Öljypumpusta kysymys
- asiantuntija
- 500
- Viestit: 561
- Liittynyt: 30.08.2004 19:02
- Paikkakunta: pirkanmaa
Öljypumpusta kysymys
Mitenkä kuluva osa tuo K-750 öljypumppu on? Kone menossa kokoon ja vanha pumppu vaikuttaa toimivalta ja mietinkin onko edes kulunut. Eihän pumppu näissä kovilla ole kun ei tuota painetta juurikaan. Ei uusi pumppu kuitenkaan maltaita maksa. Oletteko vaihtanut vai jättänyt vanhan? Koneessa on uusi kampura
K-750 M
Re: Öljypumpusta kysymys
Terve
Tiiä sitten noista kiovalaisista, mutta Uralin öljypumpulla ajelee 50.000 km huoletta...
Tiiä sitten noista kiovalaisista, mutta Uralin öljypumpulla ajelee 50.000 km huoletta...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
- asiantuntija
- 500
- Viestit: 561
- Liittynyt: 30.08.2004 19:02
- Paikkakunta: pirkanmaa
Re: Öljypumpusta kysymys
Tuolla omalla pumpulia on varmaan ajettu paljon kilometrejä kanssa. Mittarissa 50 tkm ja kone rempattu ehkä monta kertaa. Sormin tunnustellen ei mitään vikaa tunnu
K-750 M
Re: Öljypumpusta kysymys
Uralissa ja k:ssa lähinnä vaan siirtopumppu..mutta onhan senkin toimittava. K:ssa ja wanhassa uralissa taitaa olla 6mm hammaskorkeudella ja sitten tuli 9mm hammaskorkeudella seuraavat, nehän on samanlaisia pumppuosaltaan eli vaihtokelpoisia, mutta käyttöakselin pituus/koko taisi olla erilainen. Halpa osa vaihtaa nyt kun kone on auki, eikä sitä wanhaa oikein kannata alkaa hioskelee jos siinä on kulumaa.
Re: Öljypumpusta kysymys
Mä oon laittanu tuon uudemman isohampaisen pumpun Ämmän koneisiin ihan sovinnolla. Sellaista huomasin tehdessäni, että vanhan ämmän lohkon reijät eivät olleet aivan synkassa uudemman pumpun reikien kanssa, reijät sinänsä olivat samankokoiset, joten niitä joutui vaan hieman suustaan avartelemaan suuremman siirtokapasiteetin optimoimiseksi
Matti on oikeassa, uudemman uralin pumpun käyttöakseli on hieman vanhempaa mallia pidempi, joten sitä vähän lyhentäen ja edellä mainittujen reikien kohdistaminen, niin vot.
Matti on oikeassa, uudemman uralin pumpun käyttöakseli on hieman vanhempaa mallia pidempi, joten sitä vähän lyhentäen ja edellä mainittujen reikien kohdistaminen, niin vot.
Viimeksi muokannut viilari, 07.03.2016 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Öljypumpusta kysymys
Omaan Koohon Uralin isompi pumppu meni ilman mitään muutoksia. En tiedä onko mahdollisesti jossain vuosimalleissa jotain eroja, voi olla.MATTI kirjoitti:K:ssa ja wanhassa uralissa taitaa olla 6mm hammaskorkeudella ja sitten tuli 9mm hammaskorkeudella seuraavat, nehän on samanlaisia pumppuosaltaan eli vaihtokelpoisia, mutta käyttöakselin pituus/koko taisi olla erilainen. Halpa osa vaihtaa nyt kun kone on auki, eikä sitä wanhaa oikein kannata alkaa hioskelee jos siinä on kulumaa.
Ja kuten Matti jo mainitsi, pumppu kannattaa vaihtaa nyt kun kone on auki.
Mahdollinen uusi pumppu kannattaa myös avata ja tarkistaa ennen lopullista asennusta. Mulle nimittäin tuli EastHighwaylta käytetty pumppu, minkä muutamassa rattaissa oli 0.2mm välys itse pesään. Myös pumpun kansi oli selkeästi aika ruvella. Muutama valokuva emailitse Easthighwaylle ja uusi pumppu tuli jälkitoimituksena.
Suosittelisin isompaa Uralin pumppua, jolloin itse voitelu kokonaisuudessaan tehostuu ja enempi öljy myös jäähdyttää koko konetta tehokkaammin.
- asiantuntija
- 500
- Viestit: 561
- Liittynyt: 30.08.2004 19:02
- Paikkakunta: pirkanmaa
Re: Öljypumpusta kysymys
Itse kokeilin sormilla pyörittää tärpätti astiassa ja hyvin nosti. Avasin kannen ei ollut pohjalevyn mitään uria tehnyt. Pientä kiilottumaa jossain kohtaa. 6mm rattaat oli ja muutenkin hyvän oloinen
K-750 M
Re: Öljypumpusta kysymys
No eikun kiinni vaan sitten...kovin tarkkahan tuo linko/roiskevoitelu systeemi ei pumpusta ole, mutta ei sinne loppuunajettua kannata laittaa.
Aika usein se kannen kunto kertoo jo paljonko sitä kuluttavaa silttiä siellä on kulkenut, mutta tietysti onhan kansi voitu jo vaihtaa/hioa..rattaiden välys pesiin ja hammasvälys sitten kyllä jouruaa jos pumpun liikkuvat on jo tiensä päässä.Tuollainen 9mm pumppu antaa jo vähän enempi pelivaraa kulumalle..ja onhan niitä hitekki pumppuja jossa 16mm rattaat..taitaa tuolla laarissa yksi sellainen vötköttää..
Aika usein se kannen kunto kertoo jo paljonko sitä kuluttavaa silttiä siellä on kulkenut, mutta tietysti onhan kansi voitu jo vaihtaa/hioa..rattaiden välys pesiin ja hammasvälys sitten kyllä jouruaa jos pumpun liikkuvat on jo tiensä päässä.Tuollainen 9mm pumppu antaa jo vähän enempi pelivaraa kulumalle..ja onhan niitä hitekki pumppuja jossa 16mm rattaat..taitaa tuolla laarissa yksi sellainen vötköttää..
-
- 75
- Viestit: 81
- Liittynyt: 02.08.2015 09:24
Re: Öljypumpusta kysymys
Ei taida 16mm hitekki pumppu mahtua K:n matalaan öljypohjaan? 9mm pumppu ehkä menee? Olisi nimittäin kiinnostusta tehokkaampaan pumppuun. Aattelin josko olisi mahdollista saada sen verran painetta, että saisi laitettua öljynpaineen merkkivalon. Jos olisi tehokkaampi pumppu niin ehkä jakopään rattaille tulevaa suutinta voisi puristaa hiukka lyttyyn voitelun kärsimättä ja saataisiin sen verran painetta, että merkkivalo sammuu. VW kuplan öljynpainekytkin kai toimii melko pienellä paineella..
Re: Öljypumpusta kysymys
Terve
Kyllä se tehopumppu sinne ihan samalla lailla mahtuu, siitä ei juurikaan erota ulkoisia eroja, on vaan ne rattaat pesitetty syvemmälle runko osaan. Sillä tehokkaammalla pumpulla saa ainakin öljynsuodatin malleissa enempi kiertoa jos vaikka laittaa ulkoisen lauhduttimen, vaikka oli mulla lauhdutin 650 ohv uralissa vaikka oli 9mm pumppukin..mutta tehokkaampi kierto lauhduttimeen tuli vain ajokierroksilla. Uralin/K:n kampiakselissa ei paineet pysy..eli paine vuotaa kokoajan linkolevyihin jotka hoitaa keskipakovoimalla voitelun..ihan kylmällä koneella saattaa hetken pystyä mitata jonkun verran painetta, mutta heti kun öljy lämpeää ei painetta ole mitattavaksi. ja kuuluu tuon rakenteen ominaisuuksiin, siis ei ole vika. Öljypumpun pitää vaan siirtää riittävästi oilia kampuralle josta se laakereiden ohi roiskuu ja sumuaa sinne minne pitääkin. Osatuonnin Sasu on ehkä hankkimassa suurtehopumppuja eli Sasulta voisi kysyä, saako varastoon. Niitä pumppuja on kahta mallia, toinen on suunniteltu pyörimään myötäpäivään ja näissä meidän vempuloissa se pyörii vastapäivään, eli jos sattuu hankkimaan "vääränkätisen" pumpun, niin pitää tulpata pari reikää ja muuttaa imu ja syöttö ratasparin toiselle puolelle...
Kyllä se tehopumppu sinne ihan samalla lailla mahtuu, siitä ei juurikaan erota ulkoisia eroja, on vaan ne rattaat pesitetty syvemmälle runko osaan. Sillä tehokkaammalla pumpulla saa ainakin öljynsuodatin malleissa enempi kiertoa jos vaikka laittaa ulkoisen lauhduttimen, vaikka oli mulla lauhdutin 650 ohv uralissa vaikka oli 9mm pumppukin..mutta tehokkaampi kierto lauhduttimeen tuli vain ajokierroksilla. Uralin/K:n kampiakselissa ei paineet pysy..eli paine vuotaa kokoajan linkolevyihin jotka hoitaa keskipakovoimalla voitelun..ihan kylmällä koneella saattaa hetken pystyä mitata jonkun verran painetta, mutta heti kun öljy lämpeää ei painetta ole mitattavaksi. ja kuuluu tuon rakenteen ominaisuuksiin, siis ei ole vika. Öljypumpun pitää vaan siirtää riittävästi oilia kampuralle josta se laakereiden ohi roiskuu ja sumuaa sinne minne pitääkin. Osatuonnin Sasu on ehkä hankkimassa suurtehopumppuja eli Sasulta voisi kysyä, saako varastoon. Niitä pumppuja on kahta mallia, toinen on suunniteltu pyörimään myötäpäivään ja näissä meidän vempuloissa se pyörii vastapäivään, eli jos sattuu hankkimaan "vääränkätisen" pumpun, niin pitää tulpata pari reikää ja muuttaa imu ja syöttö ratasparin toiselle puolelle...
Re: Öljypumpusta kysymys
Kun nyt puheeksi tuli...
Minulla on useampi Uralin öljypumppu ja viime kesänä testailin niitä akkuporakoneella. Eipä ne tuotot mitään kummoisia olleet ja oli aika mahdotonta huomata mitään eroa pumppujen tehokkuudessa. Boschin akkuporakoneen 2. teholla sain aikaiseksi huikean, noin 40mm vesipatsaan...
Minulla on useampi Uralin öljypumppu ja viime kesänä testailin niitä akkuporakoneella. Eipä ne tuotot mitään kummoisia olleet ja oli aika mahdotonta huomata mitään eroa pumppujen tehokkuudessa. Boschin akkuporakoneen 2. teholla sain aikaiseksi huikean, noin 40mm vesipatsaan...
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
-
- 75
- Viestit: 81
- Liittynyt: 02.08.2015 09:24
Re: Öljypumpusta kysymys
Ok, ei siis painetta nimeksikään. Täytyy sitten joskus tulevaisuudessa, kun ehkä mahdollisesti jopa saan moottorin käyntiin, katsoa kuinka korkealle se jaksaa nostaa öljyn muoviputkessa. On nimittäin liitäntä moottorin ulkopuolelta öljykanavaan tehty. Kyllähän niitä löytyy paineantureita jotka tunnistaa alle 1cm vesipatsaan, mutta sellaisesta joutuisi itse rakentelemaan anturin. On vielä paljon muutakin tähdellisempää asiaa jotka pyörään pitäisi saada tehtyä..
Re: Öljypumpusta kysymys
Joo ..se öljynpaine tai sen puuttuminen ei ole ongelma lainkaan..tuo konemalli on roiske/öljysumu voideltua mallia. Sitten kun menee Nepparin kansiventtiilikoneisiin (K-650--ja MT mallit -69 eteenpäin) niin sieltä löytyy ihan tavan automallin liukulaakeroitu kampura ja siinä koneessa on ihan oikeat öljynpaineet.
Re: Öljypumpusta kysymys
Ei kai siitä öljynpaineesta/öljynkierrosta ainakaan haittaa olisi? Kun katsoo tuota magneettiproppuketjua, niin kovasti näyttäis irtoavan metallia. Toki metallilaadutkin on ratkaisevassa osassa siinä missä toleranssitkin. Kuitenkin yhteinen tahtotila varmaan olis että nää vehkeet kestäisi. Liekö kukaan laittanut jotain überpumppua Koohon/Urkkiin ja jos näin niin saavutettiinko sillä sitten mitään.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: Öljypumpusta kysymys
Uralrane kirjoitti:Ei kai siitä öljynpaineesta/öljynkierrosta ainakaan haittaa olisi? Kun katsoo tuota magneettiproppuketjua, niin kovasti näyttäis irtoavan metallia. Toki metallilaadutkin on ratkaisevassa osassa siinä missä toleranssitkin. Kuitenkin yhteinen tahtotila varmaan olis että nää vehkeet kestäisi. Liekö kukaan laittanut jotain überpumppua Koohon/Urkkiin ja jos näin niin saavutettiinko sillä sitten mitään.
Jos tarkotat sillä yberpumpulla sitä 16,5 leveellä rattaalla olevaa pumppua, niin omien kokemusteni perusteella sillä saavutetaan seuraavaa ( oon kyllä kirjottanu niistä aiemminkin). Siis kyseessä Ural
- on pystyny lisäämään ylimääräisen voitelun jakopään/laturinrattaan rynnölle
- kun on viritelly ulkopuolisen jäähdytys/suodatussysteemin, niin kesähelteellä oon saanu öljyn lämpötilan tippumaan noin 30 astetta. Oon käyttäny 15/45 Super Delvacia. Täysin kuumanakin hellekelillä painemittari näyttä 0,5 bar normi ajossa
- miinuksenahan siinä sitten on, että viileimmissä keleissä jäähdytin pitää huputtaa, senpä takia oon sitä termostaattia siihen kaavaillutkin
- tallissa käynnistettäessä semmosessa nollakelissähän paineet pomsahtaa sinne 2-3 bar:iin, riippuen mitä viskositeettia käyttää
-se on kyllä varma, että öljy liikkuu. No saavutetaanko sillä mitä ???? Jäähdytys varmaankin pelaa hyvin tuolla isolla pumpulla, joskus sitä laskeskelinkin, kilowateissa se muistaakseni oli.
Nää on sitte vaa meikäläisen kokemuksia ja mielipiteitä
Re: Öljypumpusta kysymys
Terve!
Tuosta Uralin öljyjen lämmöistä. Minulla tuo Matilta hankkimani Urali jossa oli ulkopuolinen öljynlauhdutin. Poistin lauhduttimen koska öljyn lämmöt ei ole koskaan nousseet lähellekkään liian korkeaksi ilman lauhdutinta. 80 asteen lämpöihin pääsee melko lämpimällä kelillä. Mittari "koelaudassa" josta näkee jos lämmöt rupee nousemaan liian korkeaksi, niin hiemen hellätessä "hirveää vauhtia", alkaa lämmöt laskea.
https://onedrive.live.com/redir?resid=6 ... lder%2cjpg
Tuosta Uralin öljyjen lämmöistä. Minulla tuo Matilta hankkimani Urali jossa oli ulkopuolinen öljynlauhdutin. Poistin lauhduttimen koska öljyn lämmöt ei ole koskaan nousseet lähellekkään liian korkeaksi ilman lauhdutinta. 80 asteen lämpöihin pääsee melko lämpimällä kelillä. Mittari "koelaudassa" josta näkee jos lämmöt rupee nousemaan liian korkeaksi, niin hiemen hellätessä "hirveää vauhtia", alkaa lämmöt laskea.
https://onedrive.live.com/redir?resid=6 ... lder%2cjpg
rampe - Raimo Rauvola
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: Öljypumpusta kysymys
Oliko kyseessä vakiopumppu vai sitten tää tuplapumppu? Kyllä vaa muistelen kun joskus kesähelteellä illlanssussa painelin tuolla jossain Lahden seuduilla työmaaalle hellelukemissa. Oli oikein öljypohjaan sprei´attu semmmone musta pläntti, mistä sai lasermittarilla oikeet lukemat. Siinä tupakkatauolla niitä lämpöjä tuli sitten mittailtua, yli satasen heilahti kevyesti. HUOM käytössä oli silloin vakiopumppu, ratasleveys 8mm, eikä mitään ylimääräisiä suodatuksia/jäähdytyksiä.rampe kirjoitti:Terve!
Tuosta Uralin öljyjen lämmöistä. Minulla tuo Matilta hankkimani Urali jossa oli ulkopuolinen öljynlauhdutin. Poistin lauhduttimen koska öljyn lämmöt ei ole koskaan nousseet lähellekkään liian korkeaksi ilman lauhdutinta. 80 asteen lämpöihin pääsee melko lämpimällä kelillä. Mittari "koelaudassa" josta näkee jos lämmöt rupee nousemaan liian korkeaksi, niin hiemen hellätessä "hirveää vauhtia", alkaa lämmöt laskea.
https://onedrive.live.com/redir?resid=6 ... lder%2cjpg
Joskus jos koitti öljyjä kattoo, ni piti olla pirunmoinen rukkanen kädessä ettei näpit pala. Se on vaa sille, että jos lämpötila tippuu 100:sta 70:een, niin pystyy jo hetkellisesti pitämään siitä mittatikusta kiinni, silti se on tuskasta.
Matkanopeus oli sitä normaalia liikennevirtaa, rekan perässä tai sitte jonkun peräkärrin perässä.
Se on vaan sitte tapauskohtaista mitä apua on siitä muutamankymmenen asteen lämpötilan tiputtamisesta. Kaikki riippuu kaikesta... mitkä on öljyt.. jne. Tätä ajatusleikkiä voisi jatkaa loputtomiin, niin kuin esimerkiksi viestiketjussa "öljyt"
Sen kuitenkin sanon, että ei siitä haittaakaan ole, vaikkä lämmöt olisi vähän alhaisemmat.
Re: Öljypumpusta kysymys
Terve!
Joo. En minä näistä mitään ymmärrä, mutta kun on mukava harrastus eläkeukolle ja olisko tää kirjottelu sitten sitä sosiaalista kanssakäymistä. Matin jäljiltä tuo öljypumppu, koska ole ajanut vasta noin 30 tuhatta kilometriä, enkä ole kurkannut öljypohjaan enkä ole ottanut tuota mutkarautaakaan pois. Rakentamani varamoottori ollut muutaman vuoden tallin lattialla, vaan ei ole päässyt asentamaan kun vanha moottori ei näytä mitään väsymisen merkkejä.
Joo. En minä näistä mitään ymmärrä, mutta kun on mukava harrastus eläkeukolle ja olisko tää kirjottelu sitten sitä sosiaalista kanssakäymistä. Matin jäljiltä tuo öljypumppu, koska ole ajanut vasta noin 30 tuhatta kilometriä, enkä ole kurkannut öljypohjaan enkä ole ottanut tuota mutkarautaakaan pois. Rakentamani varamoottori ollut muutaman vuoden tallin lattialla, vaan ei ole päässyt asentamaan kun vanha moottori ei näytä mitään väsymisen merkkejä.
rampe - Raimo Rauvola
Re: Öljypumpusta kysymys
No mie vähän jatkan tätä ajatusleikkiä...
Metsuril on käytössä öljynjäähdytin,kun taas rampe kirjottaa uralissaan olleesta öljynlauhduttimesta.
Mie ku oon muistelevinaa kouluajoilta saaneeni semmosta opetusta,että jäähdytin ja lauhdutin on aivan eri asia.
Nimimerkillä...5,7 keskiarvolla peruskoulusta valmistunut
Enkä ala tässä niitä eroja spekuloimaa,ku argumentithan on jokaisen tiedossa...
Metsuril on käytössä öljynjäähdytin,kun taas rampe kirjottaa uralissaan olleesta öljynlauhduttimesta.
Mie ku oon muistelevinaa kouluajoilta saaneeni semmosta opetusta,että jäähdytin ja lauhdutin on aivan eri asia.
Nimimerkillä...5,7 keskiarvolla peruskoulusta valmistunut
Enkä ala tässä niitä eroja spekuloimaa,ku argumentithan on jokaisen tiedossa...
Re: Öljypumpusta kysymys
Terve!
Nyt pitää tunnustaa että minun sivistys ei riitä ymmärtämään mitä eroa noilla kahdella vempaimella on , koska minun koulutukseni on vajaavaisenpi. Oppivelvollisuus vielä suorittamatta. Tuli nuorena paikkakunnan vaihto ja ei ollut enää varaa käydä oppikoulua, vaan 15 vuotiaana töihin ja nuorimmat veljeni takaisin kansakouluun. Tuolloin vanhaan aikaan sai töitä jos vai viitsi tehdä. 35 vuotta meni hyvin virkamiehenäkin ilman sivistävää koulua. Vähän taisi mennä aiheen vierestä, vaan josko sallitaan tällainen hupaisempikin kannanotto.
Nyt pitää tunnustaa että minun sivistys ei riitä ymmärtämään mitä eroa noilla kahdella vempaimella on , koska minun koulutukseni on vajaavaisenpi. Oppivelvollisuus vielä suorittamatta. Tuli nuorena paikkakunnan vaihto ja ei ollut enää varaa käydä oppikoulua, vaan 15 vuotiaana töihin ja nuorimmat veljeni takaisin kansakouluun. Tuolloin vanhaan aikaan sai töitä jos vai viitsi tehdä. 35 vuotta meni hyvin virkamiehenäkin ilman sivistävää koulua. Vähän taisi mennä aiheen vierestä, vaan josko sallitaan tällainen hupaisempikin kannanotto.
rampe - Raimo Rauvola
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: Öljypumpusta kysymys
Rampe
Ei kaikkea tarvi tietääkkään, eiks se tuo vaan tuskaa. Pääaasia että mopo kulkee ja toimi hyvin. 30 tonniahan on jo kunnioitettava saavutus 650:lle
Ei kaikkea tarvi tietääkkään, eiks se tuo vaan tuskaa. Pääaasia että mopo kulkee ja toimi hyvin. 30 tonniahan on jo kunnioitettava saavutus 650:lle
Re: Öljypumpusta kysymys
Eikös Rampe sillä ala olla jo liki 90tkm ajettu..itse taisin sillä sen n. 65tkm pöristellä..ja eikös siellä ole vielä sama kone?
Re: Öljypumpusta kysymys
Terve!MATTI kirjoitti:Eikös Rampe sillä ala olla jo liki 90tkm ajettu..itse taisin sillä sen n. 65tkm pöristellä..ja eikös siellä ole vielä sama kone?
Sama kone pyörii. Sylinterien tiivisteet pursui ulos pinnoiltaa, joten ne olen vaihtanut. Kansiakaan en irroittanut sylinteristä, vaan koko kokkare pois ja uudet sylinterin alapään tiivisteet. Menossa myös sellainen omaperäinen kokeilu. Öljynvaihdossa kone kuumaksi ja puhdistusaine sisään ja kone käymään hetkeksi. Sitten öljyt ulos ja polttoöljyä 2,5 litraa ja taas kone käymään tovin. Sitten pesuaineet ulos ja uudet öljyt sisään. Pienenä poikana muistelen lukeneeni isän Mossen ohjekirjasta että öljynvaihdossa käytetää sellaisia pesuöljyjä. Vaalitaan tällaisia vanhoja Idän perinteitä. Tuskin siitä mitään haittaakaan on että pesee ne piet pois. Tää on vain pelkkää hauskaa harrastusta.
Ajokausi on jo aloitettu. Täällä Satakunnassa melkein pääsee jo peltotöihin ( en kylläkään minä jolla ei ole peltoa). Lumesta ei juurikaan enää rippeitäkään jäljellä. Eipä ole paljon ollutkaan.
rampe - Raimo Rauvola
Re: Öljypumpusta kysymys
JAA
No mossesta ja öljystä puhe. Mossessa oli moottorin kupeessa karkea öljyn suodatin jota piti käsin välillä hinkuttaa (1300 motti).
Niin sanottu esisuodatus. Jos joku muistaa. No tää ei liity aiheeseen milläänlailla.
No mossesta ja öljystä puhe. Mossessa oli moottorin kupeessa karkea öljyn suodatin jota piti käsin välillä hinkuttaa (1300 motti).
Niin sanottu esisuodatus. Jos joku muistaa. No tää ei liity aiheeseen milläänlailla.
- Jos ei se lähe ensimmäisellä, niin se lähtee viimesellä. -
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: Öljypumpusta kysymys
Tuli vaa mieleen , kun Anssi joskus pyörähti Torkkelisssa ja hänellä oli kanavia näihin väärän kätisiin, ite otin 2kpl, karpppi 1kpl, vessi 1kpl, anssille taisi jäädä 1kpl. Hinta oli pääätähuimaaavat 20e/kpl. Kääntämiseen meenee aikaa vartti, Netissä niistä huuudetaan 70-80e/kpl+ toim.kulut, Itellä on molemmat käytössä ja kolmannesta ois tarve. Karpilla on käytössä, ei muutaku vessin kimppuun, josko päästäs kauppoihin.