Halkaisuruuvi punaniskojen malliin
Alueen säännöt
Itäpyöriin ja -kulkineisiin liittyviä hupihetkiä
Itäpyöriin ja -kulkineisiin liittyviä hupihetkiä
Halkaisuruuvi punaniskojen malliin
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Re: Halkaisuruuvi punaniskojen malliin
Jessus!
Tuossahan saisi suomalainen työsujelutarkastaja sydärin...
Tuossahan saisi suomalainen työsujelutarkastaja sydärin...
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Oikeastaan on tutunnäköistä puuhaa. Tosin käytössä oli irrallinen perä, joka kardaanin paikalta oli akseloitu Fordsonin ulosottoon.
Metrin pituisia pölkkyjä tehtiin haloiksi. Eipä osunut tarkastajia paikalle
T. Arska
Metrin pituisia pölkkyjä tehtiin haloiksi. Eipä osunut tarkastajia paikalle
T. Arska
Jos sattus sitkaampi pölökky, nii oiskohan automaattivaihteesta apua?
Tai sitte jos ois lukkoperä, nii voisko kahen puolen tehä klapeja?
Nyt kaikki sivuvaunuvetosen pyörän omistajat huom ja hoks. Kotimaisen enerkijan turvaamiseksi vaununvetoakseliin halakasuruuvi kiinni ja rantteelle.
Tai sitte jos ois lukkoperä, nii voisko kahen puolen tehä klapeja?
Nyt kaikki sivuvaunuvetosen pyörän omistajat huom ja hoks. Kotimaisen enerkijan turvaamiseksi vaununvetoakseliin halakasuruuvi kiinni ja rantteelle.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Vielä hurjempi laite
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
sropov kirjoitti:Jos sattus sitkaampi pölökky, nii oiskohan automaattivaihteesta apua?
Piukkaan jenkin automaatti vetää ja ilmeisesti tyhjäkäynnillä, ei mahtaisi japanian korollan tomaatti jaksaa puuta halkoa ainakaan tyhjäkäynnillä
- Julma Juha
- 300

Hienoja keksintöjä... Itte en kyl uskaltais tommottissi käyttää .
Tossa kun neljäseiskojen kenkännauhoihi kompastuu ni tulloo rumaa jälkeä
Tossa kun neljäseiskojen kenkännauhoihi kompastuu ni tulloo rumaa jälkeä
K-750 M ,Honda 350-72
Pitipäs sattua ja näin viimeisenä työpäivänä
Pitipäs sattua ja näin viimeisenä työpäivänä
Tuollaisella on tullut tehtyä paljon halkoja nuorena kloppina.Ei onneksi käynyt mitään pahempaa mutta tarkkana sai ollaNikuzai kirjoitti:
Vielä hurjempi laiteTota jo pelottaisi itsekkin käyttää
![]()
Hattu päähän ja hyvästi !!
Muisti palaa pätkittäin...
Kyllähän sitä tuli itsekin nassikkana tuli tehtyä polttopuita sirkkelillä, jossa ei ollut minkään maailman suojia ja voimanlähteenä oli traktorin hihnapyörä + remmisiiva.
Vielä kaukaisempi muisto on kun minun piti kaataa siirappia puimakoneen remmisiivalle, että siihen tuli parempi pito. Isäukko tosin kehoitti varomaan remmisiivan jatkoksia.
Enpä laittaisi omia lapsia vastaaviin hommiin...
Kyllähän sitä tuli itsekin nassikkana tuli tehtyä polttopuita sirkkelillä, jossa ei ollut minkään maailman suojia ja voimanlähteenä oli traktorin hihnapyörä + remmisiiva.
Vielä kaukaisempi muisto on kun minun piti kaataa siirappia puimakoneen remmisiivalle, että siihen tuli parempi pito. Isäukko tosin kehoitti varomaan remmisiivan jatkoksia.
Enpä laittaisi omia lapsia vastaaviin hommiin...
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Hyvinkää
Tollanen auton pyörään kiinnitettävä halkaisuruuvi olis tosi edullinen,toimiva ja yksinkertainen apuväline. Kas kun ei ole kaupallisessa jakelussa,joutuis kai itte rakenteleen. Miksi kauppojen hyllyiltä puuttuvat tällaiset hienot ja ennakkoluulottomat keksinnöt!
Olen kommunikoinut brittiläisen VW-Transporter -80-90-kerhon kans (ittelläni on kyseisenlainen paku),ja siellä yhdellä tyypillä oli ollu Ural.
Se kerto että pyörän ohjeissa oli maininta voiman ulosotosta (Power-take-off),jolla voitiin käytää puimakonetta (corn threshing attachment) ja sirkkeliä (rotary logging saw) jne.
. Liekö näin,onko kukaan kuullu moista? Käteväähän se olis...
Olen kommunikoinut brittiläisen VW-Transporter -80-90-kerhon kans (ittelläni on kyseisenlainen paku),ja siellä yhdellä tyypillä oli ollu Ural.
Se kerto että pyörän ohjeissa oli maininta voiman ulosotosta (Power-take-off),jolla voitiin käytää puimakonetta (corn threshing attachment) ja sirkkeliä (rotary logging saw) jne.
Fenno-uralium