Päivän salto II

Vastaa Viestiin
K-rotta
700
700
Viestit: 772
Liittynyt: 02.06.2007 11:09
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja K-rotta »

Kukahan lie tuon kimonkylän paloaseman "tankokuningas" :lol:
Hattu päähän ja hyvästi !!
Avatar
separaattori
2000
2000
Viestit: 2422
Liittynyt: 10.11.2006 18:48
Paikkakunta: vorssa

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja separaattori »

Nyt se loppu se virran tulo :-(
https://www.dropbox.com/s/kp6y7lveeqrmj ... .30.26.jpg

Kiila siis jossai koneen pohjalla. Rattaanpääkin antautu siinä samassa.
Osaisko joku auttaa tuon akselin suhteen. Toinen ratas ja kiila löytyy iteltä. Tää on siis niitä ND-6v.laturi naitoksia.
Rust in piece
stahanov
300
300
Viestit: 305
Liittynyt: 07.09.2009 23:46

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja stahanov »

Aamulla ajelin helsinkiin töihin ja muutamakilometri ennen maalia kuuntelin että moottori on tavallistakin rohisevammanm olonen.Ajelin hissukseen loppumatkaa ja puolkilometriä ennen työpaikkaa alko perkeleellinen kolina .ihan tyhjäkäynnillä kävi vielä suht siivosti mutta voima pois.arvelin että vauriot sitäluokkaa että ei tässä tarvi enää säästellä.Perille päästiin viimeset kymmenet metrit konejumissa vapaalla rullaten.Kiertokangen alapään laakeri täysin murskana ja mäntä poikki.Koo pyörästä kysymys.Ilta sitten menikin toista pataa kasaillesa.Aamulla jos nostais paikalleen.Töissä kattelin nettimotosta goldwingejä,on ne kyllä perkeleen rumia.
Avatar
karppi
1750
1750
Viestit: 1856
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja karppi »

Älä vaa hyvä mies luovuta.....vastoinkäymisien kautta....jne...
Kalle
800
800
Viestit: 818
Liittynyt: 15.07.2009 21:40

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja Kalle »

stahanov kirjoitti:Aamulla ajelin helsinkiin töihin ja muutamakilometri ennen maalia kuuntelin että moottori on tavallistakin rohisevammanm olonen.Ajelin hissukseen loppumatkaa ja puolkilometriä ennen työpaikkaa alko perkeleellinen kolina .ihan tyhjäkäynnillä kävi vielä suht siivosti mutta voima pois.arvelin että vauriot sitäluokkaa että ei tässä tarvi enää säästellä.Perille päästiin viimeset kymmenet metrit konejumissa vapaalla rullaten.Kiertokangen alapään laakeri täysin murskana ja mäntä poikki.Koo pyörästä kysymys.Ilta sitten menikin toista pataa kasaillesa.Aamulla jos nostais paikalleen.Töissä kattelin nettimotosta goldwingejä,on ne kyllä perkeleen rumia.
Osanottoni täältä nykivän k pyörän äärestä. Mikähän tuommosen pamauksen on aiheuttanut? Itse olen jännittänyt kiinalaisen kampuran puolesta, ainakun kuuluu jotakin kilinää tulee mieleen että nytkö lähtee karkasupinta laakerista, mut hyvin on vielä pysynyt kasassa, vielä kun sais tuon nykimisen kuriin. Niin ja minäkin oon kasaillu toista pataa tässä sivussa ihan kaiken varalta, ajattelin tehdä useammankin kunhan budjetti antaa myöten niin ei tule ikäviä katkoksia ajokauteen.
Oikeinko tosissaan semmosta koltvinkiä?
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8061
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Mikä ettei koltvinki...

Kuva
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
stahanov
300
300
Viestit: 305
Liittynyt: 07.09.2009 23:46

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja stahanov »

Ny on pata kasattu ja koekäytetty.Kävi nätisti hetken ja riemu oli rajaton sitte ylimäärännen sivuääni ja tyhjäkäynillä nasahti kone jumiin.
Pytyt irti ja alustava diaknoosi on että talvella hartaudella kasaamani kampiakseli nitkahtanu pois linjasta.Tais olla tämän syksyn ajelut tässä.Ei ainakaan tänään riitä sisu alkaa irrottaa konetta.
Avatar
ottomatti
300
300
Viestit: 371
Liittynyt: 06.12.2004 12:26
Paikkakunta: Nivala

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja ottomatti »

stahanov kirjoitti:Ny on pata kasattu ja koekäytetty.Kävi nätisti hetken ja riemu oli rajaton sitte ylimäärännen sivuääni ja tyhjäkäynillä nasahti kone jumiin.
Pytyt irti ja alustava diaknoosi on että talvella hartaudella kasaamani kampiakseli nitkahtanu pois linjasta.Tais olla tämän syksyn ajelut tässä.Ei ainakaan tänään riitä sisu alkaa irrottaa konetta.
Kerrattain kävi mullekki noin, paitsi että, KOOn pata kasaan ja rungolle. Eka polokasut ja lähti käynttiin, mutta meni samontein jummiin.

Tuon jäläkkeen oon varmistanu liitoksen pienellä hitsisauma pätkällä. Migillä vaan pikku sulatus tapin ja limpun välille semmosseen kohti jotta voi rälläköijä pois ennen seurraavvaa puristelua.
Itärauta, tuo liikuttava kulukuväline.
stahanov
300
300
Viestit: 305
Liittynyt: 07.09.2009 23:46

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja stahanov »

Noh,rouvan kanssa rillailtiin ja kehonkielstä päättelin että sen kummenpia yhteisiä onnenhetkiä ei tänään lie tarjolla. Marssin mopon luo irrottelin koneen ,kaivoin kampiakselin irti ja totesin että on nuljahtanupois linjasta.Kampuran kasasin talvella kahesta väljästä ja ajattelin että sitä kaulaa jota ei oo avattu on turha hitsata.Nyt on sitte varmaan käyny niin että oon hitsannu väärän kaulan tai jotai muutta kummallista.Radiomies kerto että illalla on jatzofrenia ja avaruusromua niin aattelin että eihan täsä sitte minnekkään oo kiire.Siinä romuja seuloesa muistin että talvella ostamissani kahessa lihalaatikollisessa koota oli yks lohko jonka laturin nokasta oli mutteri mennu rattaitten väliin.Kiertokangen alapäät oli hyväntuntuset ja kytkinkin paikallaan niin kasailin ja laitoin rungolle.Huomenna vielä männät ja pytyt kiinni ja kohti uusia koettelemuksia.
stahanov
300
300
Viestit: 305
Liittynyt: 07.09.2009 23:46

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja stahanov »

No nyt saatiin tämäki murhenäytelmä kunnialla ainakin väliajalle.Sain mopon nippuun ja tulille.kävin ajaa reilun sadankilometrin lenkin ja hyvin tuntuis pelaavan.Sain myös nyrjähtäneen kampiakselin linjaan ja hitsattua.Pitää kasailla sekin moottori uudestaan ja kokeilla josko ny pysyis limput linjassa.
Avatar
ottomatti
300
300
Viestit: 371
Liittynyt: 06.12.2004 12:26
Paikkakunta: Nivala

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja ottomatti »

stahanov kirjoitti:No nyt saatiin tämäki murhenäytelmä kunnialla ainakin väliajalle.Sain mopon nippuun ja tulille.
No prskuta, tämähän oli mallikeleposta toiminttaa. Mutta olipa vähällä ettei siirtyny puolella vuorokauella uusi remppa. Eiois tarvinnu muuta ku yhe silimäniskun...
Itärauta, tuo liikuttava kulukuväline.
Avatar
jtv
300
300
Viestit: 318
Liittynyt: 19.09.2007 15:13
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja jtv »

Työnsankari! Aitoa Stahanovilaisuutta!
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8061
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja Uskila »

ottomatti kirjoitti:Tuon jäläkkeen oon varmistanu liitoksen pienellä hitsisauma pätkällä. Migillä vaan pikku sulatus tapin ja limpun välille semmosseen kohti jotta voi rälläköijä pois ennen seurraavvaa puristelua.
:mrgreen: Terve

Lättäpään kammen lukitus >>>>> katso:

:shifty:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
autimies

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja autimies »

............... :whistle:


Kuva

:auto-biker:
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8061
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Vain luokkapetturi hylkää Uralin...

Kuva

:shhh:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
autimies

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja autimies »

Ei kun on mulla DNEPR...jos toinenkin.. :shhh: toi on vaan hauskanpito laite.... :lol: ja tuolla onnistuu ajamaan käsi puudutettuna.. tarvii vain hieman kallistaa , niin se kääntyy ja pikkurillillä voi hallita etujarrua.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7075
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja MATTI »

autimies kirjoitti:Ei kun on mulla DNEPR...jos toinenkin.. :shhh: toi on vaan hauskanpito laite.... :lol: ja tuolla onnistuu ajamaan käsi puudutettuna.. tarvii vain hieman kallistaa , niin se kääntyy ja pikkurillillä voi hallita etujarrua.
Hauskanpitolaite..helppoajaa..hyvät jarrut..tuohan kuulostaa ihan SOOLO NEPPARIN ominaisuuksilta!
autimies

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja autimies »

Kuva


:whistle:
stahanov
300
300
Viestit: 305
Liittynyt: 07.09.2009 23:46

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja stahanov »

Tänään kasailin sadepäivän iloksi tuon linjastamenneen kampuran(nyt takasin ruotuun pieksetyn)ynpärile moottorin.Tuli hyvä.
Tämä viikko taaksepäin hajonnu otetiin kans hyvinki tarkaan syyniin.Kampiakselin kaulat ja heittolevyt oli ihan täynnä metallia.Moottorin ostin käytettynä ja oon ajanu sillä n 6000km.Etummaisessa kammessa oli jo paikalleen laittaessa pieni klappi joka harmitti.Nyt etumaisessa suunnileen sama klappi ja taaemmasta laakeri hajos totaalisesti.Kuinka usein tuo kampura pitäis kaivaa ulos ja putsata.Nyt on nimittäin niin hyvän tuntonen pata ettei viittis laiskuutaan rikkoa.Ajellu tällä viikolla n.500 km ja näyttää että ei syö oljyä juurikaan hyvät tehot,pieni kulutus ja kaunis käynti.
Avatar
kmz.k750
1000
1000
Viestit: 1038
Liittynyt: 06.07.2009 14:11
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja kmz.k750 »

stahanov kirjoitti:Kuinka usein tuo kampura pitäis kaivaa ulos ja putsata.Nyt on nimittäin niin hyvän tuntonen pata ettei viittis laiskuutaan rikkoa.
Muistaakseni Uskila laittoi huoltokirjan sivun esille, huoltoväli eli putsausväli 15000 km.

Kuva 17000km ajettu, olen puhdistanut myös 25000km jossa on jo liikaa...
Liitteet
IMG_1079.JPG
IMG_1079.JPG (87.24 KiB) Katsottu 5602 kertaa
IMG_1087.JPG
IMG_1087.JPG (113.58 KiB) Katsottu 5602 kertaa
Avatar
Leko
400
400
Viestit: 409
Liittynyt: 04.10.2008 08:21
Paikkakunta: Saaremaa

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja Leko »

Vanhat kolhoosien masinistit muistuttais kyllä siitä max 70 km/h nopeudesta..
stahanov
300
300
Viestit: 305
Liittynyt: 07.09.2009 23:46

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja stahanov »

Prässäilin tossa kampiakselin vielä kappaleiksi ja edellen merkit viittaa enempi huolimattomiin huoltoihin ku piittaamattomaan ajotapaa.
Avatar
Piitta
200
200
Viestit: 210
Liittynyt: 29.07.2013 07:08
Paikkakunta: JKL

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja Piitta »

^Mun ajotapa on aina Piittaava, joten mun pyörä välttynee tuolta kampiakselin kohtalolta?... :shifty:
autimies kirjoitti:Kuva
Päheen värinen... :-P Ihan vaan värin takia vois harkita Kawaa. Mutta tallit on jo täynnä, ja pitäis päästä eroon vähiten käytettävistä pyöristä...
autimies

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja autimies »

Piitta kirjoitti: Päheen värinen... :-P
Tuo on jännä väri kawan "lime green".. Ja ihan omin kätösin maalasin tuon harmaan kawan tuommoiseksi.. mutta kameroilla on eroja.

Lumia 920 ( kuulema hyvä kamera. )

Kuva

Ja heiman todellisempi väri, kamerana canon digijärkkäri

Kuva

Vanteet menossa kohta maalaukseen.... :dance:
Makke78
300
300
Viestit: 331
Liittynyt: 14.12.2008 13:25
Paikkakunta: Suomen Kiikka

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja Makke78 »

D-mallin 600:nen ZZR?

Sitten KUN Kawan omista venttiilinsäätöpaloista tulee minimivahvuus vastaan, niin Hondalta löytyy vieläkin ohkasempia. :whistle:
K-750M / Dnepr MT-10 / MT-10-36 / K-750/MT-11
autimies

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja autimies »

Makke78 kirjoitti:D-mallin 600:nen ZZR?

:whistle:
Joo , semmonen tuo kait jossain on... tiedä sitten , hauskaakin tässä on toi valmistusmaa. on meinaan rungonnumeron viereen meissattu made in usa. ja tuonti pyörä, venät on säädetty 1500km sitten , ei ainakaan vielä naputa.. :pray:
Makke78
300
300
Viestit: 331
Liittynyt: 14.12.2008 13:25
Paikkakunta: Suomen Kiikka

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja Makke78 »

autimies kirjoitti:
Makke78 kirjoitti:D-mallin 600:nen ZZR?

:whistle:
Joo , semmonen tuo kait jossain on... tiedä sitten , hauskaakin tässä on toi valmistusmaa. on meinaan rungonnumeron viereen meissattu made in usa. ja tuonti pyörä, venät on säädetty 1500km sitten , ei ainakaan vielä naputa.. :pray:
Kyllä sillä sen 5 tonnia menee säätämäti, aikonaan tommonen oli kans ajokkina ja ikunaan ei menny pelkästään tarkastamalla. Muuton oli kyllä kuussataseks hyväkulkunen ja vakaa peli.
K-750M / Dnepr MT-10 / MT-10-36 / K-750/MT-11
stahanov
300
300
Viestit: 305
Liittynyt: 07.09.2009 23:46

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja stahanov »

Taas kumalisia tapahtumia työmatkalla.Ajelin rauhallisesti kohti helsinkiä Ja kuuntelin että kummallisia helinöitä hetkittäin.pysäytinkin ja kuuntelin ja normaalilta kuulosti.sitte taas ajamaan ja hetkenpäästä lennähti öljypumpun käyttöpyörä ja luonnollisesti myös se isotulppa moottorista ulos. Huomattavan ahdistuneena aloin tutkia tilannetta ja survoin käyttöpyörän takas lohkoon.Hämmästys oli suuri kun yritin
ruuvata tulppaa takas paikalleen.Kierteet näytti ehjiltä mutta ei kiristy ollenkaan.Vähä paidanhelmasta tilkettä kierteisiin ja kuormansidontaliina koneenympäri pitämään tulppa paikallaan.sitte töihin ja kotona otin toisesta lohkosta tulpan joka kiristyikin hienosti.Kokeilin irronnutta tulppaa neljään eri lohkoon joista yhteen se meni ihan pudottamalla ja kahteen kiristyi ihan oikein.Kummalista.Tulppa pysyi kuitenkin paikallaan 6-700km ennen irtoamista.
Avatar
piippumies
500
500
Viestit: 580
Liittynyt: 22.08.2009 08:43

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja piippumies »

Kyllä teillä puuhaa riittää. Multa olis jo usko menny. Nyt lähes kolme kesää ilman korjauksia.. Ihmetellä pitää.
"Jo nyt on kumma??" Dnepr M-72 1958
Avatar
hyvonenh
1250
1250
Viestit: 1268
Liittynyt: 20.02.2007 18:39
Paikkakunta: Joutseno

Re: Päivän salto II

Viesti Kirjoittaja hyvonenh »

Yhellä kaverilla on tommosia jenkaongelmia öljynmittatikun reiän kanssa. Sillä on kyseessä Urren lohko. Tää taitaa olla sitä tehaskustomointia , tehtynä on todella persoonallisia osasia.

t.hh
Vastaa Viestiin