K:n koekäyttö
K:n koekäyttö
Lajitoverin K kulkijan kone valmistui ja koe käyttö.
Re: K:n koekäyttö
Kyllä lähtee lättäpiä nyt
- Kari K750M
- 100

Aiku käy nätisti! Vielä kun kerkiisi, muilta kiireiltä laittamaan paikoilleen!
K750M 1966
-
Kimmo Arvila
- 200

Ootko Matti tasapainottanu kapiakselin yms?
Vai onko noissa kovin paljon heittoa ylipäänsä?
Ps: täällä olis yks remonttia kaipaava kampura
Vai onko noissa kovin paljon heittoa ylipäänsä?
Ps: täällä olis yks remonttia kaipaava kampura
Koskaan ei ole aikaa tehdä asioita kerralla kuntoon,
Mutta aina on aikaa tehdä asiat uudestaan
Mutta aina on aikaa tehdä asiat uudestaan
Kampiakselia en ole painottanut, mutta vauhtipyörän kytkimen rautaosineen. korkeempi viritteisessä sitten kiertokanget ja männät tasapainoiseksi.
Miten toi vauhtipyörän ja kytkimen osien tasapainoitus tehdään et onko joku tapa tehdä se kotikonstein?
Terve
Olen tehnyt sen niin että minulla on koneistettu kartiokappale joka kevyesti kiristetään vauhtipyörään ja ko. adapterin sisällä on kuulalaakerit. adabterin läpi menee akseli dia. 10 mm joka tuetaan pakkassa oleviin kahteen kuulalaakeriin ja kevyesti kärkipylkkän kartioo, siinä etsitään vauhtipyörän raskain kohta .lisäämällä vastinpuolelle painoja kunnes oikea punnus löytyy ja vauhtipyörä jää mielivaltaiseen asemaan..punnitaan punnukset ja porataan kevennysreiät joiden poistettu massa vastaa ko. punnustapin massaa...sitten asetetaan rautalevyt eri asemiin jos niin löytyy paras tasapaino usein rautalevyjä asettelemalla tai vaihtamalla löytyy kohtuu hyvä tasapaino ja merkitään asennusasemat...lyhyesti näin...
Olen tehnyt sen niin että minulla on koneistettu kartiokappale joka kevyesti kiristetään vauhtipyörään ja ko. adapterin sisällä on kuulalaakerit. adabterin läpi menee akseli dia. 10 mm joka tuetaan pakkassa oleviin kahteen kuulalaakeriin ja kevyesti kärkipylkkän kartioo, siinä etsitään vauhtipyörän raskain kohta .lisäämällä vastinpuolelle painoja kunnes oikea punnus löytyy ja vauhtipyörä jää mielivaltaiseen asemaan..punnitaan punnukset ja porataan kevennysreiät joiden poistettu massa vastaa ko. punnustapin massaa...sitten asetetaan rautalevyt eri asemiin jos niin löytyy paras tasapaino usein rautalevyjä asettelemalla tai vaihtamalla löytyy kohtuu hyvä tasapaino ja merkitään asennusasemat...lyhyesti näin...
Pitääpä suunnitella samaa, mulla on bilteman renkaan painotus akseli ja siihen laakeripukit et sama toimis ko vaan tuon kartion teettää jossain