Rasvaa napaan
Rasvaa napaan
Olen käyttäny pyörännavoissa Bilteman molybdeenisulfidirasvaa,mutta se ei liene laikaan suositeltavaa,koska kyseisestä staffista irtoo öljyä. Jos sitä on rasvaprässissäkin,ja prässi pöydällä kesäaikaan,niin pian alkaa muodostua öljyläikkä pöytään.
Ja sitten sitä öljyä tihkuu navoistakin,ja lentää vanteille. Ei,ei ole peräöljyä.
Joku sanoisi että ainahan näissä vanteet on öljyssä,mutta oon sitä mieltä että jos on,niin asiasta on otettava selvää,ja tehtävä jotain.
Ja nyt luon epäluuloisen katseen tuohon molybdeenisulfidirasvaputkiloon. Olisko jotain kiinteämpää rasvaa napoihin,herää kysymys mielessä,ja monojen kärjet kääntyvät kohti autotarvikeliikkeen rasvahyllyä.
Ja sitten sitä öljyä tihkuu navoistakin,ja lentää vanteille. Ei,ei ole peräöljyä.
Joku sanoisi että ainahan näissä vanteet on öljyssä,mutta oon sitä mieltä että jos on,niin asiasta on otettava selvää,ja tehtävä jotain.
Ja nyt luon epäluuloisen katseen tuohon molybdeenisulfidirasvaputkiloon. Olisko jotain kiinteämpää rasvaa napoihin,herää kysymys mielessä,ja monojen kärjet kääntyvät kohti autotarvikeliikkeen rasvahyllyä.
Fenno-uralium
Re: Rasvaa napaan
Litiumrasvaa olen itse käyttänyt,koska hylkii vettä ja yleensäkkin suositellaan pyöränlaakereihin.
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Rungon kunnostus
EFI K-pyörään
- Pekka Virtala
- 50

Joo,komppaa edellistä...litiumrasvaa pyöränlaakereihin,biltemaltakin löytyy tuote 36-414,mutta jos haluaa satsata vähän enemmän esim laatuun Shell pyöränlaakerirasva on hyvä (litiumpohjanen)
http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/kun ... asvat.html
Kannattaisi varmaan lukea ensin tuosta perustietous.
Sitten sen jälkeen miksi MoS: esim vetonivelissä pakollinen, koska ottaa vastaan paineiskuja.
Kannattaisi varmaan lukea ensin tuosta perustietous.
Sitten sen jälkeen miksi MoS: esim vetonivelissä pakollinen, koska ottaa vastaan paineiskuja.
Eli olkatappeihin ja kartaaniin laatokassa ja belaruksessa MoS2 rasvaa maksaa mitä maksaa.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Ja tässä lisää soppaa
S&N cardanin sivuilta
Nivelristin voitelusta
"Käytä Lithium-pohjaista voiteluainetta
normin DIN51825-KP2 K20 mukaan
EI molybdeenipitoisia"
S&N cardanin sivuilta
Nivelristin voitelusta
"Käytä Lithium-pohjaista voiteluainetta
normin DIN51825-KP2 K20 mukaan
EI molybdeenipitoisia"
Rungon kunnostus
EFI K-pyörään
Rungon kunnostus
EFI K-pyörään
Voi olla muuten paikkansa pitävä toi, ettei molybdeenirasvaa kartaaniin, kun kartaanihan on pienillä neula laakereilla.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Mää olen kardaanissa ja pyörien navoissa käyttänyt (CRC kp 2 n-30) rasvaa hyvällä menestyksellä.

Ostin tota CRC:n sitkostettua tavaraa,tuhtia on kyllä,venyy ihan siimaksi kun sitä sormenpäähänsä ottaa. Voitelurasvojen lyhyt oppimääräkin tuli suoritettua tuossa muutama ruutu aiemmin,
,joten homma on ihan jees.
Fenno-uralium
Eli siis litium rasvaa.
Mutta käyttipä mitä vaan, niin tuskin rasvasta johtuvaa on jos saa laakerit loppumaan ajamalla jos on välillä rasvannut. Koskaan en ole omistamissani autoissakaan kardaanin nivelristiä tai pyöränlaakeria joutunut vaihtamaan vaikka kilsoja on tullut kymmeniä tuhansia rasvaamatta.
Mutta käyttipä mitä vaan, niin tuskin rasvasta johtuvaa on jos saa laakerit loppumaan ajamalla jos on välillä rasvannut. Koskaan en ole omistamissani autoissakaan kardaanin nivelristiä tai pyöränlaakeria joutunut vaihtamaan vaikka kilsoja on tullut kymmeniä tuhansia rasvaamatta.
Rungon kunnostus
EFI K-pyörään
Rungon kunnostus
EFI K-pyörään
Niinpä ja tolla sitkostetulla rasvalla on helppo laittaa niitä neulalaakerin neuloja paikoilleen eivät tipu helpolla pois ja vieri lattian rakosiin.