Tarakan asennus lokariin

Kaikki runkoon ja sivuvaunuun liittyvä keskustelu.
kalkkuna
4000
4000
Viesti:

Tarakan asennus lokariin

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Olen useita kertoja poraillu lokarehin tarakoita varten reikiä. Tänään taas kerran ja joka kerta menee hieman pieleen. Niin meni nytkin. Taas on pikkasen sivussa...

Älä luota silmään aluksi. Selvitä mittamalla lokarin keskilinja. Laita maalarinteippiä tähän keskilinjaan. Ala tän jälkeen katsomaan paikaa. Teippiraita antaa silmälle linjan jonka jälkeen asemointi menee ns kyllin hyvin. Ilman teippiä sulle käy niinku mulle. Lupaan etten enää ikään koita ilman teippiä.

IMZ tarakka, jota nykyään tehdään varaosiksi, menee suoraan norsunkorvan pulttien jakoon. Mutta m72 johdannaiset tms muut eivät. Tarvii porata. Jos pultaat M6 tee 8mm reikä ja jos M8 niin 10mm. Pikku säätövara ei haittaa. Painat poraa äkkiä väärään kulmaan ja loksu viettää joka suuntaan (tää siis vaikka lähtö on pistepuikolla iskettynä, älä yrittäkkään ilman). Suojamaali olis hyvä sipaista porattuun kohtaan. Kosteutta ja suolaa on tarjolla.

Tarakan ja loksun väliin on hyvä laittaa asennuskumista leikatut palat. Tasaa niitä viimeisiä asennuspinnan eroja. Kumiset koritulpat vaikka vanhoihin norsunkorvan reikiin viimestelyyn.

paikalla.jpg
paikalla.jpg (428.79 KiB) Katsottu 1788 kertaa
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
JuhaK71
700
700

Re: Tarakan asennus lokariin

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Itse olen suunnitellut samanlaisia hommia. Pieni tarakka pitäisi saada matkustajanistuimen taakse ja Matilta ostamani sivuaukut riippumaan niin, että matkustajakin mahtuu mukaan.

Olen ajatellut hyödyntää matkustajan istuimen kiinnityspultteja.

Suuria taakkojahan ei niin taakse voi kai laittaa painopisteen muuttumatta haljuksi.
Uskila
4000
4000
Viesti:

Re: Tarakan asennus lokariin

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Yhdet ylimääräiset reiät joutuu poraamaan...
Ämmän tarakka
Ämmän tarakka
Leipälaukut
Leipälaukut
Ps polakkipekan leipälaukut sopii niin kuin nenä päähän

:think:
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Vastaa Viestiin