"Rättipuola" ottaa koppaan kiinni.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 30.10.2015 20:26
"Rättipuola" ottaa koppaan kiinni.
Semmottista kysysin että mitäs nyt tehhään,ostin ja vaihoin oman puolan urreeni ja nyt on niin hassusti asiat attä koppaan ottaa kiinni jokin kohta ja pahasti,pallaa sulake oitis..oon lyhentäny ne kaikki puolan omat ruuvit,sitten vingulla kairannu ja lopuksi vielä sikaflexillä vuorasin semmosen pulen sentin kerroksen koko koppaan,ei vaan auta. no mitä tässä ennee tehhä,muovista koppaa en halluu vaihtaa? tietty ois vielä par kikkaa,mitehän onko kukaan tehny moista..rällällä VAROVASTI puolan runkoon tulevista kiinnikkeistä puol senttiä poikkeen taaaai sitten tinata suoraan nastoihin piuhat että jääpi nuo ruuvit poikkeen.
Re: "Rättipuola" ottaa koppaan kiinni.
Laitoitko siis kärkijakajan paikalle kärjettömän sytyn? siinä kärkijakajan kopassa on kolo vain jakajan maajohtoa varten ja muuten sellainen väliseinä jota uudemmissa kopissa ei enää ole..eli hieman joutuu kovertamaan että tulee tilaa..laita vaikka kuva ongelmasta niin eiköhän siihen lääkkeet löydy..
Re: "Rättipuola" ottaa koppaan kiinni.
Terve
Se muovikoppa on hyvä...
Se muovikoppa on hyvä...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 30.10.2015 20:26
Re: "Rättipuola" ottaa koppaan kiinni.
Ohos,jäi esikatselu tekemättä ja ei nyt ihan varmaan selkene,eli puolan omista kiinnikkeistä mitkä tulee lohkoon kiinni pulteilla,niin niistä leikata pois liki puolent että puola menee sitten syvemmälle lohkoon siihen omaan kammioonsa.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 30.10.2015 20:26
Re: "Rättipuola" ottaa koppaan kiinni.
joo kyllä isompi puola on,ns.suurteho sellainen ja kärelline peli muuten.
Re: "Rättipuola" ottaa koppaan kiinni.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että millaisen suurtehopuolan ajattelit kärkien pariksi laittaa? ensiövastus arvo??
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 30.10.2015 20:26
Re: "Rättipuola" ottaa koppaan kiinni.
Ei mitään hajua mitä ne on mutta made in USSR se on. :D ..ekaa kertaa käytän tätä foorumia ja uusi jäsen vielä,koitan saaha kuvia.
Re: "Rättipuola" ottaa koppaan kiinni.
Joo siis kärjettömän puola...kannattaa ottaa uudet kärjet ja konkka sekä sellainen wanha käärylepuola mukaan, jos meinaat pitemmälle lähtee ajelee..nimittäin tuo puola ei ole varsinaisesti tarkoitettu kärkijakajalle eli todennäköisesti kärjet leiskuu siihen malliin että parhaissa on se muoviosa sulanut..ja konkan kapasiteetti ei riitä rauhoittamaan kipinöintiä ja todennäköisesti sekin saa aika nopeasti hommasta tarpeekseen..ihan vaan varoituksen sana, ei mitenkään viisasteluu..
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 30.10.2015 20:26
Re: "Rättipuola" ottaa koppaan kiinni.
Ohos,kiitos tiedosta ja pitääpä varautua!
Re: "Rättipuola" ottaa koppaan kiinni.
Juuri noin. Käsite "suurtehopuola" on itse asiassa yhtä mahdoton kuin krapulaton viina ja varmat päivät. Niitä ei nyt vaan oikeesti ole!MATTI kirjoitti:Joo siis kärjettömän puola...kannattaa ottaa uudet kärjet ja konkka sekä sellainen wanha käärylepuola mukaan, jos meinaat pitemmälle lähtee ajelee..nimittäin tuo puola ei ole varsinaisesti tarkoitettu kärkijakajalle eli todennäköisesti kärjet leiskuu siihen malliin että parhaissa on se muoviosa sulanut..ja konkan kapasiteetti ei riitä rauhoittamaan kipinöintiä ja todennäköisesti sekin saa aika nopeasti hommasta tarpeekseen..ihan vaan varoituksen sana, ei mitenkään viisasteluu..
Jos tehoa halutaan kipinään lisää, ja voltit pysyy ennallaan, niin pitää kasvattaa ampeereja eli virtaa. Mutta niitä ei taasen kärjet kestä.
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: "Rättipuola" ottaa koppaan kiinni.
Matalan alukopan alle mahtuu puola kun tekee korokepalan kopan ja jakokopan väliin esim.muovilevystä tai vanerista. Sen väliseinän joutuu muokkaamaan myös tilavammaksi jotta johdot mahtuu kulkemaan.
T.hh
T.hh
Re: "Rättipuola" ottaa koppaan kiinni.
Moro.
Osamyynnistä muovikansi . Voi maalata alumiinin näköseks jossei väri tyydytä.
Osamyynnistä muovikansi . Voi maalata alumiinin näköseks jossei väri tyydytä.
Ural M-61 , Ural M-63
Re: "Rättipuola" ottaa koppaan kiinni.
Eikös tuossa heti ekassa viestissä ollut maininta, että muovikantta ei haluta?kelju m63 kirjoitti:Osamyynnistä muovikansi .
Helpoin ratkaisu tähän ongelmaan olisi, että unohtaa tuon surtehopuolan ja sovittelee sellaisen alkuperäisen mallisen puolan tuonne nykyiseen koppaan.
Vaikka tuon suurtehopuolan tuonne saisikin mahtumaan niin sillä ei ole kuin lisää ongelmia tiedossa palaneiden kärkien/konkkien muodossa kuten tässä viestiketjussa on jo useasti todettu.
Re: "Rättipuola" ottaa koppaan kiinni.
Helppoa on myös polttaa puola, jos se on kärjettömälle tarkoitettu mutta käyttää kärkien kanssa. Kärjettömän puola on mitoitettu useimmiten siten että siihen saadaan ladattua maksimienergia varsin lyhyellä latausajalla, joka on merkittävästi pienempi kuin kärkien kiinnioloaika, etenkin matalilla kierroksilla. Lisäksi ennen käyntiin polkaisua, mikäli kärjet on kiinni, todennäköisyys puolan palamiselle lähentelee 100%...cedricfan kirjoitti:Juuri noin. Käsite "suurtehopuola" on itse asiassa yhtä mahdoton kuin krapulaton viina ja varmat päivät. Niitä ei nyt vaan oikeesti ole!MATTI kirjoitti:Joo siis kärjettömän puola...kannattaa ottaa uudet kärjet ja konkka sekä sellainen wanha käärylepuola mukaan, jos meinaat pitemmälle lähtee ajelee..nimittäin tuo puola ei ole varsinaisesti tarkoitettu kärkijakajalle eli todennäköisesti kärjet leiskuu siihen malliin että parhaissa on se muoviosa sulanut..ja konkan kapasiteetti ei riitä rauhoittamaan kipinöintiä ja todennäköisesti sekin saa aika nopeasti hommasta tarpeekseen..ihan vaan varoituksen sana, ei mitenkään viisasteluu..
Jos tehoa halutaan kipinään lisää, ja voltit pysyy ennallaan, niin pitää kasvattaa ampeereja eli virtaa. Mutta niitä ei taasen kärjet kestä.
Latausajat tuossa mitä viimeksi tuli säädettyä, on käynnistäessä 6ms ja ajotilanteessa vähän alta 4ms. Siitä sitten vaan laskemaan kauanko kärkipelissä on esim tyhjäkäynnillä/ajokierroksilla kärjet kiinni, ja tämän jälkeen ei enää tarvinne ihmetellä miksi vermeet pala..?
Ajossa saattaa tovin kestää, lyhyitä pyrähdyksiä, mutta myös pitempi ajorupeama osaa olla puolalle vahingollista. Tämäkin piti käytännössä kokeilla, tosin en tiennyt silloin pyörään asennetun kärjettömälle tarkoitettuja puolia, uuden ostoksen kanssa ei ihan kaikkea tullut Mieleen edes tarkistella...
Jännän savustusilmiön kyllä puolasta sai, hajun ollessa sitä luokkaa että käynyt Surströmming tuoksuu hyvälle...
Mutta kyllähän sillä reipas kipinä tulee, sen vähän aikaa mitä vermeet kestää...
IC on itäpyöristä paras...