Päivän salto II
Re: Päivän salto II
Kukahan lie tuon kimonkylän paloaseman "tankokuningas"
Hattu päähän ja hyvästi !!
- separaattori
- 2000
- Viestit: 2422
- Liittynyt: 10.11.2006 18:48
- Paikkakunta: vorssa
Re: Päivän salto II
Nyt se loppu se virran tulo
https://www.dropbox.com/s/kp6y7lveeqrmj ... .30.26.jpg
Kiila siis jossai koneen pohjalla. Rattaanpääkin antautu siinä samassa.
Osaisko joku auttaa tuon akselin suhteen. Toinen ratas ja kiila löytyy iteltä. Tää on siis niitä ND-6v.laturi naitoksia.
https://www.dropbox.com/s/kp6y7lveeqrmj ... .30.26.jpg
Kiila siis jossai koneen pohjalla. Rattaanpääkin antautu siinä samassa.
Osaisko joku auttaa tuon akselin suhteen. Toinen ratas ja kiila löytyy iteltä. Tää on siis niitä ND-6v.laturi naitoksia.
Rust in piece
Re: Päivän salto II
Aamulla ajelin helsinkiin töihin ja muutamakilometri ennen maalia kuuntelin että moottori on tavallistakin rohisevammanm olonen.Ajelin hissukseen loppumatkaa ja puolkilometriä ennen työpaikkaa alko perkeleellinen kolina .ihan tyhjäkäynnillä kävi vielä suht siivosti mutta voima pois.arvelin että vauriot sitäluokkaa että ei tässä tarvi enää säästellä.Perille päästiin viimeset kymmenet metrit konejumissa vapaalla rullaten.Kiertokangen alapään laakeri täysin murskana ja mäntä poikki.Koo pyörästä kysymys.Ilta sitten menikin toista pataa kasaillesa.Aamulla jos nostais paikalleen.Töissä kattelin nettimotosta goldwingejä,on ne kyllä perkeleen rumia.
Re: Päivän salto II
Älä vaa hyvä mies luovuta.....vastoinkäymisien kautta....jne...
Re: Päivän salto II
Osanottoni täältä nykivän k pyörän äärestä. Mikähän tuommosen pamauksen on aiheuttanut? Itse olen jännittänyt kiinalaisen kampuran puolesta, ainakun kuuluu jotakin kilinää tulee mieleen että nytkö lähtee karkasupinta laakerista, mut hyvin on vielä pysynyt kasassa, vielä kun sais tuon nykimisen kuriin. Niin ja minäkin oon kasaillu toista pataa tässä sivussa ihan kaiken varalta, ajattelin tehdä useammankin kunhan budjetti antaa myöten niin ei tule ikäviä katkoksia ajokauteen.stahanov kirjoitti:Aamulla ajelin helsinkiin töihin ja muutamakilometri ennen maalia kuuntelin että moottori on tavallistakin rohisevammanm olonen.Ajelin hissukseen loppumatkaa ja puolkilometriä ennen työpaikkaa alko perkeleellinen kolina .ihan tyhjäkäynnillä kävi vielä suht siivosti mutta voima pois.arvelin että vauriot sitäluokkaa että ei tässä tarvi enää säästellä.Perille päästiin viimeset kymmenet metrit konejumissa vapaalla rullaten.Kiertokangen alapään laakeri täysin murskana ja mäntä poikki.Koo pyörästä kysymys.Ilta sitten menikin toista pataa kasaillesa.Aamulla jos nostais paikalleen.Töissä kattelin nettimotosta goldwingejä,on ne kyllä perkeleen rumia.
Oikeinko tosissaan semmosta koltvinkiä?
Re: Päivän salto II
Terve
Mikä ettei koltvinki...
Mikä ettei koltvinki...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto II
Ny on pata kasattu ja koekäytetty.Kävi nätisti hetken ja riemu oli rajaton sitte ylimäärännen sivuääni ja tyhjäkäynillä nasahti kone jumiin.
Pytyt irti ja alustava diaknoosi on että talvella hartaudella kasaamani kampiakseli nitkahtanu pois linjasta.Tais olla tämän syksyn ajelut tässä.Ei ainakaan tänään riitä sisu alkaa irrottaa konetta.
Pytyt irti ja alustava diaknoosi on että talvella hartaudella kasaamani kampiakseli nitkahtanu pois linjasta.Tais olla tämän syksyn ajelut tässä.Ei ainakaan tänään riitä sisu alkaa irrottaa konetta.
Re: Päivän salto II
Kerrattain kävi mullekki noin, paitsi että, KOOn pata kasaan ja rungolle. Eka polokasut ja lähti käynttiin, mutta meni samontein jummiin.stahanov kirjoitti:Ny on pata kasattu ja koekäytetty.Kävi nätisti hetken ja riemu oli rajaton sitte ylimäärännen sivuääni ja tyhjäkäynillä nasahti kone jumiin.
Pytyt irti ja alustava diaknoosi on että talvella hartaudella kasaamani kampiakseli nitkahtanu pois linjasta.Tais olla tämän syksyn ajelut tässä.Ei ainakaan tänään riitä sisu alkaa irrottaa konetta.
Tuon jäläkkeen oon varmistanu liitoksen pienellä hitsisauma pätkällä. Migillä vaan pikku sulatus tapin ja limpun välille semmosseen kohti jotta voi rälläköijä pois ennen seurraavvaa puristelua.
Itärauta, tuo liikuttava kulukuväline.
Re: Päivän salto II
Noh,rouvan kanssa rillailtiin ja kehonkielstä päättelin että sen kummenpia yhteisiä onnenhetkiä ei tänään lie tarjolla. Marssin mopon luo irrottelin koneen ,kaivoin kampiakselin irti ja totesin että on nuljahtanupois linjasta.Kampuran kasasin talvella kahesta väljästä ja ajattelin että sitä kaulaa jota ei oo avattu on turha hitsata.Nyt on sitte varmaan käyny niin että oon hitsannu väärän kaulan tai jotai muutta kummallista.Radiomies kerto että illalla on jatzofrenia ja avaruusromua niin aattelin että eihan täsä sitte minnekkään oo kiire.Siinä romuja seuloesa muistin että talvella ostamissani kahessa lihalaatikollisessa koota oli yks lohko jonka laturin nokasta oli mutteri mennu rattaitten väliin.Kiertokangen alapäät oli hyväntuntuset ja kytkinkin paikallaan niin kasailin ja laitoin rungolle.Huomenna vielä männät ja pytyt kiinni ja kohti uusia koettelemuksia.
Re: Päivän salto II
No nyt saatiin tämäki murhenäytelmä kunnialla ainakin väliajalle.Sain mopon nippuun ja tulille.kävin ajaa reilun sadankilometrin lenkin ja hyvin tuntuis pelaavan.Sain myös nyrjähtäneen kampiakselin linjaan ja hitsattua.Pitää kasailla sekin moottori uudestaan ja kokeilla josko ny pysyis limput linjassa.
Re: Päivän salto II
No prskuta, tämähän oli mallikeleposta toiminttaa. Mutta olipa vähällä ettei siirtyny puolella vuorokauella uusi remppa. Eiois tarvinnu muuta ku yhe silimäniskun...stahanov kirjoitti:No nyt saatiin tämäki murhenäytelmä kunnialla ainakin väliajalle.Sain mopon nippuun ja tulille.
Itärauta, tuo liikuttava kulukuväline.
Re: Päivän salto II
Työnsankari! Aitoa Stahanovilaisuutta!
Re: Päivän salto II
Terveottomatti kirjoitti:Tuon jäläkkeen oon varmistanu liitoksen pienellä hitsisauma pätkällä. Migillä vaan pikku sulatus tapin ja limpun välille semmosseen kohti jotta voi rälläköijä pois ennen seurraavvaa puristelua.
Lättäpään kammen lukitus >>>>> katso:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto II
Terve
Vain luokkapetturi hylkää Uralin...
Vain luokkapetturi hylkää Uralin...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Päivän salto II
Ei kun on mulla DNEPR...jos toinenkin.. toi on vaan hauskanpito laite.... ja tuolla onnistuu ajamaan käsi puudutettuna.. tarvii vain hieman kallistaa , niin se kääntyy ja pikkurillillä voi hallita etujarrua.
Re: Päivän salto II
Hauskanpitolaite..helppoajaa..hyvät jarrut..tuohan kuulostaa ihan SOOLO NEPPARIN ominaisuuksilta!autimies kirjoitti:Ei kun on mulla DNEPR...jos toinenkin.. toi on vaan hauskanpito laite.... ja tuolla onnistuu ajamaan käsi puudutettuna.. tarvii vain hieman kallistaa , niin se kääntyy ja pikkurillillä voi hallita etujarrua.
Re: Päivän salto II
Tänään kasailin sadepäivän iloksi tuon linjastamenneen kampuran(nyt takasin ruotuun pieksetyn)ynpärile moottorin.Tuli hyvä.
Tämä viikko taaksepäin hajonnu otetiin kans hyvinki tarkaan syyniin.Kampiakselin kaulat ja heittolevyt oli ihan täynnä metallia.Moottorin ostin käytettynä ja oon ajanu sillä n 6000km.Etummaisessa kammessa oli jo paikalleen laittaessa pieni klappi joka harmitti.Nyt etumaisessa suunnileen sama klappi ja taaemmasta laakeri hajos totaalisesti.Kuinka usein tuo kampura pitäis kaivaa ulos ja putsata.Nyt on nimittäin niin hyvän tuntonen pata ettei viittis laiskuutaan rikkoa.Ajellu tällä viikolla n.500 km ja näyttää että ei syö oljyä juurikaan hyvät tehot,pieni kulutus ja kaunis käynti.
Tämä viikko taaksepäin hajonnu otetiin kans hyvinki tarkaan syyniin.Kampiakselin kaulat ja heittolevyt oli ihan täynnä metallia.Moottorin ostin käytettynä ja oon ajanu sillä n 6000km.Etummaisessa kammessa oli jo paikalleen laittaessa pieni klappi joka harmitti.Nyt etumaisessa suunnileen sama klappi ja taaemmasta laakeri hajos totaalisesti.Kuinka usein tuo kampura pitäis kaivaa ulos ja putsata.Nyt on nimittäin niin hyvän tuntonen pata ettei viittis laiskuutaan rikkoa.Ajellu tällä viikolla n.500 km ja näyttää että ei syö oljyä juurikaan hyvät tehot,pieni kulutus ja kaunis käynti.
Re: Päivän salto II
Muistaakseni Uskila laittoi huoltokirjan sivun esille, huoltoväli eli putsausväli 15000 km.stahanov kirjoitti:Kuinka usein tuo kampura pitäis kaivaa ulos ja putsata.Nyt on nimittäin niin hyvän tuntonen pata ettei viittis laiskuutaan rikkoa.
Kuva 17000km ajettu, olen puhdistanut myös 25000km jossa on jo liikaa...
- Liitteet
-
- IMG_1079.JPG (87.24 KiB) Katsottu 5602 kertaa
-
- IMG_1087.JPG (113.58 KiB) Katsottu 5602 kertaa
Re: Päivän salto II
Vanhat kolhoosien masinistit muistuttais kyllä siitä max 70 km/h nopeudesta..
Re: Päivän salto II
Prässäilin tossa kampiakselin vielä kappaleiksi ja edellen merkit viittaa enempi huolimattomiin huoltoihin ku piittaamattomaan ajotapaa.
Re: Päivän salto II
D-mallin 600:nen ZZR?
Sitten KUN Kawan omista venttiilinsäätöpaloista tulee minimivahvuus vastaan, niin Hondalta löytyy vieläkin ohkasempia.
Sitten KUN Kawan omista venttiilinsäätöpaloista tulee minimivahvuus vastaan, niin Hondalta löytyy vieläkin ohkasempia.
K-750M / Dnepr MT-10 / MT-10-36 / K-750/MT-11
Re: Päivän salto II
Joo , semmonen tuo kait jossain on... tiedä sitten , hauskaakin tässä on toi valmistusmaa. on meinaan rungonnumeron viereen meissattu made in usa. ja tuonti pyörä, venät on säädetty 1500km sitten , ei ainakaan vielä naputa..Makke78 kirjoitti:D-mallin 600:nen ZZR?
Re: Päivän salto II
Kyllä sillä sen 5 tonnia menee säätämäti, aikonaan tommonen oli kans ajokkina ja ikunaan ei menny pelkästään tarkastamalla. Muuton oli kyllä kuussataseks hyväkulkunen ja vakaa peli.autimies kirjoitti:Joo , semmonen tuo kait jossain on... tiedä sitten , hauskaakin tässä on toi valmistusmaa. on meinaan rungonnumeron viereen meissattu made in usa. ja tuonti pyörä, venät on säädetty 1500km sitten , ei ainakaan vielä naputa..Makke78 kirjoitti:D-mallin 600:nen ZZR?
K-750M / Dnepr MT-10 / MT-10-36 / K-750/MT-11
Re: Päivän salto II
Taas kumalisia tapahtumia työmatkalla.Ajelin rauhallisesti kohti helsinkiä Ja kuuntelin että kummallisia helinöitä hetkittäin.pysäytinkin ja kuuntelin ja normaalilta kuulosti.sitte taas ajamaan ja hetkenpäästä lennähti öljypumpun käyttöpyörä ja luonnollisesti myös se isotulppa moottorista ulos. Huomattavan ahdistuneena aloin tutkia tilannetta ja survoin käyttöpyörän takas lohkoon.Hämmästys oli suuri kun yritin
ruuvata tulppaa takas paikalleen.Kierteet näytti ehjiltä mutta ei kiristy ollenkaan.Vähä paidanhelmasta tilkettä kierteisiin ja kuormansidontaliina koneenympäri pitämään tulppa paikallaan.sitte töihin ja kotona otin toisesta lohkosta tulpan joka kiristyikin hienosti.Kokeilin irronnutta tulppaa neljään eri lohkoon joista yhteen se meni ihan pudottamalla ja kahteen kiristyi ihan oikein.Kummalista.Tulppa pysyi kuitenkin paikallaan 6-700km ennen irtoamista.
ruuvata tulppaa takas paikalleen.Kierteet näytti ehjiltä mutta ei kiristy ollenkaan.Vähä paidanhelmasta tilkettä kierteisiin ja kuormansidontaliina koneenympäri pitämään tulppa paikallaan.sitte töihin ja kotona otin toisesta lohkosta tulpan joka kiristyikin hienosti.Kokeilin irronnutta tulppaa neljään eri lohkoon joista yhteen se meni ihan pudottamalla ja kahteen kiristyi ihan oikein.Kummalista.Tulppa pysyi kuitenkin paikallaan 6-700km ennen irtoamista.
- piippumies
- 500
- Viestit: 580
- Liittynyt: 22.08.2009 08:43
Re: Päivän salto II
Kyllä teillä puuhaa riittää. Multa olis jo usko menny. Nyt lähes kolme kesää ilman korjauksia.. Ihmetellä pitää.
"Jo nyt on kumma??" Dnepr M-72 1958
Re: Päivän salto II
Yhellä kaverilla on tommosia jenkaongelmia öljynmittatikun reiän kanssa. Sillä on kyseessä Urren lohko. Tää taitaa olla sitä tehaskustomointia , tehtynä on todella persoonallisia osasia.
t.hh
t.hh