Poorinvaihto
Poorinvaihto
Perä apaut 30k ajettu. Kärki terottumassa ja aalto syntymässä. EFI vetoratas tilalle.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Poorinvaihto
Jos vaan löytyy uusi vetonapa niin sellainen. Tuo ei kauan enää vörki, ja syö vaan pooriosia kun kauraa.
Re: Poorinvaihto
Terve
Sitten kun menee nippuun, niin muista liukkari...
Ps sitkostettu vesivaseliini voitehista parhain
Sitten kun menee nippuun, niin muista liukkari...
Ps sitkostettu vesivaseliini voitehista parhain
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Poorinvaihto
Juu tuo ehjä uus vaihtuu ton valmiin tilalle.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Poorinvaihto
Minkäslaista ajosuoritetta noille vanhoille osille voisi vielä odottaa, jos ne ajaisi aivan loppuun? Niin että voima ei enää välity Pari kertaa vuodessa rasvailisi ja ajot pääosin "postilaatikolle ja takaisin"? 2000km, 5000km vai paljonko?
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Re: Poorinvaihto
Terve
Noin 10.000 km, sitten käy niin kuin näille herroille...
Ps kanattaa sovittaa perän laukeaminen Kaustisille, niin saa varaosat kätevästi
Noin 10.000 km, sitten käy niin kuin näille herroille...
Ps kanattaa sovittaa perän laukeaminen Kaustisille, niin saa varaosat kätevästi
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Poorinvaihto
Siinä käy niin että kiihdytettäessä tuntuu että vaihde potkii pois päältä, kun vetopoorit lyö yli. Usein ensin 3 vaihteella ja lopuksi 2 ja 3 vaihteella.Ei ole yksi kerta kun laatikkoo otetaan auki että vaihde potkii pois,,vaikka vetonavassa tai pyörän navassa on poorit terottunut. Huonot poorit kummassa vaan tekee nopeesti paskat molemmista. Soolona tilanne kehittyy hitaammin ja kärsii mennä huonompaan kuntoon, vaunumopossa usein alkaa jo tajuu mistä kysymys ennen ,kuin vetää enää ehkä vain yhdellä vaihteella varoen. Kyllä ehjillä (hieman vaikka rasvatuilla)pooreilla, oikealla välyksellä olevilla navan laakereilla ja tavan ajolla ,niin ajaa varmasti sen n.30..40tkm kun kummatkin on ehjät ,,mutta kun toinen antaa periksi menee molemmat nopeesti.
Re: Poorinvaihto
Kuivaan nää ittensä hiertää. Jos pooreissa sitkovaseliinia, niin kuluminen hidasta (ns normaalia). Keppivedossa ei ole ketjua ja se narraa helposti huolettemuuteen. Tässä työn alla olevassa perässä on tainnu huollot jäädä vähemmälle...
Peräremppa viimerallissa oli pitkä ja yleisöä riitti. Sitkeesti mies teki kenttärempan perustyökaluilla ja ajamalla kotiin.
Peräremppa viimerallissa oli pitkä ja yleisöä riitti. Sitkeesti mies teki kenttärempan perustyökaluilla ja ajamalla kotiin.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Poorinvaihto
Hyvää tietoa jälleen, samankaltaiseen kuntoon kun ovat omankin ajokin voimansiirtoelimet menneet. Meinasin jo aikaisemmin rengastöiden yhteydessä laittaa takavanteeksi toisen vanteen missä olisi parempi napa vielä jäljellä, mutta sitten mietin että eiköhän tuo perä kalva senkin sitten piloille. Joten mennään tuolla nykyisellä rasvatulla yhdistelmällä ja seurataan milloin alkaa "vaihteiden" hyppiminen
Yksi irtoperä tallista löytyykin, täytynee sitä korjailla hissukseen kuntoon joskus etukäteen. Ja vaihtaakin se ennen tienvarsiremonttia
Peukkua Roikkarallin peräremontteeraajalle kenttäpuurtamisesta
Kartaanivehkeistä monesti muiden merkkien keskustelupalstoilla muistutetaan että ne itse kartaanin boorit pitää muistaa voidella. Esimerkiksi rengastöiden yhteydessä. Nekin tietysti, mutta kaipa nämä itävehkeiden erikoisuudet jää sitten helposti unohduksiin jos niistä ääntä pidetä. Ja kun on toiminut tähänkin asti...
Yksi irtoperä tallista löytyykin, täytynee sitä korjailla hissukseen kuntoon joskus etukäteen. Ja vaihtaakin se ennen tienvarsiremonttia
Peukkua Roikkarallin peräremontteeraajalle kenttäpuurtamisesta
Kartaanivehkeistä monesti muiden merkkien keskustelupalstoilla muistutetaan että ne itse kartaanin boorit pitää muistaa voidella. Esimerkiksi rengastöiden yhteydessä. Nekin tietysti, mutta kaipa nämä itävehkeiden erikoisuudet jää sitten helposti unohduksiin jos niistä ääntä pidetä. Ja kun on toiminut tähänkin asti...
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Re: Poorinvaihto
Sitte Strömsöö hommat loppuki...
Edeltävät omistajat pyöritelly kierteet peräkopan täyttöpropusta. Eipä sattunu sama nousu, vaikka 14mm molemmat.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.