Tuli taas käytyä Venäjällä.....
Kevättä rinnassa....työmatkalle junalla Moskovaan -> Tatarstaniin, Kazanin kaupunkiin, -> Moskovaan ja junalla saman tien Suomeen.
Maanantaina menin siis Moskovaan. Juna oli aamulla asemalla ja jatkoyhteys Kazaniin oli vasta illalla klo 21.00 lentsikalla ( Jak 42 ) Domodedovon kentältä ( Mocban eteläpuolella, n.40 km keskustasta )
Aikaa tappaakseni kävin taas tutussa Aviamotornajan putiikissa naurattamassa myyjiä ostoksillani. Tosin en nyt hommannut kuin uusia ulkorenkaita 2 kpl ( 4.00 x 19" ) sekä 6 V:n akun, kun vanha pimahti.
Renkaat oli taas kallistuneet... nyt kyseinet renkaat maksoi 450 ruplaa kipale ja akusta jouduin pulittaamaan 300 rupiaa. Elikka totaalisesti 1200 rupiaa = 33 Euroa... On se mopoilu perkeleen kallista....
Nyt harmittaa kun en ostanut etulyhtyä. Tyrkyllä oli tosi tyrnävän näköinen etulyhty kahdella vierekkäisellä H7(?) polttimolla, kromatulla kuvulla, eikä hinta huimannut. No olen menossa ensi viikolla uudestaan, joten eiköhän se sieltä tule.......
Kattelin kanssa nahkalaukkuja..Oli sivulaukkuja, etulaukkua, tankkilaukkuja yms kamaa....ja aivan naurettavaan hintaan. Samoin satuloita, upeita Choppertyylisiä.....
No tulin eilen lentäen Kazanista takas Mockbaan ( Tupolev 154 B ) ja koukkasin Mockban kämpiltä kumit ja akun matkaan josta juna-asemalle, pari ( = 8 ) pivaa ja pizza kioskilta ja junaan. Aamulla sitten olin jo Suomessa, puolen päivän aikaan kotona.
Nyt huomenissa uusi kumi taakse, etukumi on vielä ihan Ok. Ja sitten polttelemaan....ainaskin bensaa.
Vanha kumi on jo hivenen kulunut..ei nyt vielä pahasti mutta neliskanttiseksi hivenen, onhan sillä jo tsombailtu VW:n huimien hevosten siivittämänä yli 9 000 km ( yllättävän pitkään kestää... ) kahden kesän aikana.
Uusi akku on tarkoitettu perusDnepriini. Tässä akkumulaatorissa on hauskat navat. Ei mitään ruuvikorvakkeita vaan ihan samanlaiset kartionavat kuin autonakussakin, mutta minikokoa ( n. 8/10 mm halkaisijaltaan ) Ikävä kyllä napakenkiä ei ollut myytävänä.....täytyy varmaan tehdä itse lyijymurikasta kartioterällä ( porkkanaterä ) poraamalla.
Ykä