Momentti hukassa

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
Dnepr
100
100

Momentti hukassa

Viesti Kirjoittaja Dnepr »

Tervehdys! Ken tietää Dnepr 650 koneen kannenpulttien kiristysmomentin? Onko 3 kpm sopiva?Kiitos etukäteen.
MT-11
800
800

Viesti Kirjoittaja MT-11 »

3kg tai sinne päin. Mun momenttiavaimella ei mahdu kuin yhden kiristämään momenttiin, toiset menee "vertailuvoimalla". Saman verran kuin se yksikin ja vähä lissää. Kumma kyllä, joka kerta kun niitä olen avannut joku on jo ollut löysällä. KATO että pinnapultit on kunnolla lohkossa, etteivät ole pyörineet yhtään auki kantta avattaessa!!!
KAH
200
200

Viesti Kirjoittaja KAH »

Laitoin 2,8,jottei vain korkkaa. 1/4 tuuman hylsy ja sovitus kappale jos momenttiavain on puolen tuuman.Tärkeää kait jotta kiristys tasaisesti ja kaikki momentiin. Keinvivut piti otta pois. Laitoin vielä aluslaatat mutterien alle.
4500 km kesän aikana ilman häiriöitä. MInusta asenne, jotta nämä itäpyörät olisivat epäluotettavia on asennevamma.
:shock:
Dnepr-pilot
100
100

Viesti Kirjoittaja Dnepr-pilot »

Vinkeistä 29-33 Nm. Kestää kyllä 35 Nm. Hanki/lainaa vähän jykevämpi 1/4 tuuman hylsy(12mm) ja jatkovarsi-se 1/4 tuuman pitempi, semmonen missä esm 11mm kuuskantti toises pääs. Saat 11mm puolen tuuman hylsy momenttiavaimeen kiinni. Ei tarvi ottaa keinuvivut pois.
Ykä
1000
1000

Viesti Kirjoittaja Ykä »

Ne prikat siellä muttereiden alla on kriittisessä asemassa momentin säilymisen kanssa. Mutta ne prikat tulee olla tukevaa tekoa. Jos tarkastelee pinnapultin ympäristöä kannessa niin huomaa että kohta on aika epämääräinen, eli ohut prikkaa taipuu ajan myötä kupin muotoon, jolloin momentti katoaa. Itse tuskaannuttua moiseen sorvasin rautatangosta n. 5 mm paksuja prikkoja jotka ei taatusti taivu. Semminnin on pelannut, eikä mutterit löysäänny...... vaikka ei siitä momentin laskeutumisesta ole ollut koskaan mitään ongelmaakaan.......
markko
100
100

Viesti Kirjoittaja markko »

joo,minäkin olen huomannut että ohkaset prikat ei kannenpulttien alla kovin kauaa toimi-->alkaa jostakin vuotamaan.mutta uskaltaisin väittää että nämä momenttihöpötykset näissä itävehkeissä on turhaa.muutaman itäpyörän olen omistanut enkä ikinä mitään kiristysmomentteja ole kaipaillut.näppituntumalla kun kiristää niin hyvä tulee.tietenkin pitää muistaa venäläisen pultin laatu.ota räikänvarresta puolestavälistä kiinni ja kiristä niin paljon kuin jaksat.sillon pitäs olla momentit kohdillaan..
..kyllä se vielä tämänkesän kestää..
jaritoiva
25
25

Viesti Kirjoittaja jaritoiva »

Hyvin kesti vetää 45 nm:iin, ulkomuististista kiskoin. Tais tulla kilo liikaa mutta haitannokko tuo mittään. Melkein kuin Mossen ohjekirjan mukaan: Omalla avaimella yhdenkädenottella kiristettiin. 1/2 pitkä hylsy tarttuupi alapultteihin vähän kiinni, 3/8 vois olla parempi ja 1/4 ei kestä. Suora rikka ja kovera pohja? Takuulla löystyy, pehmeät orkkisrikat oikeinpäin paras. Ei oo kannet vielä tielle tippuneet ja kiinni on olleet.
Vastaa Viestiin