6V laturi (amatööri kaipaa apua/neuvoja)
6V laturi (amatööri kaipaa apua/neuvoja)
Tuntuu siltä että joka kymmenes aihe on laturi
Heippa hei,
Ostin melkeinpä kuukausi sitten Dnepr MB750 1969.
Ongelmia siinä oli alussa suht mukavan määrä, etenen yks askel kerrallaan kohti toimivaan pyörään.
Itellä ei ole paljoakaan kokemusta näistä peleistä, mutta parisen viikon aikana olen oppinut uusia asioita.
Laturi (6V, G-414) ei anna sitä tarvitsevan virran määrä. Tyhäjkäynillä ja johdot porteista irti, niin yleismittari näytti parhaimillaan 0,19 V.
Hiilet ok, hiilen jouset ok ja urat putsattu.
Onko mitä neuvoja/vinkkejä tähän tilanteeseen?
Heippa hei,
Ostin melkeinpä kuukausi sitten Dnepr MB750 1969.
Ongelmia siinä oli alussa suht mukavan määrä, etenen yks askel kerrallaan kohti toimivaan pyörään.
Itellä ei ole paljoakaan kokemusta näistä peleistä, mutta parisen viikon aikana olen oppinut uusia asioita.
Laturi (6V, G-414) ei anna sitä tarvitsevan virran määrä. Tyhäjkäynillä ja johdot porteista irti, niin yleismittari näytti parhaimillaan 0,19 V.
Hiilet ok, hiilen jouset ok ja urat putsattu.
Onko mitä neuvoja/vinkkejä tähän tilanteeseen?
- separaattori
- 2000
- Viestit: 2422
- Liittynyt: 10.11.2006 18:48
- Paikkakunta: vorssa
Re: 6V laturi (amatööri kaipaa apua/neuvoja)
haulla löytyy toiaan varmaan monta viestiketjua...ja kun lisäät hakuun vielä "lataussäädin" niin saat poissujettua lisää vikapaikkoja
Rust in piece
Re: 6V laturi (amatööri kaipaa apua/neuvoja)
Polarisointi vois auttaa.
Re: 6V laturi (amatööri kaipaa apua/neuvoja)
Jos laturista on johdot irti, niin ei se jännitettä välttämättä paljoa annakkaan
(Sen verran mitä rautoihin on jäänyt magneettisuutta.)
Mitatessa voi oikosulkea E kirjaimella merkityn kenttäkäämin runkoon vaikka ruuvimeisselillä,
silloin laturi antaa maksimijännitteen.
Jos virtaa (eli ampeereita) mittaa samalla konstilla, ei kannata pitää paria sekuntia kauempaa ettei kärähdä.
(Sen verran mitä rautoihin on jäänyt magneettisuutta.)
Mitatessa voi oikosulkea E kirjaimella merkityn kenttäkäämin runkoon vaikka ruuvimeisselillä,
silloin laturi antaa maksimijännitteen.
Jos virtaa (eli ampeereita) mittaa samalla konstilla, ei kannata pitää paria sekuntia kauempaa ettei kärähdä.
Re: 6V laturi (amatööri kaipaa apua/neuvoja)
Jos sinulla on Lontoon murre hallussa niin kahlaa ensin näita läpi:
http://cvkustoms.com/Technical/Ural-Dne ... nents.html
Aletaan sitten laittamaan laturia kuntoon!
http://cvkustoms.com/Technical/Ural-Dne ... nents.html
Aletaan sitten laittamaan laturia kuntoon!
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: 6V laturi (amatööri kaipaa apua/neuvoja)
Mietin jos ehkä kantsis hankkia käytetyn/uuden. Nykyinen vissiin on 43 v vanha (?), ainakin perässä lukee "VII - 72". Toki voi olla ne käytetytkin ovat myös suht vanhoja, toki tuskin yhtä vanhaa kun mun nykyinen.
SamiH , testasin ilman johtoja yhen videon mukaan jonka eräs nepriheppu sovietsteed:stä lähetti.
" Chang Jiang Generator Test" https://m.youtube.com/watch?v=x0IpQBEQn1s
Koitetaan toki ens keralla oikasemaan
SamiH , testasin ilman johtoja yhen videon mukaan jonka eräs nepriheppu sovietsteed:stä lähetti.
" Chang Jiang Generator Test" https://m.youtube.com/watch?v=x0IpQBEQn1s
Koitetaan toki ens keralla oikasemaan
Re: 6V laturi (amatööri kaipaa apua/neuvoja)
Uusi on aina arvoitus mistä se kilahtaa. Korjaa vanha. Suosittelen. On kokemusta useista uusista 6V latureista ja ei koskaan enää.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: 6V laturi (amatööri kaipaa apua/neuvoja)
Ei tuo heppu tuolla videolla mielestäni oikein taida ymmärtää laturin toimintaa...
Mittaus ei todista juuri mitään jos kenttäkäämiä ei ole kytketty mihinkään.
parempi video aiheesta:
Mittaus ei todista juuri mitään jos kenttäkäämiä ei ole kytketty mihinkään.
parempi video aiheesta:
Re: 6V laturi (amatööri kaipaa apua/neuvoja)
Hanki kuitenkin jos mahdollista, jostain rompetorilta varalle ainakin yksi laturi ja mielellään vielä säätäjäkin siihen lisäksi, jos ajattelit ajella
vähäkin pidempiä matkoja. Huolla ne molemmat ja laita vaunuun mukaan, nimittäin voi käydä niinkin näiden vehkeiden kanssa, että toiminta
hiipuu juuri kun se on just mukavasti alkanut matkalla, kokemusta on ja siitä viisastuneena tämä vinkki. Jos vaan löydät jostain alkuperäisosia,
niin aina parempi niin, kiinalaisten kanssa murheet yleensä aikaistuu. Vinkkejä huoltoon ja säätöihin löytyy kyllä täältä sivuiltamme hyvin.
Hyvää syksynjatkoa ja intoa tutustumisen jatkoon ajokkisi kanssa.
Terveisin: Raikku
vähäkin pidempiä matkoja. Huolla ne molemmat ja laita vaunuun mukaan, nimittäin voi käydä niinkin näiden vehkeiden kanssa, että toiminta
hiipuu juuri kun se on just mukavasti alkanut matkalla, kokemusta on ja siitä viisastuneena tämä vinkki. Jos vaan löydät jostain alkuperäisosia,
niin aina parempi niin, kiinalaisten kanssa murheet yleensä aikaistuu. Vinkkejä huoltoon ja säätöihin löytyy kyllä täältä sivuiltamme hyvin.
Hyvää syksynjatkoa ja intoa tutustumisen jatkoon ajokkisi kanssa.
Terveisin: Raikku
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka