Soikee vanne ajaa saman asian - niitä pissaasropov kirjoitti:Tuo ois josaki noppeuskilipailuisa hyvä pinnotus. Vanne tulis tavallaan ennemmin maaliin ku pinnat ja sais voiton niinku pinnanmitalla.
Ootta kai te nähäny ku kilpahihtäjäkki linksauttaa kinttunsa siinä maaliviivalla etehenpäin jos on ovin riittisen lähellä se peräsätulija.
Niinku sillä periaatteella.
Aattelin.
Rakennetaan Vanne
Re: Rakennetaan Vanne
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Väitän katsoneeni tuota pinnausta huomaten siinä jotain vikaa, mutten tajunnut mitä. Nyt kun katoi uudestaan huomasi sinnojen pituusheiton
On kyllä varmaan harmaita hiuksia aiheuttanut pinnatessa kolmen mittaiset pinnat 
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Kyllähän mun Uralin piparkakuissa ei ole kuin kahta pinnan pituutta , pitkä pinna
213mm 20 kpl ja lyhyt 120mm 20kpl . Mikä 19 senttinen pinna ???
ja sit löytyy viä yks pinna ja sekin vaihtelee pitkä ja lyhkäsen välillä.
Eli mun oma pinna joka ei kuulu mihinkään pyörään
Ural M-61 , Ural M-63
Vielä kun on muuttanut tuota lähtöjärjestystä, niin näemmä istuu toi Radaellin vanne tuohon piparinapaan.

Radaellia on sattunu kohdalle kahta mallia , lähöt kuten tossa Uskilan maalatussa,siis tarkoitettu epäsymmetriselle navalle ja sitten tota toista mikä ei sitte millään käyny piparinavalle. Pinnojen pituutta en huomannu alkaa muuttelemaan...
Toinen on mallia "A" ja toinen vissiin "B" , radaellissa leimattu viksusti vanteen sisäpintaan , nii ei museoidessa näy vanteessa "vääräoppisia" ripellyksiä.
Eron vanteissa näkee kun kattoo mihin suuntaan lähtee eka pinna venttiilin vierestä , piparille sopi vakiopinnoilla semmonen missä pinna lähtee "oikealle eteen "
t.nimim:" neljästi yrittäny pinnoja pujottaa vikatyyppiseen vanne/napayhistelmään"
Toinen on mallia "A" ja toinen vissiin "B" , radaellissa leimattu viksusti vanteen sisäpintaan , nii ei museoidessa näy vanteessa "vääräoppisia" ripellyksiä.
Eron vanteissa näkee kun kattoo mihin suuntaan lähtee eka pinna venttiilin vierestä , piparille sopi vakiopinnoilla semmonen missä pinna lähtee "oikealle eteen "
t.nimim:" neljästi yrittäny pinnoja pujottaa vikatyyppiseen vanne/napayhistelmään"
Elikkä tää meikäläisen näyttää olevan se "vasemmalle eteen",joten siinäpä syy miksi moiset pinnat.hyvonenh kirjoitti:Radaellia on sattunu kohdalle kahta mallia , lähöt kuten tossa Uskilan maalatussa,siis tarkoitettu epäsymmetriselle navalle ja sitten tota toista mikä ei sitte millään käyny piparinavalle. Pinnojen pituutta en huomannu alkaa muuttelemaan...
Takapyöräni on kans tällanen "Rata-Elli",mutta siihen on sopinut perinteinen pinnoitus.
Fenno-uralium
Tässä vielä takavanne,jossa perinteinen pinnoitus,venttiilireiästä oikealle lähtevä.
Asia rupiaa selkenemään. Tässä on kyse siitä että on mulla on kaksi erilaista "Rata-Elliä", ikäänkuin vasen- ja oikeekätinen.

Asia rupiaa selkenemään. Tässä on kyse siitä että on mulla on kaksi erilaista "Rata-Elliä", ikäänkuin vasen- ja oikeekätinen.

Fenno-uralium
Asiaa sivuten - tietääkö, viitsiikö kertoa jos, kukaan - saako Dolomiti-merkkisiä vanteita mistään?
Alumiinivanne

Kieviläinen

Molemmat yhdessä