Kärri perään?
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: Kärri perään?
AUTIMIES APUUN..!!! Kun ei oikei metsurin ällillä saanu tolkkua topikin luopputulemasts, ni mitehä se nyt sit oikein menee käytännössä, yksinkertaisesti suomeksi kerrottuna. Saaha näitä linkkejä paiskottua tänne kuka hyvänsä pilvin pimein http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=40999.0 esmes. Mut lue sit niitä ja tulkitse...ku ei katastusmieskään pystyny lonkalta sanoo vaa vei pomosa juttusille...puhu vaa jostai ikäjutuist.. vanhemmat helppoja... uudemmat vaikeempia... yksittäishyväksyntä... ja kaikea muuta paskaa.. ei siit ottanu erkkikä selvää..
Homma lähti siitä liikkeelle ku kävin tänään rekisteröimässä sen mopon ja vähä kyselin siitä kärri hommasta ni tuntu menevän niin pirun vaikeeks..
Metsurin lopputulema tänpäiväset oli se että mopedi ja kärri tuotu -94 venäjältä ja ne on paita ja perse. Jos joskus haluan käyttää ni koplaan kii, enkä kysele keltää mitää....
Se o kuiteki iha selvää et mitää paskahuussia siit ei karpille tehä, niiku se oli joku vuosi sitte tuolla edellä visioinu.. aku-ankkoja... mitähä sen äijän pääs liikkuu..??
Homma lähti siitä liikkeelle ku kävin tänään rekisteröimässä sen mopon ja vähä kyselin siitä kärri hommasta ni tuntu menevän niin pirun vaikeeks..
Metsurin lopputulema tänpäiväset oli se että mopedi ja kärri tuotu -94 venäjältä ja ne on paita ja perse. Jos joskus haluan käyttää ni koplaan kii, enkä kysele keltää mitää....
Se o kuiteki iha selvää et mitää paskahuussia siit ei karpille tehä, niiku se oli joku vuosi sitte tuolla edellä visioinu.. aku-ankkoja... mitähä sen äijän pääs liikkuu..??
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: Kärri perään?
Tää nyt on varmaan monelle tuttu tarina mut heitinpä tuohon lähinnä sentakia että pystymettäläisen on turha alkaa näitä juttuja tulkitsee, varsinkaan metsurin
Tarina LAINATTU tuolta jostain veteraanisivuilta. Henkilöistä ei mitään tietoa, uralisteja?
En ees tie tätä foorumietikettiä onko tämmöne lainaamine sallittua/hyväksyttävää.
POISTAKAA TARVITTAESSA
Morjens
Minä en noista lakiasioista ymmärrä mitään mutta kirjoitan tarinan jossa joka sana on totta. Sain syksyllä 87 vihjeen jonka mukaan marjastaja oli nähnyt Kajangissa Sotanorsuun käyvän perävunun jätteet. Tie kajankiin kääntyy ili-muonion yläpuolelta käsivarren lappiin ja sinne tie loppuukin. Vihjeet on meillä tapana tarkistaa ja sain lankomiehen ajokaveriksi matkaahan on se reilu 1000km. Lahdessa linja -auto aseman kello näytti ilta kuutta kun lähdettiin ja sateli hiljakseen vettä eli plussan puolella. Kahveet juotiin Oulun tienoilla Lapintuulessa ja eikun menoksi kello oli yhden maissa yöllä. Aamulla noin kahdeksan maissa oltiin Kajangissa lunta oli puoleen sääreen ja poislähtiessä näytti mittari -17 astetta. Itsestään selvää on että lähdettäessä ei ollut tietoa onko vihjeessä perää. Kärryn jätteet löytyivät ja onneksi tuli otettua lapio ja rautakanki mukaan muuten se olisi jänyt snne, senverran synkästi oli uponnut vuosikymmenten aikana jänkään. Takaisin ajellessa tuli mieleen jotta mitäs jos poikettaisiin Rovaniemellä morjestamassa Happostimppaa ja Anitaa Niskanperällä kun kerran täällä ollaan. Soitin Timolle ja kysyin voidaanko poiketa ja timo kysyi että missä olet? vastasin että Pellossa.Hetki oil hilljaista puhelimessa sitteniTimppa sanoi ei siitä ole kun 150km tänne minä laitan kahveeta valmiiksi. Kahvit tuli juotua ja nokka kohti etelä suomea. Ilta hämärissä oltiin Lahdessa ja kun vaimot katselivat jätteitä kuultiin odotettu lausahdus eivät ole hullut loppuneet Suomesta. Kesällä 88 oli vaunu entisöitynä Naantalin veteraanirallissa ja poistullessa ajoi poliisiauto pitkään rinnalla ja kova näytti olevan pulina herroilla eivät kuitenkaan pysäyttäneet. Ei ole pysäytetty koskaan sen jälkeenkään vaikka on se ollut perässä joka kesä. Minkäänlaisia jarruja ei ole eikä mitään valoja kissansilmä heijastin on joka sekin an alkuperäinen lisäksi kärry peittää takavalon ja rekisterikilven sivuvaunun valo tosin näkyy pimeässä. Kärry on alkuperäinen Saksan armeijan infanterie kärry tyyppi F8 ja valmistus vuosi on 42.kuorma 450kg olin katsastamassa yhdistelmää katsoi silloinen katsastuskonttorin päällikkö Kari Myllys tieliikkenne lakikirjasta että sivuvaunulliseen moottoripyörään on peräkärryn asennus kielletty. Myllys oli harrasteajoneuvoihin myönteisesti suhtautuva mies ja niinpä hän otti hyllystä aina muutamaa vuotta vanhemman kirjan ja tarkasti onko teksti sama. Vuoden 48 kirjassapa ei tuota tekstiä ollutkaan ja eikun leimalle. Ministeriö oli tuolloin Tie ja yleisten töiden ministeriö. Näistä nykysäännöistä en tiedä mitään, pyörä on tietenkin museolkilvissä.
Kari
Tarina LAINATTU tuolta jostain veteraanisivuilta. Henkilöistä ei mitään tietoa, uralisteja?
En ees tie tätä foorumietikettiä onko tämmöne lainaamine sallittua/hyväksyttävää.
POISTAKAA TARVITTAESSA
Morjens
Minä en noista lakiasioista ymmärrä mitään mutta kirjoitan tarinan jossa joka sana on totta. Sain syksyllä 87 vihjeen jonka mukaan marjastaja oli nähnyt Kajangissa Sotanorsuun käyvän perävunun jätteet. Tie kajankiin kääntyy ili-muonion yläpuolelta käsivarren lappiin ja sinne tie loppuukin. Vihjeet on meillä tapana tarkistaa ja sain lankomiehen ajokaveriksi matkaahan on se reilu 1000km. Lahdessa linja -auto aseman kello näytti ilta kuutta kun lähdettiin ja sateli hiljakseen vettä eli plussan puolella. Kahveet juotiin Oulun tienoilla Lapintuulessa ja eikun menoksi kello oli yhden maissa yöllä. Aamulla noin kahdeksan maissa oltiin Kajangissa lunta oli puoleen sääreen ja poislähtiessä näytti mittari -17 astetta. Itsestään selvää on että lähdettäessä ei ollut tietoa onko vihjeessä perää. Kärryn jätteet löytyivät ja onneksi tuli otettua lapio ja rautakanki mukaan muuten se olisi jänyt snne, senverran synkästi oli uponnut vuosikymmenten aikana jänkään. Takaisin ajellessa tuli mieleen jotta mitäs jos poikettaisiin Rovaniemellä morjestamassa Happostimppaa ja Anitaa Niskanperällä kun kerran täällä ollaan. Soitin Timolle ja kysyin voidaanko poiketa ja timo kysyi että missä olet? vastasin että Pellossa.Hetki oil hilljaista puhelimessa sitteniTimppa sanoi ei siitä ole kun 150km tänne minä laitan kahveeta valmiiksi. Kahvit tuli juotua ja nokka kohti etelä suomea. Ilta hämärissä oltiin Lahdessa ja kun vaimot katselivat jätteitä kuultiin odotettu lausahdus eivät ole hullut loppuneet Suomesta. Kesällä 88 oli vaunu entisöitynä Naantalin veteraanirallissa ja poistullessa ajoi poliisiauto pitkään rinnalla ja kova näytti olevan pulina herroilla eivät kuitenkaan pysäyttäneet. Ei ole pysäytetty koskaan sen jälkeenkään vaikka on se ollut perässä joka kesä. Minkäänlaisia jarruja ei ole eikä mitään valoja kissansilmä heijastin on joka sekin an alkuperäinen lisäksi kärry peittää takavalon ja rekisterikilven sivuvaunun valo tosin näkyy pimeässä. Kärry on alkuperäinen Saksan armeijan infanterie kärry tyyppi F8 ja valmistus vuosi on 42.kuorma 450kg olin katsastamassa yhdistelmää katsoi silloinen katsastuskonttorin päällikkö Kari Myllys tieliikkenne lakikirjasta että sivuvaunulliseen moottoripyörään on peräkärryn asennus kielletty. Myllys oli harrasteajoneuvoihin myönteisesti suhtautuva mies ja niinpä hän otti hyllystä aina muutamaa vuotta vanhemman kirjan ja tarkasti onko teksti sama. Vuoden 48 kirjassapa ei tuota tekstiä ollutkaan ja eikun leimalle. Ministeriö oli tuolloin Tie ja yleisten töiden ministeriö. Näistä nykysäännöistä en tiedä mitään, pyörä on tietenkin museolkilvissä.
Kari
Re: Kärri perään?
--> tavaravaunu l3 ja l4 ajoneuvoihin..
oisko tuosta apua? , peräkärrin saa laittaa ja olikohan se maksipituus 16m, siis kyllä noin pitkä. Vaatimuksia tais olla leveyden suhteen , että tarvii valot ja mahdollisesti lisä rekisterikilven,jonka voi tilata 14€ lisähintaan konttorilta. Ja nopeusrajoitukset tulee kärri perässä , eli jos siellä kärrissä on huskuja metsään mentäessä ja tyhjiä tölkkejä takas tullessa on nopeus 80km/h
katsastaa? mitä helvettiä sitä katsastaa..?
oisko tuosta apua? , peräkärrin saa laittaa ja olikohan se maksipituus 16m, siis kyllä noin pitkä. Vaatimuksia tais olla leveyden suhteen , että tarvii valot ja mahdollisesti lisä rekisterikilven,jonka voi tilata 14€ lisähintaan konttorilta. Ja nopeusrajoitukset tulee kärri perässä , eli jos siellä kärrissä on huskuja metsään mentäessä ja tyhjiä tölkkejä takas tullessa on nopeus 80km/h
katsastaa? mitä helvettiä sitä katsastaa..?
Re: Kärri perään?
Kai se täytyy katsastaa jos se poikkeaa sallituista mitoista ja painoista.....Vai olenko ihan hakoteillä????autimies kirjoitti:--> [url=http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/Per%C3%A4k%C3%A4rry]
katsastaa? mitä helvettiä sitä katsastaa..?
Missä noita kärryjä on myyty venäjällä ja mikä on peräkärry venäjäksi?
Re: Kärri perään?
Liity nyt sinäänsä asiaan mutta toi kohta oli jotenkin huvittava:
Kuvittele tilanne: Autobahn ja 60km/hSaksassa moottoripyörän peräkärryn (jousitettu taikka jousittamaton) maksimi vetonopeus on 60 km/h. Kaikilla teillä, myös Autobahnit mukaan lukien.
Re: Kärri perään?
Mut sitten taas asiaan... Mun mielipide tai tulkinta asiaan:
-Kärry max 1.5m leveä
-Valot ja heijastimet
-Yhdistelmän max pituus 16.5m
-Kärry ei saa olla painavampi kun pyörä
-Luotettava vetolaite
-Kilpeä ei tarvita suomessa.
Oisko tossa jotenkin noin?
-Kärry max 1.5m leveä
-Valot ja heijastimet
-Yhdistelmän max pituus 16.5m
-Kärry ei saa olla painavampi kun pyörä
-Luotettava vetolaite
-Kilpeä ei tarvita suomessa.
Oisko tossa jotenkin noin?
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: Kärri perään?
Kiitos
Ok. alkaa valjeta. Ensinnäkin nää mp-kärrit ei ollu sen katastusukon leipälaji vai eikö se ymmärtäny puhetta " parikyt vuotta vanha sivuvaunu-urre ja suunillee samanikäne kärri" Tai sit se juttu lähti hakoteille siitä kärrin rekisterikilvest....
Eli metsurin yhdistelmää koskee asetukset ennen vuotta -94, mikä nyt on iha luonnollista. Viittaan vaa siihe kissasilmäjuttuun..
Tämähä se nyt oli lähinnä se pointti, että pääsis tolkulle siitä sovellettavan asetuksen vuosimallista. Valot ym täyttää kyllä viiimeisetkin asetukset, jouset on. Se pitää tarkistaa se vetovehemysteeri, on kyllä 50mm pallo mut se lukitussysteemi on venäläinen.
Jotta spekulointi ei tähän loppuisi, ni mites sen tienpäällä näytät minkä ikäne kärri? jos nyt joku innokas kyttä alkas tutkii
Ok. alkaa valjeta. Ensinnäkin nää mp-kärrit ei ollu sen katastusukon leipälaji vai eikö se ymmärtäny puhetta " parikyt vuotta vanha sivuvaunu-urre ja suunillee samanikäne kärri" Tai sit se juttu lähti hakoteille siitä kärrin rekisterikilvest....
Eli metsurin yhdistelmää koskee asetukset ennen vuotta -94, mikä nyt on iha luonnollista. Viittaan vaa siihe kissasilmäjuttuun..
Tämähä se nyt oli lähinnä se pointti, että pääsis tolkulle siitä sovellettavan asetuksen vuosimallista. Valot ym täyttää kyllä viiimeisetkin asetukset, jouset on. Se pitää tarkistaa se vetovehemysteeri, on kyllä 50mm pallo mut se lukitussysteemi on venäläinen.
Jotta spekulointi ei tähän loppuisi, ni mites sen tienpäällä näytät minkä ikäne kärri? jos nyt joku innokas kyttä alkas tutkii
Re: Kärri perään?
Kyllä juuri noin.... Ei tarvii katsastaa , paitsi onkohan tämä metsurin kärry nyt vetävä.... Tehty siperian aroille kartaani jatkuu perästä vaunuun.. silloin se olisi pitänyt katsastaa L5-luokan ajoneuvoksi , ja sitä ei saa irroittaa perästä..
Sama koskee vaunuvetoista dnepr : ä. Sen saa katsastettu L5:seksi ,Jolloin se rinnastetaan mönkiään.. , koska sitä ei voi kuljettaa ilman vaunua. ja vakuutusmaksut tippuu...
Sama koskee vaunuvetoista dnepr : ä. Sen saa katsastettu L5:seksi ,Jolloin se rinnastetaan mönkiään.. , koska sitä ei voi kuljettaa ilman vaunua. ja vakuutusmaksut tippuu...
Re: Kärri perään?
Eipä sillä taida väliä olla kun ei tarvitse rekisteröidä tai muutakaan.metsuri Torkkelista kirjoitti: Jotta spekulointi ei tähän loppuisi, ni mites sen tienpäällä näytät minkä ikäne kärri? jos nyt joku innokas kyttä alkas tutkii
Siksi noi e-hömpät on mun mielestäni turhia...
Eriasia olisi jos noi rekisteröitäisiin
Ja siitä vetolaitteesta, niin eihän sillä väliä missä se on valmistettu. Pääasia on se että se on lukittava eli ettei se voi pompata siitä kuulasta vahingossa itsestään. Eli samankaltainen kun tavan henkilöauton kärrissä se kita.
Re: Kärri perään?
Kalle kirjoitti: mikä on peräkärry venäjäksi?
прицеп = Perävaunu...
Ja taitaa olla vaikeata saada edes vakuutusta moottoripyörän kärryyn, koska se ole rekisterissä ja kun ollaan EU:ssa omavalmistekärryn rekisteröinti... Nykyään, pitäis olla tehdas akselit ja vehkeet...
Vakuutukseen saa jos käyttää koko laitetta yhtiössä näytillä ja tekee laitteelle yksilöllisen vakuutuksen, sis. peräkärry.. ja kuvat on kivoja sitten...
Re: Kärri perään?
Viime keväänä tein kärryn perään, ja noita asetuksia kaivelin. Jäi sellainen muistikuva että kärry sai painaa kuormattuna puolet pyörän omamassasta. Korjatkaa jos olen väärässä.
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: Kärri perään?
autimies kirjoitti:Kyllä juuri noin.... Ei tarvii katsastaa , paitsi onkohan tämä metsurin kärry nyt vetävä.... Tehty siperian aroille kartaani jatkuu perästä vaunuun..
Mehuvetoa oon kyllä suunnitellu, oisha se ku ois viis vetävää pyörää, menis vaikka räksypesille jos kumi pitäs...
Itseasiassa 3 vetävää ois iha realistinen..Kuha nyt saahaa paja ja aihioita jne...
Mutta mitä opimme tästä : Asioista ymmärtämätön ku lähtee kyselee L:rannan vanhan katsastusaseman toisilt ymmärtämättömiltä, ni hommast ei tuu .....ttukaa...
Re: Kärri perään?
tilasin Trafilta lisäkilven peräkärriin koska vaunua vedetään ulkomaillakin, eipähän tarvi selitellä ko siinä on sama kilpi kuin pärrässäkin. Suomessa ei kilpeä tarvitse. Katsastusaseman voi valita ja katsastuksen keskeyttää jos palvelu ei ole asiallista ja säädösten mukaista. Rahat takaisin ja seuraavalle konttorille. Trafin määräykset koskevat kaikkia katsastusasemia.
Hankalissa tapauksissa kannattaa kääntyä MMAF:n puoleen, sieltä löytyy henkilöt jotka tietävät, esim Uraltriken muutoskatsastukseen apu löytyi sieltä..
https://public.bay.livefilestore.com/y1 ... jpg?psid=1
Katsastaa ei kärryä tarvitse, Tempun asiatiedot kohdallaan..
Tuo toinen kärry kuvassa on myös laillinen, rynkynkuljetuslaatikko varustettuna tieliikennekäyttöön hyväksytyillä renkailla ja vanteilla.
Hankalissa tapauksissa kannattaa kääntyä MMAF:n puoleen, sieltä löytyy henkilöt jotka tietävät, esim Uraltriken muutoskatsastukseen apu löytyi sieltä..
https://public.bay.livefilestore.com/y1 ... jpg?psid=1
Katsastaa ei kärryä tarvitse, Tempun asiatiedot kohdallaan..
Tuo toinen kärry kuvassa on myös laillinen, rynkynkuljetuslaatikko varustettuna tieliikennekäyttöön hyväksytyillä renkailla ja vanteilla.
Re: Kärri perään?
kanootti nääsvillestä Keuruun markkinoilla
Re: Kärri perään?
No. metsurin tuolla kertoili , että mehuvetoinen...
Laturin viereen vaan pumppu ja letkut taakse , molempiin pyöriin omat moottorit..
Laturin viereen vaan pumppu ja letkut taakse , molempiin pyöriin omat moottorit..
Re: Kärri perään?
TUOSTA sen kärrin nykyisin saa niin halvalla ettei paljoa kannata rakennella itse
ja vaikka rekisteriin niin ei jä pelkästään pyörän kärryksi
ja vaikka rekisteriin niin ei jä pelkästään pyörän kärryksi
Re: Kärri perään?
Vieläki korpee ku Erde 102 tuli myytyä. Miettiny josko taas hommais semmosen. Mutta niitä ei saa Suomesta enää. Jos otetaan tehtaalta useampi jäis se hintaki pienemmäksi. Kärry on kahdessa 25kg ja 30kg myyntipakkauksessa osina. Yhdellä trukkilavalla niitä tulis kai 8 kerrallaan.
Kärry painaa vaivaset 55kg ja kamaa voi lastata niin paljon ku laki sallii - sivarikäytössä apaut 100kg. Rullaa todella kevyesti kun kapeet renkaat. Joustaaki kuopissa. Oma kärry oli normi tieliikenne rekisterissä niin kinnasin sitä autonki perässä. Pärräkäytössä näihin saa tuplakilven ilman vakuutusta ja silloin ei taida kukaan tajuta mitään jos kulkee auton perässä...
Lavan sisämitat 106 x 85 x 32cm ja tän voi nostaa pystyyn takalaita maatavasten, jolloin vie vähän säilytystilaa. Ite säilytin näin kärryä pihavarastossa.
Olisko muilla kiinnostusta? Laitoin tänään Ranskaan tehtaalle kyselyn vetämään.
Kärry painaa vaivaset 55kg ja kamaa voi lastata niin paljon ku laki sallii - sivarikäytössä apaut 100kg. Rullaa todella kevyesti kun kapeet renkaat. Joustaaki kuopissa. Oma kärry oli normi tieliikenne rekisterissä niin kinnasin sitä autonki perässä. Pärräkäytössä näihin saa tuplakilven ilman vakuutusta ja silloin ei taida kukaan tajuta mitään jos kulkee auton perässä...
Lavan sisämitat 106 x 85 x 32cm ja tän voi nostaa pystyyn takalaita maatavasten, jolloin vie vähän säilytystilaa. Ite säilytin näin kärryä pihavarastossa.
Olisko muilla kiinnostusta? Laitoin tänään Ranskaan tehtaalle kyselyn vetämään.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Kärri perään?
No juu
Minkähän hintainen tehdas kärry mahtaa olla.
Minkähän hintainen tehdas kärry mahtaa olla.
- Jos ei se lähe ensimmäisellä, niin se lähtee viimesellä. -
Re: Kärri perään?
Joo ,kiinnostusta täälläkin..,
Re: Kärri perään?
Mikähän voisi olla hinta?
CJ750 M1M Sidecar & CJUral750 Sidecar & CJ750 M1M Solo
Slowly but surely - Like the Long River
Slowly but surely - Like the Long River
Re: Kärri perään?
Kiinnostaa täälläkin.
Re: Kärri perään?
Tehtaalta tuli kyselymaili että montako myydään seuraavan 12kk aikana ja haetko ite (tehdas keski Ranskassa). He miettii sitte hintoja. Jospa otetaan lavallinen ja katotaan minne hinta menee.
Suomessa nää maksoi aikonaan 400€ -> http://www.motoland.fi/index.php?route= ... duct_id=95
Mutta jos sais suoraan tehtaalta ~300€ hintaan Suomeen per kärry sis rahdit ja verot?
Tossa on paraillaan eläkeläispariskunta Uralilla matkalla 2018 EU ralliin Itävaltaan. Renkaan olematon vierintavastus on kuvastaki hokattavissa. Pärrä haraa enemmän vastaan. Ranskassa näitä myydään rättäriharrastajille kun kampeessa ei ole suuria tehoja niin kärryn oltava sen mukanen. Näissä on iha normi valot ja lavakin kippaa, lukitus etureunassa aisassa. Sopii siis paskanajoonki jos 2WD ei uppoo peltoon
Katotaan mitä selviää.
Suomessa nää maksoi aikonaan 400€ -> http://www.motoland.fi/index.php?route= ... duct_id=95
Mutta jos sais suoraan tehtaalta ~300€ hintaan Suomeen per kärry sis rahdit ja verot?
Tossa on paraillaan eläkeläispariskunta Uralilla matkalla 2018 EU ralliin Itävaltaan. Renkaan olematon vierintavastus on kuvastaki hokattavissa. Pärrä haraa enemmän vastaan. Ranskassa näitä myydään rättäriharrastajille kun kampeessa ei ole suuria tehoja niin kärryn oltava sen mukanen. Näissä on iha normi valot ja lavakin kippaa, lukitus etureunassa aisassa. Sopii siis paskanajoonki jos 2WD ei uppoo peltoon
Katotaan mitä selviää.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Kärri perään?
mitähän nää tälläiset kärrit on,ja minkähän hintaisia kotimaahan toimitettuna..?onko kokemuksia?
http://przyczepki.eu/prakti/39-prakti-1 ... hacza.html
tai
http://przyczepki.eu/14-eco
http://przyczepki.eu/prakti/39-prakti-1 ... hacza.html
tai
http://przyczepki.eu/14-eco
Re: Kärri perään?
Polakkien kärry on tehtaalla koottu. Joten näitä menee rekkaan vaan tietty määrä. Kun kärryt tulee Ranskasta trukkilavalla pikku paketeissa jää rahti saamaan mitä 1 kärry Puolasta.
Ranskasta tuli hinnat...
Malli 102 105 X 85 X 32 278 ekee
Malli 122 120 X 92 X 35 247 ekee
Molemmat on saman näköset mutta lavan koko eri.
Isompi lavanen kärry on yllättäen halvempi. Eikä sekään ny ISO ole...
Pienemmässä kantavuus 300kg ja isommassa 400kg.
Painoeroa on vain 10kg kärryillä. Pieni 55kg ja iso 65kg.
Lisävarusteet 102 - 122
Kuulalukko 16e -16e
Pressu 12e - 13e
Korokelaidat 30cm 57e - 63e
Aisapyörä 22e - 22e
Varapyörä 18e - 21e
Varapyörän kiinnike 5e - 5e
Nesteiskarit ei - 32e
Lukittava kuomu ei - 156e
Hinnat tehtaalla ilman ALV. Nyt koitan selvittää millä nää olis Suomessa.
Ranskasta tuli hinnat...
Malli 102 105 X 85 X 32 278 ekee
Malli 122 120 X 92 X 35 247 ekee
Molemmat on saman näköset mutta lavan koko eri.
Isompi lavanen kärry on yllättäen halvempi. Eikä sekään ny ISO ole...
Pienemmässä kantavuus 300kg ja isommassa 400kg.
Painoeroa on vain 10kg kärryillä. Pieni 55kg ja iso 65kg.
Lisävarusteet 102 - 122
Kuulalukko 16e -16e
Pressu 12e - 13e
Korokelaidat 30cm 57e - 63e
Aisapyörä 22e - 22e
Varapyörä 18e - 21e
Varapyörän kiinnike 5e - 5e
Nesteiskarit ei - 32e
Lukittava kuomu ei - 156e
Hinnat tehtaalla ilman ALV. Nyt koitan selvittää millä nää olis Suomessa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Kärri perään?
Onkohan tuo kuvassa olevan reissupariskunnan vaunun "vankkuri ressu" tuo mikä lisävarusteissa , vai onkohan nuo vankkurikaaret ja ressu pariskunnan omaa puuhasteluu....
Re: Kärri perään?
Iha tehdastekonen on.
Korokelaidat 30cm 57e - 63e <- tää on kai tuo vankuripressu systeemi. Tuplaa melkeen kuljetustilavuuden.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Kärri perään?
Uralin tekemä virallinen kärry. Painoa 100kg ja ihanan kallista.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.