. Mulla on siinä laatikon kohalla, hitsattu. En tiijä lissääkö polleja mutta ei kai ne sitä turhaan oo alakuperäsenäkään laittanu. Moninaisia kertoja mietin että miten sen siihen liittää, hitsaamalla vain holokilla ja kokkeiluja tuli tehtyä. Hitsaamiseen päätyminen johtu siitä ettei sopivia holokitusputkia vain ollu.
Oon kokkeillu myös Dneprin 2-1 käyrää siinä, oikia yhtyy vasempaan vaimentajaan. Ongelmaksi tuli se, että kun oikialla ei ollu äänenvaimentajaa ollenkaan niin jäätynyt takajarru (vivusto, jouset) ei sulanu ennen seuraavia nollakelejä. Siksi laitoin pakoputket molemmin puolin ja hops, jarruongelmat häviää muutaman minuutin lämmityskäytöllä.
Lättäpään käyrät on pitemmät, menevät jalakatappien kohastakin taaksepäin, niisä voi olla yhdysputki.
Äänenvaimentajiin kyllä pystyy siihen vaihelaatikon kohalle laittamaan, kiinteän tai holokin, niitä voi liikutella omillaan ennen liittämistä käyriin. Mulla on siinä laatikon kohalla, hitsattu. En tiijä lissääkö polleja mutta ei kai ne sitä turhaan oo alakuperäsenäkään laittanu. Moninaisia kertoja mietin että miten sen siihen liittää, hitsaamalla vain holokilla ja kokkeiluja tuli tehtyä. Hitsaamiseen päätyminen johtu siitä ettei sopivia holokitusputkia vain ollu.
Oon kokkeillu myös Dneprin 2-1 käyrää siinä, oikia yhtyy vasempaan vaimentajaan. Ongelmaksi tuli se, että kun oikialla ei ollu äänenvaimentajaa ollenkaan niin jäätynyt takajarru (vivusto, jouset) ei sulanu ennen seuraavia nollakelejä. Siksi laitoin pakoputket molemmin puolin ja hops, jarruongelmat häviää muutaman minuutin lämmityskäytöllä.
Lättäpään käyrät on pitemmät, menevät jalakatappien kohastakin taaksepäin, niisä voi olla yhdysputki.
KKK
Ex oriente lux
MT-11, Pannonia T5 museo
Ex oriente lux
MT-11, Pannonia T5 museo
EIkä ainakaan ryssäMT-11 kirjoitti:En tiijä lissääkö polleja mutta ei kai ne sitä turhaan oo alakuperäsenäkään laittanu.
Siitä mitä hyötyä siitä on ja oikein tieteellistä mittaustulosta voi lueskella esmes vanhoista veekaseista. Kah kun oikein ovat todistaneet yhdysputken lisäävän etenkin vääntöä. Ja on mulla ollut ainakin Dneprin OHVeessä yhdysputki. Tai no Kustomissa ei ollut ostettaessa mutta laitoin ja parani.
:D Terve
Pakoputkisulkeiset, lainataampa tuolta Easthighway:n sivuja.
M-72

K-750

Ural

Dnepr

Pakoputkisulkeiset, lainataampa tuolta Easthighway:n sivuja.
M-72

K-750

Ural

Dnepr

:D Terve
Eikä siinä vielä kaikki, kromiputket lopuksi.
Ural uudemmat

Eikä siinä vielä kaikki, kromiputket lopuksi.
Ural uudemmat

Noniin, nyt kun päästiin putkien pariin, niin tuli mieleen kysymys..
Mitenkäs, kun mulla on tuossa omassa lättäpäässä tuollaiset k750 tyyliset käyrät, jotka tekevät tiukan mutkan heti sylinteristä lähdön jälkeen ja siitä loivalla kaarella alas, niin sopiiko siihen tuollaiset uralin uudemman malliset melko tasapyöreät käyrät?
Niin jos sopii, olisin halukas vaihtamaan jos jollakulla on tarvetta toisin päin vaihtoon..
Mitenkäs, kun mulla on tuossa omassa lättäpäässä tuollaiset k750 tyyliset käyrät, jotka tekevät tiukan mutkan heti sylinteristä lähdön jälkeen ja siitä loivalla kaarella alas, niin sopiiko siihen tuollaiset uralin uudemman malliset melko tasapyöreät käyrät?
Niin jos sopii, olisin halukas vaihtamaan jos jollakulla on tarvetta toisin päin vaihtoon..
Teoria kun on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun ne yhdistää niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
"Turbiini"
"Turbiini"
:shock: Perskutirallaa nythän mä vasta hokasin, että kaikissa malleissa on yhdysputki!!!! ( eipä lopu vääntö alakierroksilla ) 
Enpäs ole hokannutkaan kattoo easthighwayltä tuosta M-72:n kohdalta että on TOLLASIAKIN käyriä joissa väliputki on NIISSÄ,eikä vaimentajissa. Tuollainen käyrämalli sopis hyvin,jos tekee vaimentajat itse. Mutta mutta...menevätköhän ne tähän mun IMZ 8.103:een?
(Toisaalta,tulis halvemmaksi kun hankkis IMZ-käyrät ja tekis niihin tollasen jatkon kuin mitä tuossa M-72-kuvassa on).
"ISILLÄ ON ULALI!"
http://cid-81731c4bc3944f68.skydrive.li ... =586525330
siinäpä vasta asiallinen äänenvaimennin paikallisesta äijjäpärrästä
siinäpä vasta asiallinen äänenvaimennin paikallisesta äijjäpärrästä
Asiallinen värkki. Ei mee sadevesi putkeen seisonta-aikana.
Vaikka kukapa näitä muutenkaan putket ylöspäin seisottelee, jos yleensäkään seisottelee. Näillähän ajellaan.
Paitsi minä
Vaikka putketkin olis jo paikoillaan....
Vaikka kukapa näitä muutenkaan putket ylöspäin seisottelee, jos yleensäkään seisottelee. Näillähän ajellaan.
Paitsi minä
Vaikka putketkin olis jo paikoillaan....
TRauma
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Sanoiko joku että 8.103:n käyriä ei saa irti/kiinni,jos hitsaa ne väliputkella yhteen? Mun mielestä se onnistuu,eikös nimittäin yhteenhitsatut käyrät olekin tässä mielessä sama asia kuin kaks-yhteen-käyrä,(eli: eihän sekään menis in/out,jos pakoreiät olis vinot).
mulla kaksyhteen on ainakii lemmarilla kii toisissaa.
joka toiselle kuoppaa kaivaa joka toiselle ei