China skeida
China skeida
Terve
Jospa tähän vitjaan kerättäisiin kokemuksia kinuski paskasta…
Ajatus lähti siitä kun on tuollainen kiinalainen kampura ja yksi ylimääräin Uralin lohko, niin kannattaako tuota kasata koneeksi ja miten lie se kestää?
Toiseksi kun se hajoo, niin mistä se alkaa poikimaan?
Jospa tähän vitjaan kerättäisiin kokemuksia kinuski paskasta…
Ajatus lähti siitä kun on tuollainen kiinalainen kampura ja yksi ylimääräin Uralin lohko, niin kannattaako tuota kasata koneeksi ja miten lie se kestää?
Toiseksi kun se hajoo, niin mistä se alkaa poikimaan?
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: China skeida
Terve
Niin ja tuo otti pattiin, kun kinuski kardaanin boorit petti...
Ps täysin patarautaa kun kehno viila teki loven
Niin ja tuo otti pattiin, kun kinuski kardaanin boorit petti...
Ps täysin patarautaa kun kehno viila teki loven
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: China skeida
Moro.Uskila kirjoitti: Terve
Jospa tähän vitjaan kerättäisiin kokemuksia kinuski paskasta…
Ajatus lähti siitä kun on tuollainen kiinalainen kampura ja yksi ylimääräin Uralin lohko, niin kannattaako tuota kasata koneeksi ja miten lie se kestää?
Toiseksi kun se hajoo, niin mistä se alkaa poikimaan?
Oli joskus tollanen johon pistehitsatut roiskepellit , irtos pisteistä ja rupea koliseen
ja kohta kempura paskana kun kiertokankien alapää ei saanut öljyä.
ei enään toista Kiitos
Ural M-61 , Ural M-63
Re: China skeida
Miten mulla on sellainen tunne että tästä ketjusta voi tulla pitkä ja ruma
Re: China skeida
Olikos se niin , että ketju on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki... ??
Jos vaikka huomenissa ottasin pajalla kuvatuksen katkenneesta kiinankampurasta.
Odotellessa vaikka tuo haljennut jousensäätöpalikka , t.hh.
Jos vaikka huomenissa ottasin pajalla kuvatuksen katkenneesta kiinankampurasta.
Odotellessa vaikka tuo haljennut jousensäätöpalikka , t.hh.
- Liitteet
-
- 2013-05-01 21.31.14.jpg (140 KiB) Katsottu 11684 kertaa
Re: China skeida
tämä harmittaa tuo osien huono laatu
uutta osaa kehiin...
tais olla joku miliisiperän osat.
tiedä sitten missä tämäkin oli tehty?
ihan vaan pihamaalla eli nurmikolla ykkösellä ajoa... ei siis mitään sudittelua.
näin sitten kävi uusille osille.
metalli niin haurasta että ei "soi" kun yhteen löi... kuului vain kops.
murtuman kohta oli niinkuin näkkileipää olisi ollut.
laitoin takaisin alkuperäiset vuodelta 1971 jotka olivat jo jonkun verran kuluneet...
näitä vanhoja rattaita kun yhteen löi oikein kilahti ja jäi soimaan... siis paljon kovempaa laatua tai mikä lie karkaisu ero sitten ollut.
no vanhoilla perän "rattailla" ajellaan ja ovat kestäneet jo yli 40 vuotta.
uutta osaa kehiin...
tais olla joku miliisiperän osat.
tiedä sitten missä tämäkin oli tehty?
ihan vaan pihamaalla eli nurmikolla ykkösellä ajoa... ei siis mitään sudittelua.
näin sitten kävi uusille osille.
metalli niin haurasta että ei "soi" kun yhteen löi... kuului vain kops.
murtuman kohta oli niinkuin näkkileipää olisi ollut.
laitoin takaisin alkuperäiset vuodelta 1971 jotka olivat jo jonkun verran kuluneet...
näitä vanhoja rattaita kun yhteen löi oikein kilahti ja jäi soimaan... siis paljon kovempaa laatua tai mikä lie karkaisu ero sitten ollut.
no vanhoilla perän "rattailla" ajellaan ja ovat kestäneet jo yli 40 vuotta.
Re: China skeida
Kyllähän tuolta Kiinasta välillä on tullut ihan kestävääkin osaa, johtuu ilmeisesti laatuhajonnasta (meillä se yleensä aiheuttaa huonoa tavaraa). Tosin laatu yleensä ei selviä, kun käytössä joten mieluusti käyttää noita kinukkiosia helposti vaihdettavissa paikoissa. Joskus sanoivat Mikunin (tai Keihinin) kopiokaasareista ite, että ovat niin huonolaatusia etteivät halua myydä mulle niitä.
K-750M / Dnepr MT-10 / MT-10-36 / K-750/MT-11
Re: China skeida
8 tonnia kesti kiinankampura urressa, iltayöstä keskellä Lentiiran korpea s vauhtipyörän puoleinen limppu halkesi ja matka loppui siihen..
lue täältä
lue täältä
Re: China skeida
Tuossapa halkinainen akselinlimppu , n. 3500 ankaraa ja vauhdikasta kilometriä se kesti.
Väitänpä halkeaman alkaneen tuosta vauhtipyörälle menevän tapin ja kammentapin reiän kohtauskulmasta. Ruskiakselissa näyttäis olevan erilainen pyöristys tossa kohtaa.
Koneesta koko kesän etsiskelin sieltä kuuluvaa kolinantapaista , sittenkun löytyi haljennut männäntappi (siintä kuva jossain aikaisemmin) luulin jo kolinan syyn löytyneen. Kolina tuli kuiteskii ilmeisesti jo aikaa sitten irronneesta öljynheittopellistä. Akselihan alkoi täristää kesän mittaan enempi ja enempi , kone jumiin sitten Rikun pyörämuseoreissulla...
t.hh
Väitänpä halkeaman alkaneen tuosta vauhtipyörälle menevän tapin ja kammentapin reiän kohtauskulmasta. Ruskiakselissa näyttäis olevan erilainen pyöristys tossa kohtaa.
Koneesta koko kesän etsiskelin sieltä kuuluvaa kolinantapaista , sittenkun löytyi haljennut männäntappi (siintä kuva jossain aikaisemmin) luulin jo kolinan syyn löytyneen. Kolina tuli kuiteskii ilmeisesti jo aikaa sitten irronneesta öljynheittopellistä. Akselihan alkoi täristää kesän mittaan enempi ja enempi , kone jumiin sitten Rikun pyörämuseoreissulla...
t.hh
- Liitteet
-
- 2013-05-22 21.55.55.jpg (92 KiB) Katsottu 11520 kertaa
Re: China skeida
Terve
No ei ole rohkasevaa jo kolme hajonnutta kinuski kampiakselia...
Tämä kumilimppu on sitten jo monessa ketjussa pulinoitu.
No ei ole rohkasevaa jo kolme hajonnutta kinuski kampiakselia...
Tämä kumilimppu on sitten jo monessa ketjussa pulinoitu.
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: China skeida
Mulla käytössä toistaiseksi kiina kampura ja ainakin männänrenkaat, toistaiseksi toimii. Eikös niitä Ukrainalaisia kansiventtiilikoneen katkenneita kampuroitakin ole aika monta kerääntynyt tovereille nurkkiin. Ja eikös nämä ole vähän puolivalmisteosia , terävät nurkat pitää pyöristää ite. Teräskuulapuhalluksella aikoinaan ite parantelin kiertokankia, mutta taitaa mennä kiertokangen alapään laakerien väliin myös jos koko kampuran puhaltais.
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Re: China skeida
No ei sitte sopinut ainutkaan tiiviste koneeseen.Onkohan kiinalaisella pikkutytöllä ollut väärät kaaviot kun on tiivistetä leikellyt
Re: China skeida
Made in China
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: China skeida
Noin 40 polkaisua...
Made in China
PS. Koittakaa pystyykö viila tuohon osaan!
Jos pystyy niin älä laita!
Tämä oli ihan meltoa rautaa kun koitin viilalla, alkuperäistä ei pysty viilaamaan.
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: China skeida
Mutta mites boikotoit noita markkinoita valtaavia kiinan osia...ja miten ostaessa ne erotat, jos ei pääse netin takaa hiplaamaan, ja vaikka miten sanottais laatu tavaraksi ja hinnoiteltu ylös että luultaisiin aidoksi venäjän tavaraksi, niin taitaa noilla ulkomaan kauppiaalla olla jo monella dollarinkuvat silmissä ajatuksena "ei sitä kukaan huomaa, kun myyn tämän 10c maksavan kiinan palikan 70€:lla ja kehun high-quality tavaraksi"
Siis onko tuo materiaali tosiaan niin p*skaa ettei siitä saa edes karkaisemalla välttävää?
Siis onko tuo materiaali tosiaan niin p*skaa ettei siitä saa edes karkaisemalla välttävää?
Re: China skeida
Tuota samaa kysymystä olen ihmetellyt ja pyöritellyt päässäni...piippu kirjoitti:Mutta mites boikotoit noita markkinoita valtaavia kiinan osia...ja miten ostaessa ne erotat, jos ei pääse netin takaa hiplaamaan, ja vaikka miten sanottais laatu tavaraksi ja hinnoiteltu ylös että luultaisiin aidoksi venäjän tavaraksi, niin taitaa noilla ulkomaan kauppiaalla olla jo monella dollarinkuvat silmissä ajatuksena "ei sitä kukaan huomaa, kun myyn tämän 10c maksavan kiinan palikan 70€:lla ja kehun high-quality tavaraksi"
Siis onko tuo materiaali tosiaan niin p*skaa ettei siitä saa edes karkaisemalla välttävää?
Nuo minun "kiina palikat" tilasin Saksasta (Ural-Zentral). Tottakai luulin, että sakemanni myisi hyvää osaa...
Siis saksalainen teki pyörän, jonka venäläiset kopioivat. Kiinalaiset taas kopioivat tuon venäläisen pyörän.
Ja nyt se suurin ihme:
SAKSALAISET MYYVÄT NÄITÄ HEIDÄN OMIEN PYÖRIEN KOPION KOPIOITA???
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: China skeida
Tulipahan törmättyä oikein Konkreettisesti siihen Kiinan paskaan taas. ostin, nimittäin Pietarista jakopään ratasparin Uraliin ja ne
näytti oikein hyvältä. Samalla reissulle ostin myös nokka-akselin. Ajelin viime kesän ja tänä keväänä vähän ja sitten alkoi kammo
meteli koneesta ja sitä oli hieman vaikea paikallistaa. Mutta kun tuo vetokin heittelehti, niin päätin avata jakopään ja sieltähän se
vika löytyi. Nokka akselin päässä oleva hammaspyörä lähti käsin irti ja olin sen prässännyt kiinni, hammaskosketukset. eli hammas-
pinnat todella huonot. Joten vaihdoin Saksalaiset Hertzogin hammaspyörät ja Venäläisen nokka-akselin paikalle ja jopa hiljeni.
Kannattaa näköjään oikeastikin satsata laatuun, jos sitä on saatavilla, eikä uskoa yhteenkään kauppiaaseen, jolla on vaan hyvän-
näköisiä tuotteita kaupan. Rexi Koon sanoja lainatekseni: Kiinalaista Paskaa ja kova nauru päälle, siihen lankesin.
Terveisä Rexille oikeista mielipiteistä !
näytti oikein hyvältä. Samalla reissulle ostin myös nokka-akselin. Ajelin viime kesän ja tänä keväänä vähän ja sitten alkoi kammo
meteli koneesta ja sitä oli hieman vaikea paikallistaa. Mutta kun tuo vetokin heittelehti, niin päätin avata jakopään ja sieltähän se
vika löytyi. Nokka akselin päässä oleva hammaspyörä lähti käsin irti ja olin sen prässännyt kiinni, hammaskosketukset. eli hammas-
pinnat todella huonot. Joten vaihdoin Saksalaiset Hertzogin hammaspyörät ja Venäläisen nokka-akselin paikalle ja jopa hiljeni.
Kannattaa näköjään oikeastikin satsata laatuun, jos sitä on saatavilla, eikä uskoa yhteenkään kauppiaaseen, jolla on vaan hyvän-
näköisiä tuotteita kaupan. Rexi Koon sanoja lainatekseni: Kiinalaista Paskaa ja kova nauru päälle, siihen lankesin.
Terveisä Rexille oikeista mielipiteistä !
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Re: China skeida
Olen edelleen sitä mieltä että kannattaa käyttää wanhoja ehjiä (tai korjauskelpoisia) alkuperäisiä osia koneen kunnostukseen niin paljon kun voi, tai sitten niin kuin raikku mätkästä varmasti länsimaista kamaa. olen kerännyt aina kun mahdollista noista wanhoista koneista osia joita hätäsimmät on vaihtanut uusiin "varaosiin" ja olen saanut paljon osia joilla on varmasti enemmän kilometrejä edessä kun useilla uusillla mistälie kukalie tehdyillä uusilla vastaavilla. Kiertokanget on hyvä esimerkki, mulla on kaksi paria 60-70 luvun vaihteen koneista irrotettuja kankia jotka on vaihdettu uusiin rempan yhteydessä, nuo uudet on nyt silmät soikeina ja silmävälit sattumanvaraiset kun taas nuo wanhat on edelleenkin pyöreillä silmukoilla ja materiaalit aivan toiselta planeetalta ( ainakin maasta).. sylinterit, kampiakselit, hammaspyörät, nokat , kannet jne. hyödynnä hyvästä materiaalista tehtyjä osia jotka on jo kestänyt ehjinä todistetusti pitkään ja tee niille vain tarvittavat kunnostukset vaikka hyvässä koneistamossa jos itse et voi tehdä, niin mielestäni saat varmemman pelin alle...
- esaammanpaa
- 100
- Viestit: 102
- Liittynyt: 17.06.2010 16:09
Re: China skeida
Mistä nuita hertzgin rattaita saa ja kuinka paljon laatu maksaa .Laitoin koohon uuvet jakorattaa ja nokkaakselin ratas meni käsin paikolleen josta aselistä olin rässänny alkuperäsen laatu osan pois se oli ottanut vähän hampaisiin.Nyt se rallattaa niin kui ennen rattaijen vaihtoa.Vaikuttaa niin kun joku ratas oi hiukan soikea.
Re: China skeida
Kasasin china keulaa, ja hetken löi päässä tyhjää, kun kuvassa näkyvän putken päähän tulevan keulaputket yhdistävän valukappaleen kiinnityspultit,ne missä vaimennusmäntien akselitkin ovat kiinni, pyörivät tyhjää kiristettäessä.
No ajattelin tietty, että alemman keulaputkia puristavan valuosan ruuvit eivät purista putkia, ja siksi pyörivät mukana, mutta eivät pyörineet ja kierrekkin oli aivan priima.
Aikani siinä purin ja kasasin kunnes hoksahti, että dengxiaoping on hitsannut kierreholkin putken sisään, ja kauniiksi lopuksi sorvannut asiaankuuluvan kartion yhdyskappaleelle, sillä seurauksella, että hitsausta oli vain nimeksi jäljellä. Pieni kiristys sai sen irtoamaan ja pyörimään pultin mukana.
Asiantila oli vaikea havaita ja siksi myös tavallista vaikeampi ymmärtää
No ajattelin tietty, että alemman keulaputkia puristavan valuosan ruuvit eivät purista putkia, ja siksi pyörivät mukana, mutta eivät pyörineet ja kierrekkin oli aivan priima.
Aikani siinä purin ja kasasin kunnes hoksahti, että dengxiaoping on hitsannut kierreholkin putken sisään, ja kauniiksi lopuksi sorvannut asiaankuuluvan kartion yhdyskappaleelle, sillä seurauksella, että hitsausta oli vain nimeksi jäljellä. Pieni kiristys sai sen irtoamaan ja pyörimään pultin mukana.
Asiantila oli vaikea havaita ja siksi myös tavallista vaikeampi ymmärtää
Re: China skeida
Oho! tuota voisi sanoa jo turvallisuus riskiksi ! vaikea kaikkia on ennalta tutkia..tuokin paikka melkein mahdoton.
Re: China skeida
Juma kekka mikä keksintö tuo keulaputki...
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: China skeida
No onhan taas laatua! Ei taitaisi kiinanpoikien osat saada yksikään eurooppalaista E-hyväksyntää, tai myyntilupaa ilman NOT FOR HIGHWAY USE merkintää jos noihin joku taho oikeasti syventyisi.....
Mistä saa laatua, vai pitääkö tässä alata tuumaamaan tehdasta jossa näitä itäosia tämänpäivän koneilla ja materiaaleilla Nämä osathan ei sinänsä mitään rakettitiedettä ole...jos olisivat mitoissaan ja kunnon materiaalista...nythän tämä on meleko scifiä kun joka ikinen palikka pitää itse valmistaa/viimeistellä jo uutena. Olisikohan maailmalla oikeasti menekkiä laatuosille? Hintaahan niille kyllä tulisi, että se satasen kampi maksaisi tyyliin 700€, mutta kirpaisisi vain kerran
Mistä saa laatua, vai pitääkö tässä alata tuumaamaan tehdasta jossa näitä itäosia tämänpäivän koneilla ja materiaaleilla Nämä osathan ei sinänsä mitään rakettitiedettä ole...jos olisivat mitoissaan ja kunnon materiaalista...nythän tämä on meleko scifiä kun joka ikinen palikka pitää itse valmistaa/viimeistellä jo uutena. Olisikohan maailmalla oikeasti menekkiä laatuosille? Hintaahan niille kyllä tulisi, että se satasen kampi maksaisi tyyliin 700€, mutta kirpaisisi vain kerran
Re: China skeida
Voisiko olettaa, että sellainen varaosa, johon on stanssattu hinta ruplaa&kopeekkaa olisi laadukas.piippu kirjoitti:Mistä saa laatua,
Koska silloin voisi olettaa, että osa on 70- tai 80-luvulta ja CCCP:stä...
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: China skeida
Kyllä, jos noita vielä jostain löytyy!timo999 kirjoitti:Voisiko olettaa, että sellainen varaosa, johon on stanssattu hinta ruplaa&kopeekkaa olisi laadukas.piippu kirjoitti:Mistä saa laatua,
Koska silloin voisi olettaa, että osa on 70- tai 80-luvulta ja CCCP:stä...
Mutta jotenkin jo näen sieluni silmin sen kiinanpojan meistävän noita cccp merkkejä omiin "parempiin" osiin, jotka eivät siltikään vastaa sitä aito neuvostoliittolaista
Re: China skeida
Ikävä ilmoittaa että kyllä ne jo kopio wanhoja valustansseja osiin..mm. männissä on nähty...piippu kirjoitti:Kyllä, jos noita vielä jostain löytyy!timo999 kirjoitti:Voisiko olettaa, että sellainen varaosa, johon on stanssattu hinta ruplaa&kopeekkaa olisi laadukas.piippu kirjoitti:Mistä saa laatua,
Koska silloin voisi olettaa, että osa on 70- tai 80-luvulta ja CCCP:stä...
Mutta jotenkin jo näen sieluni silmin sen kiinanpojan meistävän noita cccp merkkejä omiin "parempiin" osiin, jotka eivät siltikään vastaa sitä aito neuvostoliittolaista
Moottorin osalta ehkä kannattaisi haalia maailmalta vielä noita alkuperäisiä "varastokoneita" usein jopa militari malleja ja hinnaltaa jää alle niiden kustannusten mitä tulee kun wanhoja koneistaa ja paskaosia viskelee betoniin... Liekö vielä wanhaa kalustoa kokonaisuudessaan myynnissä , vaikka ei rekisteröintimielessä vaan luovuttajiksi...
Niin ja tietysti kaakun toinen puoli..kai ne on jo ymmärtänyt uittaa nuo uudet kikkareet valaanrasva klooniin ja pyörittelee hiukka mullassa ja sitten myyntiin " harvoin tarjolla army varastosta parasta laatua "osta..osta..osta!
Viimeksi muokannut MATTI, 31.05.2013 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: China skeida
Huoh! Että näinkin äkkiä kävi pelkoni toteen!
R*stus notta pitääs käyrä nuata kiinalaasia muiluuttamas...oppiisivat tekemähän samalla vaivalla kunnollista (tai osaashan ne, mutta ku eivät viitti....)
R*stus notta pitääs käyrä nuata kiinalaasia muiluuttamas...oppiisivat tekemähän samalla vaivalla kunnollista (tai osaashan ne, mutta ku eivät viitti....)
Re: China skeida
Tuosta mun kinkkikeulasta vielä lisäystä, että putkien ohjuriholkit olivat 1,5 väljät, siispä ne piti sitten sorvailla uudet nyylonista. Lisäksi putkien pinta stefan kohdilla oli kuin johtoruuvilla syötetty, eli kun kynnellä vetäisi niin pärinä kuului. Lisäksi alaputken pohja, se miistä iskunvaimentimen M8 kierre menee läpi, oli koneistamatta, ja se taas tarkoitti sitä että mikään öljy ei pysynyt erilaisista tiivistysyrityksistä huolimatta kunnolla sisällä.
Sanalla sanoen, jos kiinalaista keulaa M-72.een laitatte, niin kannattaa katsoa kahteen kertaan koko hoito läpi
Sanalla sanoen, jos kiinalaista keulaa M-72.een laitatte, niin kannattaa katsoa kahteen kertaan koko hoito läpi
Re: China skeida
Tähän nyt hyvänä hinta esimerkkinä "tao bao" kiinalaisten Ebay männät renkaineen 4 €,
ja tuosta joku yksityinenkin saa varmasti voittoa.....
On Kiinassa hyviäkin asioita.......
ja tuosta joku yksityinenkin saa varmasti voittoa.....
On Kiinassa hyviäkin asioita.......
- esaammanpaa
- 100
- Viestit: 102
- Liittynyt: 17.06.2010 16:09
Re: China skeida
Huomenta.Eilen illalla vaihoin vanhat jakorattaat takasi koohon. Ei ne kiinalaiset ollut soikeat vain nokaakselin rattaan reikä on niin väljä että kiila sanan mukasesti kiilaa akselin reijässä toiseen laitaan.Pengon jostai romulaatikosta vanhat rattaa ja pyörittelin mitkä tuntu passaavan toisiinsa ja laitoin ne heitti se rattaan kolokatus kuulumasta.Mutta ois kyllä hankinta listalla paremmat rattaat.En oikeen tiiä mistä sais alkuperäsiä tai parempia tarvikkeita.