testiveto
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
testiveto
Ihan vaa testailua....
Huomenna vähän ruovitellaan...
Huomenna vähän ruovitellaan...
Re: testiveto
Mikä?.....hydraulivetoinen robson sivaunu?
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: testiveto
No, näkyy kulkevan pelkällä sivuvaunuvedolla....
https://skydrive.live.com/?cid=B855F970 ... %21570&v=3
Ajatusta pitänee vähän jatkojalostaa, jos vaikka joskus semmosen tekis ihan oikeesti. Tämä oli siis TESTI jos joku ei sattunut ymmärtämään.
PS.jokoha näkys
https://skydrive.live.com/?cid=B855F970 ... %21570&v=3
Ajatusta pitänee vähän jatkojalostaa, jos vaikka joskus semmosen tekis ihan oikeesti. Tämä oli siis TESTI jos joku ei sattunut ymmärtämään.
PS.jokoha näkys
Viimeksi muokannut metsuri Torkkelista, 07.11.2013 13:03. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: testiveto
Jäi ne testailut sillo yks päivä kesken ku tuli muita hommia. Nyt o paineet mittailtu ja tarvittava momentit tiedossa ym,ym mitä pitää tehä jos tommosen joskus tekee. Ja jos tommoseen hassutteluun rupeaa ni sitte tehää three-wheel.. ym,ym esim alustan nostoa napista painamalla semmoset 50mm...no joo..juttuja, juttuja. No ehä se sittekää yltäs maasto-ominaisuuksiltaan laulumiesluokkaan
Samaa vähän videona...
https://skydrive.live.com/?lc=1035&mkt= ... %21574&v=3
Sanotaa lopuks sen verra, että jos tommosen tekee ni se tulee olemaan pirun paljon sirompi. Tuo testi tehtii vää osilla mitä nurkista kouraan sattu..
Samaa vähän videona...
https://skydrive.live.com/?lc=1035&mkt= ... %21574&v=3
Sanotaa lopuks sen verra, että jos tommosen tekee ni se tulee olemaan pirun paljon sirompi. Tuo testi tehtii vää osilla mitä nurkista kouraan sattu..
Re: testiveto
tarviis tehdä tukitanko tuolta navasta ulkopuolelle , ettei pääse lipsumaan ja taittumaan... idea pirun toimiva jos tarvii hetkellistä apua, esim: jää kiinni ja joutuu työntämään.... jättää limut peuhaamaan ja siirtyy pyörän taakse työntämään....
Suorastaan mahtava innovaatio sitten keskioluen....
Suorastaan mahtava innovaatio sitten keskioluen....
Re: testiveto
Ja jos toikaan ei auta, voi kietoa köyden ton rummun ympärille, niin toimii vinssinä.
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: testiveto
Joo, ei se paikka oo olleskaa tuossa jos se joskus toteutuu.Tod. näk. ympätään pyörään avohammaspyörällä.( ei oo sillo mikää robsoni) .tai tai..?mahollisuuksia on monia
Ainut asia mitä tolla hommalla hain oli tarvittava momentti bilikan 110 renkaalla ja vaunussa 100kg kuormaa. Joo voiha sen laskeekkin mutta tuo kitkakertoimen arviointi tuppaa olla mitä sattuu. Nyt on iha faktatieto ja sen pohjalta on helppo mitoittaa. Kuningas-ajatushan olisi saada veto synkkaamaan ykkösen kanssa 0-20km/h.. kaasukahvan viereen peukalopainike, lennosta päälle, lennosta pois..Oon jotenkin ymmärtänyt, että nää ihan oikeet 2-wd palikat on hakusessa ja aika hinnakkaita?
No saaha näitä funtsailla...
Ainut asia mitä tolla hommalla hain oli tarvittava momentti bilikan 110 renkaalla ja vaunussa 100kg kuormaa. Joo voiha sen laskeekkin mutta tuo kitkakertoimen arviointi tuppaa olla mitä sattuu. Nyt on iha faktatieto ja sen pohjalta on helppo mitoittaa. Kuningas-ajatushan olisi saada veto synkkaamaan ykkösen kanssa 0-20km/h.. kaasukahvan viereen peukalopainike, lennosta päälle, lennosta pois..Oon jotenkin ymmärtänyt, että nää ihan oikeet 2-wd palikat on hakusessa ja aika hinnakkaita?
No saaha näitä funtsailla...
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: testiveto
Vähä tarkemmin ku luet ni ajatus kenties selviää tai sitte ei...TimoS kirjoitti:Ja jos toikaan ei auta, voi kietoa köyden ton rummun ympärille, niin toimii vinssinä.
Ei tarttes tosta isompaa murikkaa ympätä sinne vaununpyörän liepeille, ei paha. Tarvittavan sopan saa mistä haluaa, vähä venoja, letkuja katkasijoita piuhaa... sehä on siinä
Re: testiveto
olisko helpompi tehä sähkömoottorila ku auton akut on kuitenki teillä sivuvaunun kyydissä.Starttimoottori robsonilla tai vaikka ketju vedolla.Ja taitaa noitaan nykysin olla kaikenmoisia sähköpotkulaudani moottoreita tarjolla.
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: testiveto
stahanov kirjoitti:olisko helpompi tehä sähkömoottorila ku auton akut on kuitenki teillä sivuvaunun kyydissä.Starttimoottori robsonilla tai vaikka ketju vedolla.
Ei tuu akkuja ei. Paappas piruuttas se sähkömoottori (saman tehone ku tuo hydemoottori) ja norttiaski rinnakkain ja vertaa. Tommone mahtuu niin pirun pienen tilaan ja se synkronointi hoituu itekseen ku mitoittaa oikein. Sitte nää halppismalli sähkömoottorit, alkaa pari minuuttia olla max käyttöaika..oha niitä veikeempiäkin mutta ei oo miun laji..
Re: testiveto
No jos se pyörä sutii siellä kuopassa, niin se vinssi auttaametsuri Torkkelista kirjoitti:Vähä tarkemmin ku luet ni ajatus kenties selviää tai sitte ei...TimoS kirjoitti:Ja jos toikaan ei auta, voi kietoa köyden ton rummun ympärille, niin toimii vinssinä.
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Re: testiveto
Pitäs ehkä laittaa kaikki romut vertailuun mitä pitää lisätä eikä pelkkä vetomomoottori.Vai otito öljyn tuolle ihan uralin öljy pumpulta
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: testiveto
stahanov kirjoitti:Pitäs ehkä laittaa kaikki romut vertailuun mitä pitää lisätä eikä pelkkä vetomomoottori.Vai otito öljyn tuolle ihan uralin öljy pumpulta
Stahanovin pyynnöstä
Lisätty pumppu, sylinteri(ei välttämättä tarvi jos käytetään magneettikytkintä),venttiili, letkuja,öljysäiliö. Rautoja joutuu sorvailemaan tarpeen mukaan..
No, seuraavaksi ihmetellään että tuohan se maksaa. Niihä se maksaskii jos lähettäs uusia hommaamaan. Mutta kun on tullu lajin parissa pyörittyä yli kolkyt vuotta, ni on päässy vähä tuota materiaaliakin kertymään kuin myös kokemusta ja näkemystä... metsäkoneittenhan vetovoimaksi mitoitettiin yleensä max 70% kokonaismassasta, jolloin max kuormalla pystyttiin etemnemään 30% nousuissa täydellä kuormalla, kun moottorin....
Re: testiveto
Se on selvä että tällaset testit tehään niistä mitä on nurkiin jääny.Yleensähän sitä tavaraa jää minkäkans töitä tehään.
Mulla ongelmana se että oon työnpuolesta rakentenu sähköllä liikuvia ajopelejä.Siksipä se tuntuu niinpaljo helpommalta.
Noilla kuvan osilla tuskinsaisin muuta aikaseksi ku lahkeet öljyseksi.
Mulla ongelmana se että oon työnpuolesta rakentenu sähköllä liikuvia ajopelejä.Siksipä se tuntuu niinpaljo helpommalta.
Noilla kuvan osilla tuskinsaisin muuta aikaseksi ku lahkeet öljyseksi.
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: testiveto
stahanov kirjoitti:Se on selvä että tällaset testit tehään niistä mitä on nurkiin jääny.Yleensähän sitä tavaraa jää minkäkans töitä tehään.
Mulla ongelmana se että oon työnpuolesta rakentenu sähköllä liikuvia ajopelejä.Siksipä se tuntuu niinpaljo helpommalta.
Noilla kuvan osilla tuskinsaisin muuta aikaseksi ku lahkeet öljyseksi.
Näinhän se menee. Kyllä se akkuvaihtoehtokin mielessä on ollut ja se voisi olla jollekkin ihan ok. Sillä saisi hetkellisesti vetoa pyörään jos sattuu jäämään kiinni. Se on vaa nii. että jokainen tekee näitä virityksiä varmaankin hyvin pitkälle omien tarpeittensa mukaan. Meikäläisellä ku sattuu jo pelkästään tuo asuinpaikka olemaan keskellä mettää ( iikkunat on kyllä kirkolle päin ), ja kiinnostas hassutella tuolla vekottimella ympäri vuoden, niin jotain apuvetoja tarvis. Siinä ei sitte haittais pienet kinoksetkaa ku käy piimäpurkin kirkolta hakees. Sitteku ku vehkeessä on hytikkaa valmiiksi ni siihe vois lisäillä esim vinssin ym ym mitä mieleen juolahtaa vaikka etukuormaajan (klapikonettaha mie kaikist paljo haluaisin )
Tätä uralismiakin kun harrastetaan niin monella eri tasolla. Jos verrataan kalastukseen niin meikäläinen on mato-onkija, ite tehty onki ja kalat menee hyötykäyttöön. Kun taas se toinen pää on niitä vapakalastajia avomerijahdeissa ja kalatkin lasketaan takaisin. Eli jos ajan vuodessa rapiat 15 tkm, niin 80 % ajosta on semmoista mikä pitäisi ajaa autolla jos en aja urrella.
No, antaahan ajatuksen elää, lyödään Stahanovin kanssa tyhmät päämme yhteen ni eiköhä siitä hyvä tule, jos sitä joskus toteutetaan...
Re: testiveto
Kyllä pitempiaikaseen käyttöön tuo hyrauliikka varmasti onki parempi Ja tosiaan sitte kun on tuo pumppu paikallaan niin mikään eikai enää rajota lisävarusteiden määrää.
Re: testiveto
Vaunun kopan paikalle vaijerivaihtolavalaite ja pyörän keulalle etukuormaaja.
Lava jätetään sorakuopalla maahan ja etukuormaajalla sorat lavalle, lava lullaan ja menoksi.
Vaatii pakkilaatikon vaihteistoksi.
Lava jätetään sorakuopalla maahan ja etukuormaajalla sorat lavalle, lava lullaan ja menoksi.
Vaatii pakkilaatikon vaihteistoksi.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: testiveto
sropov kirjoitti:Vaunun kopan paikalle vaijerivaihtolavalaite ja pyörän keulalle etukuormaaja.
Lava jätetään sorakuopalla maahan ja etukuormaajalla sorat lavalle, lava lullaan ja menoksi.
Vaatii pakkilaatikon vaihteistoksi.
Ei onnistu. Haastelin tuossa Millan kaa, ei luovu vaunupaikastaan. Sano se sitte että ala kuule ukko katella tunkkia siihe peräkärriis, kulkee ne ravat siinäkin...
Re: testiveto
Peräkärry ja tunkki....
Tuli vaan mieleen , että jos sais pyörimään samaan tahtiin...laatikon välitykset( vakio )
* I = 3,6
* I = 2,28
*III= 1,70
*IV= 1,30
pakkihan taitaa olla 3,67?
Pitäis ottaa laskin ja laskea se pyörimisnopeus, sais pyörimään samaan tahtiin...
Tuli vaan mieleen , että jos sais pyörimään samaan tahtiin...laatikon välitykset( vakio )
* I = 3,6
* I = 2,28
*III= 1,70
*IV= 1,30
pakkihan taitaa olla 3,67?
Pitäis ottaa laskin ja laskea se pyörimisnopeus, sais pyörimään samaan tahtiin...
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: testiveto
autimies kirjoitti:Peräkärry ja tunkki....
Tuli vaan mieleen , että jos sais pyörimään samaan tahtiin...laatikon välitykset( vakio )
* I = 3,6
* I = 2,28
*III= 1,70
*IV= 1,30
pakkihan taitaa olla 3,67?
Pitäis ottaa laskin ja laskea se pyörimisnopeus, sais pyörimään samaan tahtiin...
Kippisylinteri, alan miehet puhuu tunkista
Meni sit näköjää hampaitten lakemiseksi (autimiehellä)
Miu taas pitää laskea hampaita tuost kuvan murikast, pitää joku ilta louhia sille pari....Sitte pitää muistaa tehä full automatic..Takapyörä pyörii muutaman prossan nopemmin kuin
vaunun pyörä.( vaunun pyörä on ikäänkuin vapaalla, soppa on niiku vähä osittain hullunkierrolla, ei se jarruta) Takapyörä kun alkaa suttaaman sen muutaman prossan, tulee vaunun pyörä automaattisesti mukaan.. Tulee fucking hyvä...
On se ihme koira tuo Milla, heti ku silmä välttää ne se on sorvailemas jotakii.. nyttekii se oil illalla pyöräyttäny tommosen??? Mitähä tollakii kalikalla tekis?
Re: testiveto
Komia vanne, ei tuu pinnahuolia...mistä löysit?
”Nerokkuus on 10 % inspiraatiota ja 90 % hikoilua.”
— Thomas Alva Edison
M-72, -54
— Thomas Alva Edison
M-72, -54
Re: testiveto
siivosin ja siirsin ketjun tänne ettei katoa ja mielenkiintoisen aihe.. tv Kari Nurminen
Re: testiveto
henkilönostimissa on hydrauliset ajomoottorit, niillä siirtyy pari tonnia melkosen pahoihin paikkoihin ja sieltä pois....koneikkoon lisää tehoja ni alkaa matka maittaa...
Re: testiveto
Tohonhan värkää vielä hydrauliikalla toimivan hidastuksen, voipi lasketella pisempiäkin alamäkiä ilman pelkoo jarrujen ylenpalttisesta lämpenemisestä.
K-750M / Dnepr MT-10 / MT-10-36 / K-750/MT-11
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: testiveto
Savusaunassa oli pirun hyvät löylyt. Aattelin sitte vilkasta mitä täällä on tapahtunut, oli näköjään ketjju siirtynyt. No tuossa Millan kaa pidettiin palaveria.... ja se sit sano, et mitä täst nyt poroja sieraimiin vetämään.. itehä oot aina liputtanu mielenkiintosen ja aktiivesen foorumin puolesta ( tää nyt on varmaan pisara sitä, mutku näitä tippoja tarvis lisää ).. no mie nyt sille sanoin , et kimpassaha täs ollaa aina ajeltu (toivoisin muiltakin, ihan kaikilla rintamilla) ni sie saat päättäää... homma ok ..
Puheenjohtaja hoiti homman niinkuin puheenjohtajan kuuluukin,Asiat on monasti niin pirun pienestä kiinni...
Jatketaan kun on jotain uutta... ja sitä tulee olemaan tämän homman tiimoilta aika paljon.. arvelisin..
Puheenjohtaja hoiti homman niinkuin puheenjohtajan kuuluukin,Asiat on monasti niin pirun pienestä kiinni...
Jatketaan kun on jotain uutta... ja sitä tulee olemaan tämän homman tiimoilta aika paljon.. arvelisin..
Re: testiveto
Moro .
Tälläsellä saa sitten kahteen pyörään lisävetoa , eteen ja sivuvaunuun ?
jos tällä jotai tekee ei mitään tietoo kuinka tehokas on .
Tälläsellä saa sitten kahteen pyörään lisävetoa , eteen ja sivuvaunuun ?
jos tällä jotai tekee ei mitään tietoo kuinka tehokas on .
Ural M-61 , Ural M-63
Re: testiveto
Jos heittäis koko vaihdelaatikon menemään, tilalle kunnon pumppu (saisi konekkin "laulaa" kokoajan just niillä kierroksilla, kun sille itselle parhaiten sopisi) ja mafiaperään kardaanin tilalle hydr.moottori....ja kaasukahvalla säädettäis virtausta Ei näin ehtoosta oikein lähde tuo ainut aivosolu liikkeelle, että minkälaista vauhtia tuolla saisi aikaiseksi?
Tai jopa sama diesel koneella....?
Tai jopa sama diesel koneella....?
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: testiveto
Älä hätäile.. nii se joskus viskataankin. Nyt ei oo ongelmana knowhow vaan when.. Tää on nyt vaa semmosta alkusoittoa, pääsee käymää paremmin sienimetäs.. ei oo koko vehe poikittai ku sattuu vähä isompi käpy vaunun pyörän eteen...piippu kirjoitti:Jos heittäis koko vaihdelaatikon menemään, tilalle kunnon pumppu (saisi konekkin "laulaa" kokoajan just niillä kierroksilla, kun sille itselle parhaiten sopisi) ja mafiaperään kardaanin tilalle hydr.moottori....ja kaasukahvalla säädettäis virtausta Ei näin ehtoosta oikein lähde tuo ainut aivosolu liikkeelle, että minkälaista vauhtia tuolla saisi aikaiseksi?
Tai jopa sama diesel koneella....?
Re: testiveto
Terve,piippu kirjoitti:Jos heittäis koko vaihdelaatikon menemään, tilalle kunnon pumppu (saisi konekkin "laulaa" kokoajan just niillä kierroksilla, kun sille itselle parhaiten sopisi) ja mafiaperään kardaanin tilalle hydr.moottori....ja kaasukahvalla säädettäis virtausta Ei näin ehtoosta oikein lähde tuo ainut aivosolu liikkeelle, että minkälaista vauhtia tuolla saisi aikaiseksi?
Tai jopa sama diesel koneella....?
tuota ideaa jossain foorumilla kanssa mietitty ja lopputulemaksi ainakin ajatustasolla että miten sen saa vapaalle, siis siinä tapauksessa kun esim. pitkä alamäki ja saisi antaa "rullata" vaan. Joku kolmetie venttiili joka kierrättää perän virtauksen? Automatiikka tai käsin?
Mielenkiintoinen idea kyllä ja olen halukas näkemään jos joku saa ensimmäisen toimivan hydraulivedon moottoripyörässä toimimaan liikenne nopeuksissa.
Anteeksi jos olen heti alas ampumassa, ei millään pahalla..
Timo