Muovikuulien valot

Vastaa Viestiin
spaddu
100
100

Muovikuulien valot

Viesti Kirjoittaja spaddu »

Oletteko huomanneet, että muotoilu ja tekniikka tuo tullessaan myös taantumista. Nykyään on joissain muodikkaissa pyörissä ja mopoissa autoista tuttuja "linssivaloja", jotka menevät pieneen tilaan ja sallivat mielikuvituksellisia katemuotoiluja.
Varmaan valo valaisee pimeällä hyvin, mutta päivällä pyörä on kuin ilman valoja ajaisi, siis MUILLE tielläliikkujille! Linssivalo kun ei anna hajavaloa!!
Itse käyttäjälle sen voi silloin säätää piikkiin, kun ei varmasti häikäise.
Perinteisen valon hajavalo on se suurin turvatekijä itse motoristille!
Itselläni Urressa on senverran löysä kiinnitys lampussa, että aina tilanteen tullen säädän valot kädellä lennossa, se että syksyn tullen saa pitkiä aina kääntää alas tarkoittanee, että lyhyet on ainakin riittävän ylös kesän päiväkäyttöön.
Mutta eipä yksikään ole vilautellut 12 v hehkupolttimon häikäisyä!! Vaikka vähän ylös olisikin... (ei niin tietty saisi, mutta!)
Turvallista Kesää kaikille!
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja sropov »

Laittakaa pitkät valot päälle hyvät toverit uralistit. Pitkät valot moottoripyörällä ajellesa tienpäällä on elinehto, jos joku räpsyttelee vastaan, nii sou vat. Syssymmällä sitte laittakaa puolivalot jos vielä toimivat.

Minä oon rekkamies ja tiiän, miltä tuntuu ku joku onneton mopetisti jää peilin taka katveeseen ja se sitte sujahtaa jostaki välistä huomaamatta. Sillon saattaa tulla mieleen, että jos ois tupakkimieski kaikenlisäksi, nii topata pitäs ja malaperi huuleen laittaa täytys.

Ku on kolome rekisteriotetta samasa yhistelmäsä ja mittaa semmoset kakskymmentäviis metriä nii siinä on tie jokseenki poikki ku lähtee risteyksestä. Tullee uupelo piilopaikosta monesti mopomiehellä siinä kohtaa.

Tähän asti oon selevinny moisista tilanteista pelekällä kylymällä ringillä ja harmailla hiuksilla.

Kat pless juu paikers
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
MT-11
800
800

Viesti Kirjoittaja MT-11 »

Olivatten miliisit sakottaneet pitkillä ajamisesta männä kesänä. Ei ollunna auttanu ees liikenneturvan neuvosta puhuminen, laki on laki.
spaddu
100
100

Viesti Kirjoittaja spaddu »

MT-11 kirjoitti:Olivatten miliisit sakottaneet pitkillä ajamisesta männä kesänä. Ei ollunna auttanu ees liikenneturvan neuvosta puhuminen, laki on laki.
Niinpä, pienempi rike on jos vaan suuntaus sattuu menneen "vahingossa" pieleen, eihän sitäkään saa mainostaa tahallaan tehdyksi. Hyvin oli puhuttu, jos "vahingossa" päälle jääneistä pitkistä hankkii sakot.
Tahallisesta lain rikkomisesta saa ja ansaitsee tietysti sakkoa....
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja sropov »

Niinpä niin.

Polliisikoulun pääsyvaatimukset:

Sataseittemänkymmentäviis senttiä pitkä tai vastaavat tiedot.

Palikkatestin läpäsy. Kohta yks, palikat oikian muotosista reijistä läpi osottaa viisautta. Kohta kaks, palikat vääristä reijistä läpi, hakija otetaan kouluun jämeryytensä takia.
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
markko
100
100

Viesti Kirjoittaja markko »

laittakeepa pyöriinne suorat rosteriputket..mukavat pörinät ja varmasti auttaa turvallisuuteen..ihmiset kääntyy kattomaan että mikä prkl pommikone sieltä on tulossa.minä ajelen parkit päällä.polttaa sulakkeen jos kovin pitkää matkaa ajaa ajovalot päällä.alkanu ärsyttään nuo valojen räpsyttelijät :twisted: :evil: :evil: nytki aamutuimaan kävin ajamassa 50km lenkin ja varmaan 10autoilijaa räpsytteli valoja että "hei,sulla on parkit päällä".eikö ne saatanan pässit tajua että vanhalla pyörällä ei välttämättä pysty ajamaan ajovalot päällä!ei nuita oo suunniteltu ajamaan valot päällä muuta kun illalla pikkumatka riiuulta kotio..no niin,nyt helepotti.. 8)
..kyllä se vielä tämänkesän kestää..
MT-11
800
800

Viesti Kirjoittaja MT-11 »

Aattele Markko niin, että ne jotka välläytti valoja huomasivat sinut vaikkei ollukkaan ko parkit. Ne jotkei välläyttäny, varo niitä.

Eikö mustasta tehyt suorat putket käy? Rosteri kiiltää, hyi!!
markko
100
100

Viesti Kirjoittaja markko »

voihan ne putket tehä mustastaki mutta omien kokemusten perusteella rosteriset putket kaikuu vielä isommasti..musta putki jotenki vaimentaa sitä ääntä vaikkei siellä sisällä mitään oiskaan..
..kyllä se vielä tämänkesän kestää..
Jorma
200
200

Valoista

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Niihin Ajovalojen jännite piuhaan voi panna pari diodia sarjaan putoaa lampun vaatima teho pienemmäksi. riittää se 6V kissansähkö generaattorin tuottama teho
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Terve
Jos mielii parkeilla ajella niin nämä tarvikekeitaat myy parkkikannalla
olevaa halogeeniparkkipoltinta. Olen itse ajellu parikesää tällä halo-
parkilla ja se taitaa olla kirkkaampi kun urren oma ajovalo kun kukaan
ei ole räpsytellyt eikä sakotellut, vai eikö ole nähneet koko komeutta??
trauma
400
400

Viesti Kirjoittaja trauma »

Itäpyörällä (=Sutsuki) olen iänkaiken ajellut pitkillä (paitsi pimeän aikaan) . Vilkuttelua olen havainnut ainoastaan silloin, kun siitä hoonelosesta on pitkät palanu.
Tällä länsipyörällä (=Dnepr) en ole vielä päässyt kokeilemaan. Saa nähdä kerkiääkö tälle ajokaudelle. Työ haittaa liikaa tätä hyvää harrastusta. Mutta jos sitten kun saa tämän nuorison kesälaitumille...
TRauma
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Vastaa Viestiin