K 68 kaasareitten ihimettelyä

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
DR Markku
100
100

K 68 kaasareitten ihimettelyä

Viesti Kirjoittaja DR Markku »

Laiton tuossa joku aikaa sitte seosmittarin kiinni urreen ja oon nyt sitte ihmetelly nuitten seoksien kans. Tuo K68 näyttää olevan semmonen että sitä ei taija saaha kunnolla säätöihin. Siinä näyttäs olevan semmonen perusvika että tasasella kaasulla se antaa pienillä kierroksilla suht rikkaan seoksen mutta kun kaasua kääntää niin seos mennee hetkeksi hirveän laihalle. Tasasessa ajossa n. 70:n vauhissa seos heittelee miten sattuu ja kaasun lissäys vetasee seokset taas laihalle. Omien tutkimusten mukkaan tuo johtuu siittä että tasakaasulla tuo iliman virtaus jaksaa nostaa juuri ja juuri pensaa neulaputkesta mutta ku luistia aukasee niin tilavuus kasvaa neulaputken kohalla mutta virtausnoppeus vastaavasti pienenee eikä se pensa ennää jaksakkaan tulla kunnolla ylös. Sitte ku moottorin kierrokset nousee niin se virtauski kasvaa ja sitä pensaaki alakaa tulla tarpeeksi. Onhan tuo ilimiö monessa muussaki kaasarissa, niissä sitä on koriailtu kiihytyspumpulla joka ruikkaa hetkellisesti lissää pensaa kurkkuun. Ei sillä, kyllä mulla on aikaa ootella että kierrokset pikkuhilijaa lissääntyy ja voi niitä vähän houkutellakki mutta tuo huolettaa että kone käy tasasellaki ajottain laihalla. Nuita säätömahollisuuksia tuossa on liian vähän, mulla on maaliruiskusaki enämpi, ja kaikki alakaa olla käyty läpi. Pahin puute tuosa kaasarisa näyttäs olevan että siinä ei ole ollenkaan emulssiopiiriä joka hajottaa pensaa jo ennenku se nousee kurkulle. Paras säätö jonka minoon löytäny on se että laittaa sitä siperiaryyppyä jonku 5-8mm kiinni. Ainaki mulla seokset rupes pysymään tasasena ja kaasuunki tuo vastaa ajokierroksilla palio paremmin. Nuo suuttimet on tehtaalla näköjään valittu sillai että pensa varmasti huilaa, niitä vois sitte yrittää pienennellä jos kehtaa. Meinaan että minen maha viittiä nuitten kans kovin kauaa taistella jos satun löytämään jostaki paremmat kaasarit. Elekääkä ymmärtäkö väärin, nuo on kuiteski hintaansa nähen hyvät, eihän sitä nuin yksinkertasilta vehkeiltä voi mahottomia vaatia.
MT
400
400

Re: K 68 kaasareitten ihimettelyä

Viesti Kirjoittaja MT »

Ihan mahtava juttu että on jollakin ollu viihteryyttä ettiä syyt siihen maineen saattelemaan kestävyyteen ja oletan jotta mittalaitteet on hommattu ihan jonkin muun pyörän säätämiseen :clap: .
Nyt kun löydät semmoset helpposäätöset ja edulliset maijat, informoi ihmeessä tuloksista ja säädöistä.
Luulen jotta ratkee monen männän kohtalo :angry-banghead: ja monen Uralistin kaasarivalinta, lopullisesti. Näin tullee käymään ainaki meikäläisen kohilla.
hyvonenh
1250
1250

Viesti Kirjoittaja hyvonenh »

Itte oon huomannu K 68 kaasarin olevan suht-koht hyvin toimiva värkki.

Kaasarin koko , siis kurkun halkaisija on kuiteskii turhan iso urren konetta syöttämään , jos haluais että pystyis kiihdyttään heti täyskaasulle ,pitäis siinä tosiaan olla kiihdytyspumppu.

Mutta kun kiihdyttelee vähän kaasua hillitymmin käyttäen , nih pelaa kyllä.

Seokset oon säädelly korvakuulolta siten , että käynnistyminen on ok sekä kylmänä että kuumana ja normaalissa matka-ajossa pyrkii tulppa kahvin väriseksi.

Kokeilin kerran seosmittarillakin tyhjäkäyntejä passailla, tulokset oli öh,tuota , enempi sellasia suuntaa antavia,koneen öljynpöllytys kun sotki mittarin,tulpat,ympäristön,yms.

Sillon kun mennään itäpyöränormien mukaan (mm. älä korjaa jos ei oo rikki) K 68 kerran kesässä rassattuna pelaa ihan jees. Ainii,pittää lisätä :-miun mielestä...

t.hh
Uskila
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Voipi olla että toi ilmansuodatin sotkee niitä kaasareita, niin minkälainen ilmanputsari sulla on?

:roll:
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Pässikuski
100
100
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pässikuski »

K68 on huippuvärkki, miulla ainakii toimii oikein hyvi.
Neulat saa olla ainakii täs miun nepparis näköjää aika korkeella et saa just siin kaasun avaukses paremmi kakkuu.
DR Markku
100
100

Terve.
Mullon tuosa ihan vakio putsari, toki pestynä ja öljyttynä ja pikkasen öljyä kaukalossa niinku kuuluuki. Ja minen yhtään ihmettele jos nuo kaasarit jollaki toisella toimivat paremmin, tuo pieni ryypyn kuristus ei nimittäin nosta imua tasasella ajolla juuri ollenkaan ja yksilöitä nuo muutenki on. Ja voihan se olla että se ryyppyvipu siinä imupuolella on jokasella niitattu vähän eri kohtaan. Sitä minä oon kans pähkäilly että miksei se tuo imuryyppy aukea kokonaan tuosa urressa, siinois vara aueta palio enemmänki mutta tuo vivun hahlo on jätetty lyhyeksi. Ite eppäilen että se voi hyvinki liittyä nuihin kaasareitten toimintaan, ei kyllä oo kokemusta tuosta k-65 mallista.
Mutta jos jollaki on ajossa semmosta epävarman olosta käyntiä ja kone ei vastaa kunnolla pieniin kaasun lissäyksiin niin kannattaa kokkeilla sitä ryyppyä pienemmälle ja jos se auttaa niin kysseessä on sillo siitä että laihalla käy. MUTTA äläkää ajako mettään ku haetta sitä ryyppyvipua, ettähän.
DR Markku
100
100

Pässikuski kirjoitti:K68 on huippuvärkki, miulla ainakii toimii oikein hyvi.
Neulat saa olla ainakii täs miun nepparis näköjää aika korkeella et saa just siin kaasun avaukses paremmi kakkuu.
Minä kokkeilin tuota ommaa neulat ylimmässä lovessa, ei auttanu, ja silleen että neulat toiseksi ylimmässä ja neulaputki prikoilla n.4mm alempana kun normaalisti, ei sekään auttanu. Kun pensa ei nouse putkesta niin se ei nouse. Tuolla maalimalla kirjottelevat nuista K-68:ta että juuri nepparissa ne toimivat paremmin.
Pässikuski
100
100
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pässikuski »

DR Markku kirjoitti:
Minä kokkeilin tuota ommaa neulat ylimmässä lovessa, ei auttanu, ja silleen että neulat toiseksi ylimmässä j
Eikun pitää olla alimmas tai toiseks alimmassa lovessa että ois korkeella neula. :)
DR Markku
100
100

Pässikuski kirjoitti:
DR Markku kirjoitti:
Minä kokkeilin tuota ommaa neulat ylimmässä lovessa, ei auttanu, ja silleen että neulat toiseksi ylimmässä j
Eikun pitää olla alimmas tai toiseks alimmassa lovessa että ois korkeella neula. :)
Nyt sie yrität sekottaa minua tahallaan, jos neula on ylimmäsä lovesa niin seos on rikkaalla mutta jos prikka on ylimmäsä lovesa niin son laihalla, tai sitte toisinpäi. :roll:
MT
400
400

Viesti Kirjoittaja MT »

Mites, meniskö seokset paremmaks jos laittaa noi alkuperäsen oloset pyöreeluistiset joissa ois pienemmät aukot?
Mulla on kyllä pelannu siedettävästi K-68, mutta peleko piilee kuiteski tuon seoksen tasasuuessa. Ei haittaa jos oovat kokoajan rikkaalla mutta kauvaa ei laihalla kestä pelit.
Uskila
4000
4000
Viesti:

Kaasari kaasutin kooo kuus kasi K-68

Lataa tuolta PDF

Lataa täältä:

Ja sitten suuttimen koko K-68 mikä kirjain?

Missä asennossa neula on.

:wink:

Youtube >>>>> Video
DR Markku
100
100

MT kirjoitti:Mites, meniskö seokset paremmaks jos laittaa noi alkuperäsen oloset pyöreeluistiset joissa ois pienemmät aukot?
Mulla on kyllä pelannu siedettävästi K-68, mutta peleko piilee kuiteski tuon seoksen tasasuuessa. Ei haittaa jos oovat kokoajan rikkaalla mutta kauvaa ei laihalla kestä pelit.
Pittää muistaa että ei se tuo tehaskaa oo nuita urreen tarionnu vaan niepriin, urreen se pekari tyrkyttää K-65 mallia. Jos nuo 68:t olis pienempikurkkuset niin veikkaan että tuota ongelmaa ei olis ja mitä minä oon nuitten kaasarien kans tapellu niin kannattaa valita mahollisimman pienikurkkunen kaasari millä suunniteltu tehon tarve täytyy. Tässä tappauksessa se ois jotaki 22mm. Kyse on siittä että mitä suurempi virtaus on kurkusa niin sitä paremmin se tottelee suuttimia ja neuloja ylleensäkki säätöjä.
Minoon sammaa mieltä nuista sääjöistä, se ei haittaa jos on vähän rikkaalla, käypähän sillo pikkasen viileämpänä mutta laiha seos varmuuella särkee jotaki. Varsinki jos se seos mennee laihalle sillon ku vääntää kaasua ku pitäs päästä mäkiä päälle.
DR Markku
100
100

Uskila kirjoitti::mrgreen: Terve

Kaasari kaasutin kooo kuus kasi K-68

Lataa tuolta PDF

Lataa täältä:

Ja sitten suuttimen koko K-68 mikä kirjain?

Missä asennossa neula on.

:wink:
Joo.. hyvä kysymys, kyseessä on nimen ommaan K-86y-01 ja neulaa oon kokkeillu joka asennossa. Nii ja suuttimet on tällä hetkellä vakiot, kokkeiltu on kyllä muitaki.
Uskila
4000
4000
Viesti:

Jaa minkälaiset pahvit sulla on pytyn ja kaasarin välissä?
Ettei vaan olisi ilmavuotoa?

Youtube >>>>> Video
DR Markku
100
100

Tere.
Tuossa ku hain sitä syytä siihen seoksen heittelyyn nii vaihon varmuuven vuoksi nuo kaasarin ja pytyn väliset tiivisteet. Ei oo imuvuotoja. Ja kun minä en oo se ainua jolla on nuisa se sama vaiva. Tuosta on ollu juttuja tuolla ulukomaan puolellaki. Eikä se seos normaalisti tuollai heittele hyvän ja laihan välillä tasasella ajolla. Jos on vuotoja tai tukkoja suuttimisa nii se seos pysyy laihalla nii kauan ku vika on koriattu, paitti jos sinne on unohtunu joku rasseli kurkkuun.
Ripa
2000
2000

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Olisko kuitenkin vaan kyse valmistustoleransseista koska toisilla toimii toisilla ei.
Minäkin laitoin K68 kaasarit koohon jotka ei toimineet edellisellä omistajalla. :)
Uskila
4000
4000
Viesti:

Tuolta kooo kuus kasi kaasari sulkeiset.

Täältä lisää:

Youtube >>>>> Video
DR Markku
100
100

Ripa kirjoitti:Olisko kuitenkin vaan kyse valmistustoleransseista koska toisilla toimii toisilla ei.
Minäkin laitoin K68 kaasarit koohon jotka ei toimineet edellisellä omistajalla. :)
Kyllä se vika taitaa olla syvemmällä järiestelmäsä. Meinaan että sillon ku politpyroo päätti että pekari toimii samalla lailla issikasa, moottorikelekasa ja nelitahtipyöräsä. Eikä kukkaa uskaltanu sanua vastaan.
karppi
2000
2000

Viesti Kirjoittaja karppi »

Kulutin muutaman parin K-kuuskaseja Uralissani,niin kuuspätkässä,kuin seiskapatkässäkin.Pääsääntöisesti ne toimi ensimmäisen kesän(n.10 000km) oikein mainiosti,mutta jo toisena kesänä toiminta oli aina täysin arvoitus.Niinpä olenkin aina sanonut K68:sta,että ne on niin kauan hyvät kaasarit kun ne vaan toimii...Aina pitää myös muistaa se että,eihän sen hintaisilta kaasareilta voi hirveitä vaatiakkaan.Ekan parin ostaessani ne maksoi 1000 ruplaa pari.Nykyään 1000 ruplaa kappale.Nii,ja 1000 ruplaa on 25 euroa..
Kyllästyin lopulta,ja vaihdoin Italialaisiin Dellortoihin 3 vuotta sitten.Siitä lähtien on bensahanat ollut auki kesät talvet,ja kilometrejä on nielty melkoiset määrät(n25 000km)ilman suurempia bensapuolen ongelmia.Eihän ne mitkään"hirmukulkuiset"kaasarit ole,mutta pirun varmatoimiset...toistaiseksi...ja..miun mielestä. :=)
kalkkuna
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

DR Markku kirjoitti:
Ripa kirjoitti:Olisko kuitenkin vaan kyse valmistustoleransseista koska toisilla toimii toisilla ei.
Kyllä se vika taitaa olla syvemmällä järiestelmäsä. Meinaan että sillon ku politpyroo päätti että pekari toimii samalla lailla issikasa, moottorikelekasa ja nelitahtipyöräsä. Eikä kukkaa uskaltanu sanua vastaan.
Se on systeemimaissa semmosta että tahtotila menee edellä ja todellisuus perässä. Mutta osataan sitä meilläki ku nykypolitiikkoja kattoo, meillä tuntuu todellisuus olevan ajoittain kadonnu...

Ja K68 asiaa. En ole oikeen niitten kans pärjänny. Ovat kai jo iällään. On putsattu, koittanu neulaa siirtää, ruuveja ruuvailla. Vuoroin piilteeman vapaavirtaus suodattimia ja vuoroin sitä oljystä siimakasaa koittanu. Samaan aikaan sitte sytkän kans takunnu, niin tietää että jäljet kyllä johtaa sylttytehtaalle. Paikanpäällä tehtaalla on vaan liika sekasta diagnoosiin meikä Herlokki Solmuselle. Mutta ajaa on pystyny. Tuskasen menon koittaessa harmitaa ku tietää että tää vois kyllä pelata paremmin. Sitte ku kyyti maittaa niin ei tuu koko asiaa mietittyä.

Projekti Koohon tulee kans K68:t ja ovat iha uudet. Jospa meistä tulis paremmat kaverit.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
DR Markku
100
100

Toivotaan että ne siinä pelaa. Mulla kävi viime kesänä silleen että yhtenä kuumana kesäpäivänä ku ajelin nii tuli nostettua vauhtia jonnekki kaheksan kympin tietämille ja havahuin sitte jonku ajan päästä siihe että sehän nakuttaa tuo moottori. Se ilimiö on silleen salakavala että se ääni tahtoo hukkua venttiiliääniin ja muuhun kilinään. Se on yks syy että rupesin nuita kaasareita syynäämään. Eikä sitä oikein tuosta tulupan väristäkään huomaa sitä laihuutta ku vasta pitemmän ajon jäläkeen. Ku normaaliajossa se seos on aika lailla hyvä. Mutta jos kone vettää hyvin ja lähtee kiihtymään kunnolla nii uskosin että sillo asiat on kunnosa. Minä nyt kuiteski kokkeilen joitaki muitaki vaihtoehtoja ku sopivat kaasarit sattuu etteen.
arttu
200
200

Viesti Kirjoittaja arttu »

kaptex VDC-03 kaasarit tuli hommattua,ku halavalla sain.onkoha nuista mihinkää,onko
kokemuksia.ukrainassa tehyt ja hyvin pitkälti k-68.n näköset ilimeisesti sen kopiot
ohjekii tuli mukana venäjän kielinen,josta ymmärrän yhtäpajo ku sika tuulimyllystä :think:
joka toiselle kuoppaa kaivaa joka toiselle ei
Nikuzai
1750
1750

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

Laihalle meno kuumalla johtuu siitä, kun bensa rupeaa kiehumaan kaasareissa Teflonia on suositelleet ratkaisuksi onkelmaan.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
DR Markku
100
100

Nikuzai kirjoitti:Laihalle meno kuumalla johtuu siitä, kun bensa rupeaa kiehumaan kaasareissa Teflonia on suositelleet ratkaisuksi onkelmaan.
Mulla on tuommoset 4mm teflonitiivisteet tuosa välissä, kyllä se minun tappauksesa johtu siitä että kaasuttaja ei antanu tarpeeksi pensaa. Se tuo lambda on tuosa suhteessa lahjomaton.
Uskila
4000
4000
Viesti:

Normiajossa pärjää noilla K-63 ja K-65 peltiluisti kaasareilla.

Kuva

:think:

Youtube >>>>> Video
karppi
2000
2000

Viesti Kirjoittaja karppi »

Uskila kirjoitti:Normiajossa pärjää noilla K-63 ja K-65 peltiluisti kaasareilla.
Tarkoittaako tuo..Lähi-huoltoasemalle kahville,ja takaisin. :=)
Uskila
4000
4000
Viesti:

Nooh yli 20 000 km oon tolla paukutellut.

:whistle:

Youtube >>>>> Video
separaattori
2000
2000

Viesti Kirjoittaja separaattori »

mitä eroa muuten on K-301 ja k-302 kaasareilla? Toimiiko parina?
Rust in piece
TimoS
900
900

Viesti Kirjoittaja TimoS »

Toisessa lyhyempi imukaula, jolloin uimurikammio tulee lähemmäksi sylinteriä. Nähdäkseni ei muuta eroa, hyvin on toiminut eri paria olleet kaasarit.
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja sropov »

TimoS kirjoitti:Toisessa lyhyempi imukaula, jolloin uimurikammio tulee lähemmäksi sylinteriä. Nähdäkseni ei muuta eroa, hyvin on toiminut eri paria olleet kaasarit.
Eihän ne sylinteritkään oo samalla linijalla keskenään. Tartteeko kaasareittenkaan olla samanmittasella kaulalla. Sopivasti asennettuna saattavat laittaa pyörää balanssiin. Tarkotan niinku maantieteellisesti. Takimmaiseen sylinteriin lyhytkaulanen ja etummaiseen pitkäkaulanen. Tiijä vaikka vaijerit passais paremmin pittuutensa puolesta.

....tulipahan taas...
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
Vastaa Viestiin