Ei löytynyt osastoa tälle kysymykselle, mutta tuli nyt tänne
Paljonko sekoitetaan vettä bensaan, niin että auto pysähtyy varmasti?
Ehkä kaipaa vähän selitystä...Mun autotallista hävisi 10L bensakanisteri, harmitti kun ei saanut veneelle bensaa. Toin toisen, pienemmän 5L takaisin veneeltä. Ajattelin, että kyselen naapureilta hävinneestä kanisterista, mutta kukaan ei tietenkään ole nähnyt tai kuullut mitään. Mietin, että laitan tohon pienempää oman sekoituksen ja odottelen kenen auto pysähtyy. Esim. 4L bensaa ja 1L vettä, pysähtyisikö sillä, eikä tankkaaja huomaisi vielä mitään hämärää tuossa sekoituksessa, kun kaatelee sitä autonsa tankkiin?
P.S. Saako tällä palkinnon vuoden huonoimmasta kysymyksestä?
Vettä bensaan
Re: Vettä bensaan
No nyt sulla on nokkela keino päästä jäteöljyistä eroon..johonkin kannuun vaan ISO teksti .PUHDAS BENSA .. ja sinne vanhat jäteöljyt ja tilkka bensaa päälle että tuoksuu Bensalle.
Tai jos laitat sokeria siihen kanisteriin, niin sitten ei enää ajella kuin hinausautolla korjaamolle/romuttamolle.
Vesi ei oikein sekotu bensaan, vaan pohjalle omaksi kerrokseksi. Minun IC herkesi elottomaksi, kun oli sateella vuotanut tankkiin vettä. Ei sitä siellä paljoa ollut, mutta oli kuitenkin. Ei palanut.
Vesi ei oikein sekotu bensaan, vaan pohjalle omaksi kerrokseksi. Minun IC herkesi elottomaksi, kun oli sateella vuotanut tankkiin vettä. Ei sitä siellä paljoa ollut, mutta oli kuitenkin. Ei palanut.
Mitäs jos laittais dieseliä siihen bensan joukkoon sillain 50/60 sekoitus-suhteella! Saiskohan sillä jo bensakoneen katin pilalle..??
Töissä tulee vastaan välillä näitä autoja missä pitää polttoainesäiliö tyhjentää kun on tankattu bensaa diisselin sekaan tai jopa päinvastoin, olen ottanut joskus talteen ja käyttänyt kokeeksi romuautoja mokomalla polttoaineella.
Ainakin vanhempi ruiskuauto käy aikansa jokseenkin tasaisesti, mutta alkaa ajan ( Useita satoja kilometrejä ) myötä karstoittamaan ja huomaa että tehot häviää niin ettei jaksa kulkea kuin näitä meidän menopelien nopeuksia
Joten en usko että vaikuttaa loppupeleissä paljoakaan vaikka laittaisi koko kanisterin täyteen kaasuöljyä ja tilkan bensaa hajuksi. Ellei sitten aivan tyhjään auton tankkiin kaataisi tuota määrää, muuta luulisi että siellä varkaan säiliön pohjalla olisi edes se 5-10 litraa jo valmiiksi laimentamassa seosta sopivammaksi...
Eikä se katalysaattorikaan aivan heti ota nokkiinsa, ainakin minun opelini ja mazdani ovat syöneet useamman kannullisen öljyä ( eivät bensatankista vaan öljypohjasta
) vaihtovälillä, ja edelleen menevät päästötestistä läpi. Toki jos saa käymään niin ettei enää toimi kaikilla pytyillä vaan syöttää raakaa polttoainetta suoraan katin sisään palamaan ja ajoa vain jatkekaan, niin vauriot tulevat nopeammin.
Tuo vesi olisi mielestäni jo toimivampi ratkaisu, mutta ennemmin päinvastaisella suhteella kuin ehdottamasi. Se joko painuu säiliön pohjalle ja pumppu imee pelkkää vettä, tai sitten vesi jossain määrin sekoittuu nykyiseen viinabensaan ja meillä on valmista käyttökelvotonta bensiiniä. Olettaen edelleen että melkein tyhjää tankkia täytetään. Jos seassa on 60 litraa ehtaa tavaraa ei taida tulla kummoisia tuloksia...
Eli kanisteri vettä melkein täyteen ja sen verran bensaa perään että haisee, niin toivotaan että alkaa käyntivikaa esiintymään
Tekeekö tuo sokeri muuten oikeasti vahinkoa, olen siinä ymmärryksessä että se vaan painuisi säiliön pohjalle liukenemattomana ja pysyisi siellä pohjalla vahinkoa tekemättä?
Ainakin vanhempi ruiskuauto käy aikansa jokseenkin tasaisesti, mutta alkaa ajan ( Useita satoja kilometrejä ) myötä karstoittamaan ja huomaa että tehot häviää niin ettei jaksa kulkea kuin näitä meidän menopelien nopeuksia
Eikä se katalysaattorikaan aivan heti ota nokkiinsa, ainakin minun opelini ja mazdani ovat syöneet useamman kannullisen öljyä ( eivät bensatankista vaan öljypohjasta
Tuo vesi olisi mielestäni jo toimivampi ratkaisu, mutta ennemmin päinvastaisella suhteella kuin ehdottamasi. Se joko painuu säiliön pohjalle ja pumppu imee pelkkää vettä, tai sitten vesi jossain määrin sekoittuu nykyiseen viinabensaan ja meillä on valmista käyttökelvotonta bensiiniä. Olettaen edelleen että melkein tyhjää tankkia täytetään. Jos seassa on 60 litraa ehtaa tavaraa ei taida tulla kummoisia tuloksia...
Eli kanisteri vettä melkein täyteen ja sen verran bensaa perään että haisee, niin toivotaan että alkaa käyntivikaa esiintymään
Tekeekö tuo sokeri muuten oikeasti vahinkoa, olen siinä ymmärryksessä että se vaan painuisi säiliön pohjalle liukenemattomana ja pysyisi siellä pohjalla vahinkoa tekemättä?
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...