Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
- asiantuntija
- 500
- Viestit: 561
- Liittynyt: 30.08.2004 19:02
- Paikkakunta: pirkanmaa
Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Itse lukeudun keräilijäksi ja aikani kuluksi korjailen epäkuntoisia liikennekuntoon. En pyri entisöimään vaan annan ajan patinan näkyä. Pyrin pitämään kuitenkin alkuperäis kuosissa. En kovin paljon ajele.
K-750 M
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Luulisin olevani hamsterirakentelija vaikka rakenteluaika ollu viimevuoden minimissä 3n muun työmaan takia.
"Moottoripyöräily on mukavaa, mutta ajaminen vituttaa" tuumas yksi aikamies MP miitissä. Aforismi mietityttää ajoittain.
"Moottoripyöräily on mukavaa, mutta ajaminen vituttaa" tuumas yksi aikamies MP miitissä. Aforismi mietityttää ajoittain.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
KYLLÄ
Minusta tää on kestävyys laji.
Ja jokainen matka on seikkailu.
Näillä mennää...
Minusta tää on kestävyys laji.
Ja jokainen matka on seikkailu.
Näillä mennää...
- Jos ei se lähe ensimmäisellä, niin se lähtee viimesellä. -
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Terve
Terve
Kyllähän pärrät on tehty ajettaviksi, yli kolme kertaa maapallon ympäri on tullut ajettua Uralin kanssa. Ensimmäinen Urali oli kuuspätkä ja silläkin tuli ajettua yli 40.000 kilometriä, tosin kolme moottoria meni siihen urakkaan. Seiskapätkä Urali on kiitollinen matkakumppani sillä voi jyystää huoletta 40.000 kilometriä tekemättä yhtään mitään…
Ps ja mikä parasta ajamalla ne viat löytyvät
Terve
Kyllähän pärrät on tehty ajettaviksi, yli kolme kertaa maapallon ympäri on tullut ajettua Uralin kanssa. Ensimmäinen Urali oli kuuspätkä ja silläkin tuli ajettua yli 40.000 kilometriä, tosin kolme moottoria meni siihen urakkaan. Seiskapätkä Urali on kiitollinen matkakumppani sillä voi jyystää huoletta 40.000 kilometriä tekemättä yhtään mitään…
Ps ja mikä parasta ajamalla ne viat löytyvät
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Näistä kolomesta vaihtoehosta kyllä tuon ajamisen laittasin ykköseksi omalla kohallani. Keräilijä ei kyllä sovi, koska sama ja ainut yksilö on ollu kuukauen päästä 21 vuotta hallussa. Rakenteluki on ollu tosi vähäistä.
Sillon 21 v sitte en olis kyllä millään uskonu, miten runsaasti elämyksiä ja tuttavuuksia moinen " Tatjaana" tuo tullessaan. Onhan näihin vuosiin kuulunu muutama pilivisempiki päivä, mutta aurinkoisia sitäki enempi. Tyhyjiö olis meleko iso jos tuosta luopus.
Sillon 21 v sitte en olis kyllä millään uskonu, miten runsaasti elämyksiä ja tuttavuuksia moinen " Tatjaana" tuo tullessaan. Onhan näihin vuosiin kuulunu muutama pilivisempiki päivä, mutta aurinkoisia sitäki enempi. Tyhyjiö olis meleko iso jos tuosta luopus.
Itärauta, tuo liikuttava kulukuväline.
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Kyllä itse tulee rakenneltua ne pyörät ihan ajoa varten..ja yritys olisi niin että kestää luotettavasti ja pitkään...mikä se vastaus sitten onkaan..?
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Löytyy museoituja ja rakenneltuja versioita, ajaminen on sitten väillä enemmän ja välillä ei juur ollenkaan.
K-750M / Dnepr MT-10 / MT-10-36 / K-750/MT-11
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Terve!
Kunnossapito ja ajo.
Kunnossapito ja ajo.
rampe - Raimo Rauvola
- asiantuntija
- 500
- Viestit: 561
- Liittynyt: 30.08.2004 19:02
- Paikkakunta: pirkanmaa
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Itsellä suuri ongelma liikunta kyky. Ei kyynärsauvojen kanssa oikein kauaksi viitsi lähteä ja siirtelykin on oma juttunsa. Lähinnä terapiana näitä harrastan. On kiva lähteä talliin välillä aivoja tuulettumaan. Osat halpoja ja tekniikka tehty korjattavaksi. Ongelmaksi tullut se, että mitään ei raski myydä ja yli 10 pyörää kertynyt
K-750 M
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Sitä luulee, että näiden itäpyörien perustekniikka on hanskassa, mutta silti hanskat on välillä hukassa. Mielenkiintoista.
Eli rakentelu.
Eli rakentelu.
3000 mittarissa - sisään vai loppuun ajettu?
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Minulle, moniongelmaiselle, tämä on moniulotteista toimintaa ja jatketta brittiautoilulle ja muille yhtä perversseille harrastuksille.
Mukava on idän ihmeellä ajella, mukava on sitä myös rassata (toistaiseksi vain yksi idän ihme). Ja mikä parasta tämänkin harrasteen parissa on tutustunut mukaviin heppuihin joiden kanssa voi aina välillä puhua ihan vain pas... siis asiaa.
Ihmiset käy kauppareissulla potkimassa renkaita ja tulevat avoimesti juttelemaan. Liekö sitten säälistä ja myötätunnosta vai muuten vain. Tänäänkin kun Uskilan kanssa käytiin kaffella ilmestyi yleisöä paikalle.
Tosin minulla on itämopo ollut vasta 3 vuotta ja kilsoja tullut noin 14000 ja mukavaa on ollut ja en näe, että miksi tilanne jatkossakaan muuttuisi.
Mukava on idän ihmeellä ajella, mukava on sitä myös rassata (toistaiseksi vain yksi idän ihme). Ja mikä parasta tämänkin harrasteen parissa on tutustunut mukaviin heppuihin joiden kanssa voi aina välillä puhua ihan vain pas... siis asiaa.
Ihmiset käy kauppareissulla potkimassa renkaita ja tulevat avoimesti juttelemaan. Liekö sitten säälistä ja myötätunnosta vai muuten vain. Tänäänkin kun Uskilan kanssa käytiin kaffella ilmestyi yleisöä paikalle.
Tosin minulla on itämopo ollut vasta 3 vuotta ja kilsoja tullut noin 14000 ja mukavaa on ollut ja en näe, että miksi tilanne jatkossakaan muuttuisi.
Урал - Maailma tarvitsee esikuvia...
Brittiauto tuo lännen vastine Ladalle...
Brittiauto tuo lännen vastine Ladalle...
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Moottoripyörät on tehty ajettavaksi. Tosin näitä itäkulkineita joutuu hieman välillä huoltamaan, että pääsee ajamaan.
Wecu
Ohessa linkkejä vanhoihin multimedioihin.
https://goo.gl/photos/2zAQHBAbQw7CCnvY6
Kuvia
https://goo.gl/photos/YJrHJLyw9EugbrYEA
Ohessa linkkejä vanhoihin multimedioihin.
https://goo.gl/photos/2zAQHBAbQw7CCnvY6
Kuvia
https://goo.gl/photos/YJrHJLyw9EugbrYEA
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Paskanpuhumisesta puheen ollen ennen vanhaan paska tarkoitti pientä naulaa tahi koukkua. Siitä voi varmaan johtaa sanonnan "nyt osuit naulan kantaan, eli osuit paskaan" Tai, että on kuin paska junttilan tuvan seinässä.
(tämä varmaan kiinnostaa, kuin kilo paskaa)
(tämä varmaan kiinnostaa, kuin kilo paskaa)
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Aiheeseen palatakseni: rakentelun, ajamisen, vanhan tekniikan ja paskanjauhannan tähden.
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Moro.
Vuodesta -99 Ajeltu Roikka ralliin ja muuallekin , välillä tehty huoltoa ja taas päästy ajelulle .
Vaikka Kaks Uralia löytyy niin menee ajelunpuolelle .
Vuodesta -99 Ajeltu Roikka ralliin ja muuallekin , välillä tehty huoltoa ja taas päästy ajelulle .
Vaikka Kaks Uralia löytyy niin menee ajelunpuolelle .
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Onpa mielenkiintoinen kysymys...
Itselläni ollut vuosikymmeniä aina tuo yksi ja sama Urali, että en oikein harrastuksesi sitä oikein miellä...
Lähinnä sellainen olo, että se on perheenjäsen, niinkuin joillain on koira. Aina läsnä.
Mutta siis oli sinulla auto, vene tai moottoripyörä, niin täytyyhän sen päästä tekemään sitä, mitä varte se on valmistettu; eli liikkumaan. En voisi koskaan hankkia itselleni kulkuneuvoa, jolla ei saisi kulkea...
Itselläni ollut vuosikymmeniä aina tuo yksi ja sama Urali, että en oikein harrastuksesi sitä oikein miellä...
Lähinnä sellainen olo, että se on perheenjäsen, niinkuin joillain on koira. Aina läsnä.
Mutta siis oli sinulla auto, vene tai moottoripyörä, niin täytyyhän sen päästä tekemään sitä, mitä varte se on valmistettu; eli liikkumaan. En voisi koskaan hankkia itselleni kulkuneuvoa, jolla ei saisi kulkea...
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Ei tämä ole harrastus, tämä on sairaus.
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa.
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Vekehän sen sano, sairaus ja pahinta laatua sitten romun keräyksen jälkeen.
- Jos ei se lähe ensimmäisellä, niin se lähtee viimesellä. -
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
jäykkäperää, trikeä sun muuta tullu pikkasen tehtyä, 49-ic terästettynä kuitenkin paras kokemus..
uutta suunnitelmaa pukkaa kuha tuo perseaukisuus helepottas...modernisointi nykypäivän tekniikalla madallettuun vaunupyörään antaa parhaan ajonautinnon..
...päivääkään en antaisi pois...
uutta suunnitelmaa pukkaa kuha tuo perseaukisuus helepottas...modernisointi nykypäivän tekniikalla madallettuun vaunupyörään antaa parhaan ajonautinnon..
...päivääkään en antaisi pois...
Re: Kysymys harrastatteko itäpyöriä ajoa varten vai rakentelua tai oletteko keräilijöitä?
Jokapäiväistä ajoa varten tuon omani hommasin ja sellaisena se on toimeaan täyttänyt.
Tässä tosin vähä kuin huomaamatta on sitä tullut modifioitua omalle perseelle sopivaksi ja silmäkin aina välillä vaatii jotain muutosta pyörälle.
Mukavia vehkeitä kun voi miltei minkä tahansa tarvittavan osan takoa valmiiksi!
Tässä tosin vähä kuin huomaamatta on sitä tullut modifioitua omalle perseelle sopivaksi ja silmäkin aina välillä vaatii jotain muutosta pyörälle.
Mukavia vehkeitä kun voi miltei minkä tahansa tarvittavan osan takoa valmiiksi!