Venttiilin jouset
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 01.02.2016 20:02
Venttiilin jouset
Terveisiä Kouvolasta.Naapurin 650 nepparia olen herätellyt usean vuoden koomasta,nyt saa jo käyntiin mutta ei ota kierroksia.suurin epäilyksen aihe on tällähetkellä löperö venttiilin jousi imu puolella,mistähän löytäis kuosissa olevan tuplajousen ja vaikka oikein venttiilinkin sillä lautasta vasten katsomalla se on jokusen millin matalammalla kuin muut
Re: Venttiilin jouset
Hätäpäissäni ensin meinasin että minulta löytyy tarvittavat osat täältä elimäen suunnalta mutta se onkin dneprin motti mihin osia haetaan.Uralin osia olisi löytynyt.Harmi.
Hattu päähän ja hyvästi !!
Re: Venttiilin jouset
Tarkoititko että käynnistyy kohtuu hyvin ,mutta ei ota lainkaan kierroksia? uupuu kokonaan kun kaasua lisää , vai yskien yrittää nostaa kierrokset, mutta ei jaksa,,vai miten se nyt tekee..jos se käy tyhjäkäyntiä niin käykö yksistään molemmilla sylintereillä vai sammuuko kun saunalyhty kun toisen sylinterin tulpan maadottaa ja toisella käy..onko kipinä kirkas sininen vai punertava...lisää pitää oireista ja sytkän tyypistä..kaasareista. polttoaineen saannista tietoa saada, niin kokeillaan etänä auttaa.
Re: Venttiilin jouset
Moi tuolta pitäs löytyä
http://www.osatuonti.fi/fi/tuote/252537 ... arja-dnepr
http://www.osatuonti.fi/fi/tuote/252537 ... arja-dnepr
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 01.02.2016 20:02
Re: Venttiilin jouset
Hyvä tietää itellä on 61 urali,tällä hetkellä ei osien tarvetta mutta tilannehan voi nopeasti muuttua.K-rotta kirjoitti:Hätäpäissäni ensin meinasin että minulta löytyy tarvittavat osat täältä elimäen suunnalta mutta se onkin dneprin motti mihin osia haetaan.Uralin osia olisi löytynyt.Harmi.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 01.02.2016 20:02
Re: Venttiilin jouset
Kiitos jouset tilattu!jopesa kirjoitti:Moi tuolta pitäs löytyä
http://www.osatuonti.fi/fi/tuote/252537 ... arja-dnepr
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 01.02.2016 20:02
Re: Venttiilin jouset
Joutokäyntiä käy molemmilla kunnes lämpiää ja hyytyy,vaihdan jousen ja palataan sitten diaknoosiin.( Painuu meinaan peukallolla melkein pohjille varmaan jää leijjumaan)MATTI kirjoitti:Tarkoititko että käynnistyy kohtuu hyvin ,mutta ei ota lainkaan kierroksia? uupuu kokonaan kun kaasua lisää , vai yskien yrittää nostaa kierrokset, mutta ei jaksa,,vai miten se nyt tekee..jos se käy tyhjäkäyntiä niin käykö yksistään molemmilla sylintereillä vai sammuuko kun saunalyhty kun toisen sylinterin tulpan maadottaa ja toisella käy..onko kipinä kirkas sininen vai punertava...lisää pitää oireista ja sytkän tyypistä..kaasareista. polttoaineen saannista tietoa saada, niin kokeillaan etänä auttaa.
Re: Venttiilin jouset
Terve!
Kuinka napakat venttiilinjousien pitäisi olla? Tuossa neppari mt-11 venttiilejä säätäessä ja kansia kiristäessä (oli muuten ihmeen löysällä...sai kiristellä reippaasti 2.8 kgfm ja siitä vielä 3.6kgfm) ihmettelin samalla että onhan löysähkön oloiset jouset verrattuna muihin ei itävehkeisiin. Venttiilit saa liikkumaan tällasen "raavaan miehen" peukalovoimalla puristaen ilman irvistelyjä. Pako puolen jouset imupuolta löysempiä
Kuinka napakat venttiilinjousien pitäisi olla? Tuossa neppari mt-11 venttiilejä säätäessä ja kansia kiristäessä (oli muuten ihmeen löysällä...sai kiristellä reippaasti 2.8 kgfm ja siitä vielä 3.6kgfm) ihmettelin samalla että onhan löysähkön oloiset jouset verrattuna muihin ei itävehkeisiin. Venttiilit saa liikkumaan tällasen "raavaan miehen" peukalovoimalla puristaen ilman irvistelyjä. Pako puolen jouset imupuolta löysempiä
Re: Venttiilin jouset
Valitettavasti niitä jousia menee..useimmin katkeaa sisempi jousi, ja varsinkin jos se on uustuotantoa, eli wanhat ehjät jouset on turvallisempi vaihtoehto kun uudet. Uusiakin saa parempilaatuisia tilattua esim. saksasta. Jousi ei saisi ihan peukalolla ilman ähellystä painua..jousen vaihto on helppoa. Ko. sylinterissä mäntä asetetetaan asemaan jossa se on noin 10 mm ennen ykk. tulpanreijästä sujutetaan topakkaa narua, kestävää muovilankaa tms. lankaa joka ei murru eikä helposti katkea..polkusimella siirretään mäntä niin lähelle ykk kun se somasti menee ja tiivistää narun palotilaan. Tässä pitää huomioida että siinä ko. sylinterissä on tällöin sytytys ajankohta eli venttiilit on kiinni. Sitten irrotetaan vain sen puolen keinun akseli ja keinu pois ja keinun akselin tilalle ruuvimeisseli tms, metalli tanko ja sitä tankoa nivelpisteenä käyttäen sopivalla kiintoavaimella painetaan venttiilinlautanen alas. Venttiilin jousien alla pitää olla n.2.5..3mm lämpöeristelevy jousen aluslevyn alla, jos lämpöeristelevy puuttuu tai on laskeutunut liian matalaksi se pitää vaihtaa. Puuttuva tai rikkonainen lämpöeriste aiheuttaa venttiilin jouseen päästymistä ja jousen paine vähenee. Venttiilin jousien jousivoimista/puristuma on teknistä tietoa jos asia kiinnostaa.
---Wanhassa nepparin (MT-9 /k-650) kansiventtiilikoneessa pitäis venttiilin avautumisjännitys jousessa (tuplajouset)olla n. 26 kg ja täysin painettuna 50..59kg---
---Wanhassa nepparin (MT-9 /k-650) kansiventtiilikoneessa pitäis venttiilin avautumisjännitys jousessa (tuplajouset)olla n. 26 kg ja täysin painettuna 50..59kg---
Re: Venttiilin jouset
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Venttiilin jouset
Täytyneepä mitata jännitykset jousista ja vaihdella uusia. Kiitos!MATTI kirjoitti:Valitettavasti niitä jousia menee..useimmin katkeaa sisempi jousi, ja varsinkin jos se on uustuotantoa, eli wanhat ehjät jouset on turvallisempi vaihtoehto kun uudet. Uusiakin saa parempilaatuisia tilattua esim. saksasta. Jousi ei saisi ihan peukalolla ilman ähellystä painua..jousen vaihto on helppoa. Ko. sylinterissä mäntä asetetetaan asemaan jossa se on noin 10 mm ennen ykk. tulpanreijästä sujutetaan topakkaa narua, kestävää muovilankaa tms. lankaa joka ei murru eikä helposti katkea..polkusimella siirretään mäntä niin lähelle ykk kun se somasti menee ja tiivistää narun palotilaan. Tässä pitää huomioida että siinä ko. sylinterissä on tällöin sytytys ajankohta eli venttiilit on kiinni. Sitten irrotetaan vain sen puolen keinun akseli ja keinu pois ja keinun akselin tilalle ruuvimeisseli tms, metalli tanko ja sitä tankoa nivelpisteenä käyttäen sopivalla kiintoavaimella painetaan venttiilinlautanen alas. Venttiilin jousien alla pitää olla n.2.5..3mm lämpöeristelevy jousen aluslevyn alla, jos lämpöeristelevy puuttuu tai on laskeutunut liian matalaksi se pitää vaihtaa. Puuttuva tai rikkonainen lämpöeriste aiheuttaa venttiilin jouseen päästymistä ja jousen paine vähenee. Venttiilin jousien jousivoimista/puristuma on teknistä tietoa jos asia kiinnostaa.
---Wanhassa nepparin (MT-9 /k-650) kansiventtiilikoneessa pitäis venttiilin avautumisjännitys jousessa (tuplajouset)olla n. 26 kg ja täysin painettuna 50..59kg---
Re: Venttiilin jouset
Tänään mittailin jousijännityksiä...
- imupuoli avautuminen n.10kg ja täysin auki n. 45kg
- pakopuoli avautuminen n. 5kg ja täysin auki n. 25kg
- imupuoli avautuminen n.10kg ja täysin auki n. 45kg
- pakopuoli avautuminen n. 5kg ja täysin auki n. 25kg