Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Tää foorumi on kyllä nyt niiin kuollut, että ei tätä kohta kannata edes enää avata...
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Moro.
Pitää muuten paikkansa , ollut muita kiireitä .
Tytär muuttaa perheineen Ouluun , siinä kiireitä tarpeekseni.
Katsotaan enskuussa uusiks .
Pitää muuten paikkansa , ollut muita kiireitä .
Tytär muuttaa perheineen Ouluun , siinä kiireitä tarpeekseni.
Katsotaan enskuussa uusiks .
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Vai Ouluun..otan osaa,,,Rouva on Oulusta kotoisin..no, ei siitä sen enempää...
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Moro.
Tuleehan pitkä hajurako ja Eipähän tuu tapeltua , ku Kaks kolme kertaa nähdään vuodessa.
Tulee varmasti ikävä näitä pienempiä lapsia , ollu meillä Vähä joka toinen viikko...ku tähän asti välimatkaa ollut 13 km , ja kohta n 520 ei ihan joka viikonloppu tuu poikettua.
Pakko kestää
Täytyykö paineet purkaa talliin ja Uralit kuntoon
Tuleehan pitkä hajurako ja Eipähän tuu tapeltua , ku Kaks kolme kertaa nähdään vuodessa.
Tulee varmasti ikävä näitä pienempiä lapsia , ollu meillä Vähä joka toinen viikko...ku tähän asti välimatkaa ollut 13 km , ja kohta n 520 ei ihan joka viikonloppu tuu poikettua.
Pakko kestää
Täytyykö paineet purkaa talliin ja Uralit kuntoon
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Moro.
Kohtalon ivaa , kohta on kivaa .hain ton plunkeri peräsen M -61:n Oulusta .
Nyt sitten Likka lähtee sinne , olisiko pitäny olla ...
Ei saamari Uralista tulee varmasti hyvä kulkija sillä sitten
Emännän kanssa kesällä Ouluun . Sopii toikin tähänkin hyvin Vaikeuksien kautta voittoon...
Kohtalon ivaa , kohta on kivaa .hain ton plunkeri peräsen M -61:n Oulusta .
Nyt sitten Likka lähtee sinne , olisiko pitäny olla ...
Ei saamari Uralista tulee varmasti hyvä kulkija sillä sitten
Emännän kanssa kesällä Ouluun . Sopii toikin tähänkin hyvin Vaikeuksien kautta voittoon...
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Ei nyt ihan kuollutta ole tänään tuumailin ruuvattavia nastoja mopoon huomenna pitäs asentaa jos menee liian vempulaksi liiaksi niin perjantaina pois
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
ruususen unet jatkuu joka puolella...mutta ei touhut meijän tallilla....
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Terve
Tuohon Uraliin tehtävä 40.000 kilometrin huolto...
Tuohon Uraliin tehtävä 60.000 kilometrin huolto...
Tuohon Uraliin tehtävä 40.000 kilometrin huolto...
Tuohon Uraliin tehtävä 60.000 kilometrin huolto...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Mitäs nämä "huoltokirjan" määräaikaishuollot sisältää?
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Terve
Täytyy laittaa turkin hihaan ja nussia uudelleen...
Ps kampurat kaivetaan ulos, uudet laakerit, sylitereiden rengastus ja kansien kunnostus
Täytyy laittaa turkin hihaan ja nussia uudelleen...
Ps kampurat kaivetaan ulos, uudet laakerit, sylitereiden rengastus ja kansien kunnostus
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
- asiantuntija
- 500
- Viestit: 561
- Liittynyt: 30.08.2004 19:02
- Paikkakunta: pirkanmaa
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Onhan noita rojekteja... K-750 koneremppa tekeillä
Viimeksi muokannut asiantuntija, 29.10.2016 05:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
K-750 M
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Ovat kun kaksosia mutta huomaatteko on vetorattaissa muutakin eroa kuin hinta 213€ toinen 39€
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Omat havaintoni, aidon IMZ osan hyväsi, poori on 2mm pidempi, öljyn palautuskierre paremmin työstetty, kaikki terävät kulmat viistetty, neulalaakeripesän työstö pidempi, materiaalin laadussakin voi olla eroja. Nyt sitten simmailemaan tallille.
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Kampiakselin heittolevyjen puhdistus näyttää olevan tarpeen n.50 000 km kohdalla... tosin ei vielä ollut kuin pari milliä köhnöä pohjalla.. Muutoinkaan koneessa ei hätiä mitiä , ajettu hiflon suodattimilla ja hyvillä power d 50 öljyillä suurin osa käytöstä.
T.hh
T.hh
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Molemmat samoja mutta toista enemmän hoonattuIMZ-8 kirjoitti:
Ovat kun kaksosia mutta huomaatteko on vetorattaissa muutakin eroa kuin hinta 213€ toinen 39€
WP_20161028_17_36_13_Pro.jpg
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Sain joululahjan savitaipaleelta.
Tormas
Jos menee hääpäivänä naimisiin.
Tormas
Jos menee hääpäivänä naimisiin.
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Tommonen ois kyllä mahtava joululahja
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Moro.
Siitä vaan kolvi hommiin, keskiöhän sulta löytyy .
Siitä vaan kolvi hommiin, keskiöhän sulta löytyy .
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
..no jos tuo ei kestä..niin revetköön!..tormas kirjoitti:Sain joululahjan savitaipaleelta.
Tormas
Jos menee hääpäivänä naimisiin.
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
eikö kukaan enää rakentele tai riko mitään..? on niiin hiljasta taas.....mulla on tuossa moottoripukeissa yks. urre(650) , kaks. vw 1300, yks. susu dr800, läjä pinnattavia /rihdattavia vanteita..parit M72 sylinterit venttiilitöissä...korjattavia latureita...ym pikkusälää, mutta ei niistä oikein juttua saa aikaseksi, pitäis olla jotain räväkämpää hommoo...ja omat mopot jää taas vaan ajoon..ei taida ehtiä tänä talvenakaan omiin mopoihin oikein tehdä mitään...
- asiantuntija
- 500
- Viestit: 561
- Liittynyt: 30.08.2004 19:02
- Paikkakunta: pirkanmaa
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Terveyden ja motivaation puute vaivaa täälläkin. Vero vie mielenkiintoa
K-750 M
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Moro.
Äläs Ny , päivät taas pitenee ja kohta taas pääsee sorvin ääreen ja M-61 saadaan osaa valmiiksi pikkuhiljaa .
Kesällä koitetaan saada museoon .
Äläs Ny , päivät taas pitenee ja kohta taas pääsee sorvin ääreen ja M-61 saadaan osaa valmiiksi pikkuhiljaa .
Kesällä koitetaan saada museoon .
Ural M-61 , Ural M-63
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Eipä mitään järisyttävää, jotain pientä. Huomenna pitäs pyöräyttää semmone jätkänmakkarasiivu tuohon laturin ja 424:n turvan väliin. Päivällä kun vähän palauttelin mieleen tuota skissiä, minkä olin joskus tehnyt, niin tuli mieleen. Voi vittu, on tää ja touhua. Näitä laturiratkaisuja on tehty varmaan kymmeniä erilaisia, hyviä ja huonoja. Ois pirun kätevää kun semmosesta yhestä hyvästä ois valmiit mittakuvat jossain, ( esim Denso ja kopiot )niin ei tarttes joka karjun tuumailla asiaa erikseen, kait ne jostain salaisista kansioista löytyy?? No tästä tulee kuitenkin helvetin hyvä, vaikka ite sanonkin, on lisälaakeri ja pirun näpsäkkä välikytkin.
Kyllähän se uusi Denso maksaa munamaitoa. Pelkät turpakappaleetkin Venäjällä satkun pintaan. Nyt Bilikkakopiolaturi 99e, ( romulassa denso jotain 30e ) kytkin 10e, lisälaakeri 4e, stefa 2e , turpakappale nysvätty 424:stä= 115e ( tai 55 e )+ omat tussailut... siitähä sitä voi laskeskella.
Kyllähän se uusi Denso maksaa munamaitoa. Pelkät turpakappaleetkin Venäjällä satkun pintaan. Nyt Bilikkakopiolaturi 99e, ( romulassa denso jotain 30e ) kytkin 10e, lisälaakeri 4e, stefa 2e , turpakappale nysvätty 424:stä= 115e ( tai 55 e )+ omat tussailut... siitähä sitä voi laskeskella.
- Liitteet
-
- WP_20170103_20_52_07_Rich_LI.jpg (1.05 MiB) Katsottu 5404 kertaa
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Mää oon lähinnä reenannut oikeaa jalkaa rumakoira ei lähde käyntiin pitäs tieten viedä lämpimään talliin pariksipäiväksi. Magneetto ok kipinää tulee bensa ok tulpat kastuu pytyt aukaisin renkaat ok Tulpat vaihdettu. Bensat vaihdettu kaasari puhistettu tyhjäkäynti suutin vaihdettu ei vaan SAATANA. Lähde polkemalla käyntiin
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Tervemetsuri Torkkelista kirjoitti: Voi vittu, on tää ja touhua. Näitä laturiratkaisuja on tehty varmaan kymmeniä erilaisia, hyviä ja huonoja. Ois pirun kätevää kun semmosesta yhestä hyvästä ois valmiit mittakuvat jossain, ( esim Denso ja kopiot )niin ei tarttes joka karjun tuumailla asiaa erikseen, kait ne jostain salaisista kansioista löytyy?? No tästä tulee kuitenkin helvetin hyvä, vaikka ite sanonkin, on lisälaakeri ja pirun näpsäkkä välikytkin.
Kyllähän se uusi Denso maksaa munamaitoa. Pelkät turpakappaleetkin Venäjällä satkun pintaan. Nyt Bilikkakopiolaturi 99e, ( romulassa denso jotain 30e ) kytkin 10e, lisälaakeri 4e, stefa 2e , turpakappale nysvätty 424:stä= 115e ( tai 55 e )+ omat tussailut... siitähä sitä voi laskeskella.
Voisihan tuosta Irbitin adapterista ottaa mitat ylös, niin saisi nuukapekat ja tee se itse pekat sorvata mieleisiä luomuksia…
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Nuukapekka näppäs tommosen. Uskila ökymiehenä ymmärtänyt nää asiat ihan väärin, eihän näitä nuukuuttaan tai perseaukisuuttaan ite näpräillä, vaan rakkaudesta rautaan. Asento pitää joskus mallailla ja porata muutama ruuvin reikä. Sitä paitsi tulee vielä vahvempi kuin iritiläinen, kun ite tekee.
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Terve
Jes ihan näppärän näköinen, mutta liian pitkä jos käyttää vakio ilmanpuhdistinta...
Kuuspätkä
Seiskapätkä
Jes ihan näppärän näköinen, mutta liian pitkä jos käyttää vakio ilmanpuhdistinta...
Kuuspätkä
Seiskapätkä
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Joo, on kyllä tiedossa. Noissa omissa mopoissa ei tuo tila ole ongelma, ilmaputsarit on vähän erilaisia niin jää vielä muutaman sentin hajurako putsariin. Tuossa aamulla spekuloitiin Karpin kanssa samaa asiaa. Piti oikein pajassa käydä mittailemassa. 424 on muistaakseni jotain 160mm kiinnityspinnasta, tuo omatekele on jotain 200mm.
Laskeskelin tuossa aamukahvia hörppiessä, että tuosta tekeleestäkin olisi helposti nipistettävissä semmoset 20mm, pitäisi vaan käyttää erilaista välikytkintä. Tommone siivu on vaan vaan nopee pyöräyttää kaikkine tukilaakereinen, stefa jää vanhalle paikalle ym. Hyväähän tässä ratkaisussa on ihan oikee ja linjassaan oleva välikytkin, lisätukilaakeri vähän etempänä siitä turpalaakerista ja orkkis stefa niitten välissä omalla paikallaan. Myyntimies sanoisi, että se on teollisuuskäyttöön tehty. Saishan siitä vaikka kuinka lyhyen, kun pistäs sorvin käyntiin, mutta tässä omassa tapauksessa ei ole ollut tarvetta, ja esteettisyyskään ei ole itellä mikään ongelma.
Kehtaisko Ökypekka Uskila mitata tuon denson pituuden kiinnityspinnasta persuksiin, ja kerroppa samalla mikä on tuon Ural-Denson nykyhinta.
Sitä jos viittis vähän asiaa tupakoida, niin helposti sais semmosen" melkein bolt on" viritelmän tuohon asiaan, jos nyt kellään on enää tässä maailman menossa mitään tarvetta. Sitähän minä silloin yks päivä kiroilin, kun oletin että näitä on tehty pilvin pimein n+1kpl, mutta ilmeisesti ei ole, muutamia?
Laskeskelin tuossa aamukahvia hörppiessä, että tuosta tekeleestäkin olisi helposti nipistettävissä semmoset 20mm, pitäisi vaan käyttää erilaista välikytkintä. Tommone siivu on vaan vaan nopee pyöräyttää kaikkine tukilaakereinen, stefa jää vanhalle paikalle ym. Hyväähän tässä ratkaisussa on ihan oikee ja linjassaan oleva välikytkin, lisätukilaakeri vähän etempänä siitä turpalaakerista ja orkkis stefa niitten välissä omalla paikallaan. Myyntimies sanoisi, että se on teollisuuskäyttöön tehty. Saishan siitä vaikka kuinka lyhyen, kun pistäs sorvin käyntiin, mutta tässä omassa tapauksessa ei ole ollut tarvetta, ja esteettisyyskään ei ole itellä mikään ongelma.
Kehtaisko Ökypekka Uskila mitata tuon denson pituuden kiinnityspinnasta persuksiin, ja kerroppa samalla mikä on tuon Ural-Denson nykyhinta.
Sitä jos viittis vähän asiaa tupakoida, niin helposti sais semmosen" melkein bolt on" viritelmän tuohon asiaan, jos nyt kellään on enää tässä maailman menossa mitään tarvetta. Sitähän minä silloin yks päivä kiroilin, kun oletin että näitä on tehty pilvin pimein n+1kpl, mutta ilmeisesti ei ole, muutamia?
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Terve
Ihanan kallista...
Nippon Denson varaosahinta >>>>> katso tästä:
Moskovasta voi saada puoleen hintaan.
Ps talliin meen vasta viikonlopun jälkeen, niin sit mittaillaan
Ihanan kallista...
Nippon Denson varaosahinta >>>>> katso tästä:
Moskovasta voi saada puoleen hintaan.
Ps talliin meen vasta viikonlopun jälkeen, niin sit mittaillaan
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video