olen aikas noviisi tässä uralin(kin) remontoinnissa, ja viellä blondi nainen, että jos sais sellaisia yksinkertaasia helppoja ohjeita... uralisti toveri yrittää aina välillä jeesata, ollaan painittu elektronisen releen asennuksen kimpussa Murren kanssa, johon saatiin täältä hyviä ohjeita, siitä kiitos. Ja nyt se meidän käräyttelyistä huolimatta taas pitäisi pelata....uusittiin jo toisen kerran...
Mutta uusia ihmetyksen aiheita on ilmennyt...niin, no, ei kai nämä tulekaan loppumaan, kun uralilla ohjastaa
Ural -87, 12V
Kysymys 1. kuuluu; kun pyörääni on asennettu auton akku, kuinka suuri se saa olla? Eräs toveri kertoi, että jos se on liian suuri, laturi pyrkii sitä kokoajan lataamaan, jolloin laturi&rele ei lepää ollenkaan...mikä saattoi ehken olla syynä sille että alkuperäinen laturin rele sanoi sopimuksensa irti ja heittäytyi seljälleen... Siis; akun koko suositus hakusessa.
Kysymys 2. kuuluu; miten ja mistä säädän bensan syöttöä... kone poksuu kuin popkornia paistelis... Luultiin että kaikki käyntiin liittyvät häiriöt johtuivat viallisesta releestä, mutta eipä taida olla sekään syypää ihan kaikkeen.
Pyörään on asennettu uusi auton elektroninenrele, joka oletettavasti toimii (en ole osannut sitä mitata, mutta koska ei posauttele enää sulakkeita ja valotkin jaksaa toimia ilman särkymistä oletan releen pelaavan. Sen toiminta mitattiin kun onnistuneesti vaihdoimme siihen Ensimmäisen elektronisen releen, jonka sitten käräytimme suuressa viisaudessamme...)
Mutta tuo bensan säätö... siellä on napikoita, joo, joita pitäis säätää, vaan mistä löytyy kuva mikä napikka säätää mitäkin; bensaa, ilmaa, ?, ?
Ilmansuodatin on "korjattu" ilmavaksi; lue superlonia...onko liian tukkoinen?
Syö liikaa bensaa, n.12-14 litraa/100 km, lisäksi mustensi tulpat ihan pikimustiksi; neuvotusta maitokahvin väristä ei ollut tietoakaan.
Nyt vaihdettu uudet tulpat, tulpan hatut ja johdot. Syystä, että lämmettyään sammutteli toista pyttyä ajonaikan, Tampere-Pori ajosta 1/3 ajettiin yhdellä pytyllä...
Kaikkien vaihtojen jälkeen pyörä kulki kuin enkeli pehmeillä siivillä ja reippaasti...jonkun matkaa; 50-60km.... kun lämpis, alkoi nykiä, hyytyä ja kulkea tahmeasti, ja sitten lopulta tukehtua ja sitten poksua... kuin potkivalla laiskalla ponilla etenis...
Pyörä on minulla uusi, kaikki sen säädöt siis eivät ole ihan minulle selviä/selkeitä. Edellinen omistaja tehnyt vaihtoja mm. se auton akku. Mutta harmittaa kun en VIELÄ osaa säätää itse mitään, mutta aion oppia ja opetella, elikä tästä se lähtee...
Jos joku ymmärsi jotain, mitä olen vailla...niin saa auttaa. Pyhäjoella Ural roikassa joku kysyi pyöräänsä näpelöivältä mieheltä; "Joko kaikki tyhmät neuvot on annettu?" No, minulle ei ainakaan ole, että antaa palaa vain, kaikki neuvot otetaan avosylin vastaan...ne tyhmätkin