650 dneprin venttili kysymys
650 dneprin venttili kysymys
Avasin tuossa joutessani nepristä kannen kun oli puristukset hukassa.Diaknosoin syyksi vuotavan pakoventtiilin.
Lautasessa oli syöpymiä.Korvaavaa venttiiliä etsiessäni totesin että Jossain kansissa oli imuventtiili suurempi toisissa taas pakoventtiili .Onko ollu huolimattomuutta,Vai onko taas haettu jotain etua,jota ei saata ymmärtää.
Lautasessa oli syöpymiä.Korvaavaa venttiiliä etsiessäni totesin että Jossain kansissa oli imuventtiili suurempi toisissa taas pakoventtiili .Onko ollu huolimattomuutta,Vai onko taas haettu jotain etua,jota ei saata ymmärtää.
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Terve
Yleensä imuventtiili on isompi, saa paremman täytöksen...
Ps kuvassa seiskapätkän kansi
Yleensä imuventtiili on isompi, saa paremman täytöksen...
Ps kuvassa seiskapätkän kansi
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: 650 dneprin venttili kysymys
En minäkään ennen oo nähny että pakoventtili ois isompi,mutta ny oli ja muuten viallisesta kannesta iskin imuventtiilin tilalle.
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Nepparissa kuten 650 uralissakin on venttiilien koot muuttuneet ajan saatossa. Yleisesti niin että wanhemmissa oli pienemmät. Veikkaan että siinä kannessa on ollut alkujaan pienet venttiilit ja pakoventtiili on korvattu uudemmalla mallilla olevalla isolla venttiilillä. Nepparin seeteissä on usein varaa koneistaa isommasta venttiilistä sopiva jos alkuperäisessä koossa jäisi kosketuspinta liian lähelle venttiilin reunaa. Muistithan tarkistaa että laittamasi venttiili pakoon oli magneettiin tartumaton tai ruostumaton(austeniittinen teräs), usein alkuperäiset imuventtiilit ei ole pakoon kelpaavaa plaatua...stahanov kirjoitti:En minäkään ennen oo nähny että pakoventtili ois isompi,mutta ny oli ja muuten viallisesta kannesta iskin imuventtiilin tilalle.
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Kaikkitietävä Dneprin korjauskäsikirja kertoo että K-650(MT-8) ja MT-9 malleissa on venttiilit samankokoisia, mutta tehokkaassa MT10-32 mallissa imu on mega 40 ja pako 37.
Materiaaliksi MT 10-32 pakoventtiilille kirja kertoo että EP303. Imuventtiilin materiaali sekä K-650 ( MT-8, MT-9) mallin kuten myös K-750 ( dia 38 mm ) mallin molemmiksi kelpuutetaan 40X9C2 lejeerinki.
Itse olen venttiileiksi omaan K-650 vm -71 malliini laitellut semmoisia venttiilejä kun on hyllyssä sattunut olemaan, aina rikon perästä, eikä omalla kevytkaasukädelläni ( soolopyörä vielä ) ole hylkinyt nuita.
Kaikkea muuta kyllä on mennyt rikki...... Venttiilinohjurit putoilleet, venttiilinjouset katkeilleet... jaa seetit ei ole irtoilleet..... vielä.
Venttiilikin kerran putosi pyttyyn, kun jousi meni poikki ja kierroksilla sitten helisti puolikuut irti ja venttiili palotilaan, mäntä päälle ja poks.
Tekohengitin löytyneellä sinnepäin olevalla jousella, oikaisin S-kirjaimen muotoon menneen venttiillin varren vasaralla ja alasimella. Voimallista hiontaa.... Kiinni ja pääsin ajamalla kotiin.
Materiaaliksi MT 10-32 pakoventtiilille kirja kertoo että EP303. Imuventtiilin materiaali sekä K-650 ( MT-8, MT-9) mallin kuten myös K-750 ( dia 38 mm ) mallin molemmiksi kelpuutetaan 40X9C2 lejeerinki.
Itse olen venttiileiksi omaan K-650 vm -71 malliini laitellut semmoisia venttiilejä kun on hyllyssä sattunut olemaan, aina rikon perästä, eikä omalla kevytkaasukädelläni ( soolopyörä vielä ) ole hylkinyt nuita.
Kaikkea muuta kyllä on mennyt rikki...... Venttiilinohjurit putoilleet, venttiilinjouset katkeilleet... jaa seetit ei ole irtoilleet..... vielä.
Venttiilikin kerran putosi pyttyyn, kun jousi meni poikki ja kierroksilla sitten helisti puolikuut irti ja venttiili palotilaan, mäntä päälle ja poks.
Tekohengitin löytyneellä sinnepäin olevalla jousella, oikaisin S-kirjaimen muotoon menneen venttiillin varren vasaralla ja alasimella. Voimallista hiontaa.... Kiinni ja pääsin ajamalla kotiin.
Dnepr K-650, Dnepr MT-10, VW-Dnepr I, VW-Dnepr II, Sachs Dnepr III, IZH-56, Honda NTV650, VPX-101, KawaBashan-500S, VX-3, Samurai 110, Monkey 110, yms
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Minusta kans tuntuu että jos joku osa johonki sopii vaikka vähän vuoleskelemalla niin sitte se on hyvä.
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Moro stahanov
Mie en kyl lähtis ABCia kauemmas imuventtiilistä tehdyllä pakoventtiilillä...mut toki joillakiiha se saattaa kestää mooonia vuosia...
Mie en kyl lähtis ABCia kauemmas imuventtiilistä tehdyllä pakoventtiilillä...mut toki joillakiiha se saattaa kestää mooonia vuosia...
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Kuten tuossa eilisessä viestistäni koetin viestiä, on imu ja pakoventtiilit samanlaisesta materiaalista tehtyjä "perus"dnepreissä ja Uraleissa. Joten siis vaihtokelpoiset.
Superhyper-xtreme Dneprissä ja Uralissa ( -32, -36 ) ne vasta on "Sodium Cooled", siis, eri matskua kun imuläkkipeltiventtiilit.
Meikä kun lähtis ABC:lle, niin on se aikas lailla kauempana kuin lähiNeste.... tjaa, molemmissa tosin olen käynyt.
Mutta on se totta, että jos on venttiilinohjaimet oikeissa väljyyksissään, ja tormuuttaa 40X9C2-venttiileillä kahtasataa sivuvaunun kera 120 kg:n anoppi kyydissä, saattaa venttiili turvota sen verta että narahtaa ohjuriin kiinni ja meno hiipuu. Tosin taitaa joku muu paikka narahtaa enste, tai kyyditettävä parahtaa....tai sitten ei.
On ollut aina nuo laitteeni sen verta romua, että tuommoisiin toleransseihin, jossa lämpölaajenemiset aikaansaa yhteensopivuusongelmia, ei ole tullut törmättyä.
Paitsi mäntä / pytty toleransseissa, jossa tuli hommattua alkutaipaleillani tietämättömyyttäni väärän parin osat ja narahti mäntä pyttyyn. Tästä kyllä myyjä Moskovassa varoitti, mutten kieltä ymmärtänyt enkä elekieltä tajunnut.... kun puotipuksu kilisytti eri mäntiä eri pytyissä ja kilinän perusteella olis pitänyt osata valita oikea toleranssipari. Sanoin vaan että kharashoo, pistä noi kaks pakettiin.... ja sutta tuli.
Superhyper-xtreme Dneprissä ja Uralissa ( -32, -36 ) ne vasta on "Sodium Cooled", siis, eri matskua kun imuläkkipeltiventtiilit.
Meikä kun lähtis ABC:lle, niin on se aikas lailla kauempana kuin lähiNeste.... tjaa, molemmissa tosin olen käynyt.
Mutta on se totta, että jos on venttiilinohjaimet oikeissa väljyyksissään, ja tormuuttaa 40X9C2-venttiileillä kahtasataa sivuvaunun kera 120 kg:n anoppi kyydissä, saattaa venttiili turvota sen verta että narahtaa ohjuriin kiinni ja meno hiipuu. Tosin taitaa joku muu paikka narahtaa enste, tai kyyditettävä parahtaa....tai sitten ei.
On ollut aina nuo laitteeni sen verta romua, että tuommoisiin toleransseihin, jossa lämpölaajenemiset aikaansaa yhteensopivuusongelmia, ei ole tullut törmättyä.
Paitsi mäntä / pytty toleransseissa, jossa tuli hommattua alkutaipaleillani tietämättömyyttäni väärän parin osat ja narahti mäntä pyttyyn. Tästä kyllä myyjä Moskovassa varoitti, mutten kieltä ymmärtänyt enkä elekieltä tajunnut.... kun puotipuksu kilisytti eri mäntiä eri pytyissä ja kilinän perusteella olis pitänyt osata valita oikea toleranssipari. Sanoin vaan että kharashoo, pistä noi kaks pakettiin.... ja sutta tuli.
Dnepr K-650, Dnepr MT-10, VW-Dnepr I, VW-Dnepr II, Sachs Dnepr III, IZH-56, Honda NTV650, VPX-101, KawaBashan-500S, VX-3, Samurai 110, Monkey 110, yms
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Hei mikäköhän mahtais olla syynä kun venttiilejä koitin säädellä niin oli toisen puolen imuventtiilin jousi väljän/löysän olonen, pysty helposti painamaan sormella alas eikä säätäminenkään tuntunut onnistuvan kun jousi nousi sitämukaan kun löysäs?
Tää on nyt eka pyörä joten vielä aika hukassa näitten vehkeiden kanssa
Tää on nyt eka pyörä joten vielä aika hukassa näitten vehkeiden kanssa
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Jousi kuoleentunut mitä ilmeisimmin... voipi olla poikkikii...
T.hh
T.hh
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Poikki se ei ainakaan näyttäny olevan, ehkä se on sitte päivänsä nähny vai voiskohan sen vielä venytellä eloon?
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Terve
Kyllä se voi olla kuoleentunut tai vaikka sisäjousi poikki tms. jos se seurasi säädössä mukana... niin miten olet venttiilejä tavannut säätää???
Kyllä se voi olla kuoleentunut tai vaikka sisäjousi poikki tms. jos se seurasi säädössä mukana... niin miten olet venttiilejä tavannut säätää???
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Eipä ole ennen tullut säädeltyä. Muutama ohjevideon ja kaikki täältä löytämäni venttiili aiheet luettuani totesin että ei se niin kovin vaikeaa voi olla. Noh ei löytyny mitään netissä näkemiäni merkkejä vauhtipyörästä, muutama merkki sielä kyllä näkyi, koitin sitten niin että kun ulosmeno laski (se lähempänä pakoputkea,olikohan noin ) ja imu lähti nousemaan ja kun oli suunnilleen samassa tasossa koitin kattella sen merkin siitä vauhtipyörästä ja kyllä sieltä joku merkki ilmeistyikin siinä kohilla Säätelin sitte sen puolen venttiilit joissa tuntu välystä siitä kierros ja toiselle puolelle sama operaatio kun huomasin että oli kovin löysän tuntunen vieteri.
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Sisempi jousi ku katkee sitä ei heti hoksaa. Mulla oli molemmat sisäjouset kolmena palana tässä taanoin.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Pitänee koittaa kattella sieltä vielä vähän tarkemmin
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Jos ne jouset on jäykkyydeltään sitä luokkaa että helposti peukalolla painaa venttiilin auki,,niin jousien vaihto on aiheellista. Jouset voi vaihtaa kantta irrottamatta seuraavasti....
katso että ko. sylinteriin on tulossa sytytys kohta
-poista sytytystulppa
-jätä mäntä hieman alle ykk:n
-täyttä palotila vahvalla (n. 3..5mm) narulla tai kuminauhalla (yhtenäisellä langalla ei pätkillä)
-naputtele polkusimella mäntä ykk. kohtaan
-poista ko. venttiilin keinuvipu
-laita keinuvivun kiinnityslinjaan joko ruuvimeisseli tai pultti ja paina kiintoavaimella jousen lautanen alas käyttäen kienuvivun akselilinjaa "saranana"tukipisteenä.
-vaihda jouset ja naputtele tai kierrä takapyörästä mäntää hieman alemmas ykk.kohdasta ja vedä "täytenaru" pois palotilasta.
helppo homma...
katso että ko. sylinteriin on tulossa sytytys kohta
-poista sytytystulppa
-jätä mäntä hieman alle ykk:n
-täyttä palotila vahvalla (n. 3..5mm) narulla tai kuminauhalla (yhtenäisellä langalla ei pätkillä)
-naputtele polkusimella mäntä ykk. kohtaan
-poista ko. venttiilin keinuvipu
-laita keinuvivun kiinnityslinjaan joko ruuvimeisseli tai pultti ja paina kiintoavaimella jousen lautanen alas käyttäen kienuvivun akselilinjaa "saranana"tukipisteenä.
-vaihda jouset ja naputtele tai kierrä takapyörästä mäntää hieman alemmas ykk.kohdasta ja vedä "täytenaru" pois palotilasta.
helppo homma...
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Joo simppeliä täytyy katsoa kuinka käy. Olikos tua ykk männästä ku katotaan, niin se hetki ennen ku mäntä syöksyy takasinpäin?
Ja löytääkö noita vietereitä ihan varaosa liikkeiden hyllyiltä vai meneekö tilaushommiksi???
Ja löytääkö noita vietereitä ihan varaosa liikkeiden hyllyiltä vai meneekö tilaushommiksi???
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Piti käydä testaamassa että lähteekö vielä käyntiin säätöjen jälkeen, lähtihän se mutta toisen kaasarin ilmanputsarista suihkus penziinit hienona sumuna ja ku pakoputken päästä koitti niin aika heikosti paikutti ilma sormia On tää kyllä jännää hommaa, ku yöllä ruuvataan ja seuraavana iltana ennen lasten nukkumaanmenoa voi testata tulokset ja seuraava yö korjataan kun jokin meni vikaan.
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Asuu tarpeeksi korvessa niin lapset tottuu pieneen paukutteluun yöllä vaimokin on saanut jonkin verran siedätyshoitoa, niin ei pahasti suutahda jos vähän paukkuu naapuritkin on opetettu siihen että voi vähän kuulua öisiä ääniä
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Joo pitää ruveta vaivihkaan siedättään
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Siellä vauhtipyörässä on varmaan joku pieni täppi tai meistinviiva siinä kohdin missä mäntä on tulpanreiästi kurkkimalla ihan yläkohdissaan..kytkinkopan kumitulpan alla... siellä on varmaan vähintään kaksi selkeää tai vähemmän selkeää merkkiä,,polkusimesta napsutellen ensin tulee yksi merkki joka on n. 7..8mm ennen kun mäntä on ihan ylhäällä ja siitä sitten myöhemmin kun polkusinta taputtelee tulee se ykk merkki joka siis silloin kun mäntä on ihan ylhäällä. siellä voi olla myös kolmaskin merkki n. 8..15 mm ennen sitä ykk merkkiä (vauhtipyörän pintaa pitkin mitattuna) ja se on sytytyksen perusennakon merkki..se ei nyt liity tähän. Se ykk merkki olisi sinun nyt hyvä sieltä löytää..se helpottaisi kovin näitä säätöhommia. Venttiilijousia saa vaikka sieltä nurkin meidän hovitarvikemyyjältä Osatuonnilta..linkki täällä foorumilla.Pikkela kirjoitti:Piti käydä testaamassa että lähteekö vielä käyntiin säätöjen jälkeen, lähtihän se mutta toisen kaasarin ilmanputsarista suihkus penziinit hienona sumuna ja ku pakoputken päästä koitti niin aika heikosti paikutti ilma sormia On tää kyllä jännää hommaa, ku yöllä ruuvataan ja seuraavana iltana ennen lasten nukkumaanmenoa voi testata tulokset ja seuraava yö korjataan kun jokin meni vikaan.
Viimeksi muokannut MATTI, 20.09.2017 08:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 650 dneprin venttili kysymys
joo ne merkit löysinkin, se juuri hämäs että kumpi on se ykk. kiitos vastauksista ehkä näillä pärjätään.
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Tuolla jousen peltisen aluslevyn alla pitää olla 2.5..3 mm paksu lämpöeriste levy joka estää venttiilinjousen päästymisen..lähinnä pakoventtiiliin tärkeä. mutta jotta jousen esijännitys olisi samalla jousella sama ,niin myös imujousen alla...näiden aluspalojen korkeudella voi myös säädellä että venttiilinjousien esijännitys pysyy samana vaikka venttiilejä koneistetaan eri syvyyteen. Aluslevyjä voi tehdä pakeliitista ..teflonista..tms. tarpeeksi topakasta kuumuutta kestävästä eriste materiaalista.
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Mikälie urressa muuten eritavalla kun ei siinä mitään eristeitä tuolla ole??
T.hh
T.hh
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Se on köykäsempi valmiste..halpiskamaa...hyvonenh kirjoitti:Mikälie urressa muuten eritavalla kun ei siinä mitään eristeitä tuolla ole??
T.hh
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Terve
Ural seiskapätkä evoluution huipulla...
Ps venttiilin ohjureissa tiivisteet ja yhdet jouset
Ural seiskapätkä evoluution huipulla...
Ps venttiilin ohjureissa tiivisteet ja yhdet jouset
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Oli jouset vielä kunnossa, sieltä oli se eriste haihtunu oli muutama musta pala enää jäljellä ku nosti jouset pois. Sain vaihdettua koko paketin Matin ohjeilla, kiitoksia niistä.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 30.03.2017 00:11
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Hei, mikähän olisi venttiilin välys, 650 Dnepr, imu ja pako. En ole ennen säätänyt joten tietääkö kukaan?
Re: 650 dneprin venttili kysymys
Terve
Kyllä sinne molempiin voi sen 0.1 laittaa,ja kylmänä.. se on hyvä.
Kyllä sinne molempiin voi sen 0.1 laittaa,ja kylmänä.. se on hyvä.