Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Terps
Kivahan se on tutustua myös kulttuuriin, mutta jos joku nyt vielä jotain moottoripyörään liittyvää puuhastelee, niin olisi mukava seurata sellaistakin tarinaa....
Kivahan se on tutustua myös kulttuuriin, mutta jos joku nyt vielä jotain moottoripyörään liittyvää puuhastelee, niin olisi mukava seurata sellaistakin tarinaa....
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Terve
Semmoista on tulossa talven mittaa, että koneita vaihdetaan ja kuuspätkästä tulee seiskapätkä startilla...
Ps ja myös muutoskatsastus suoritetaan
Semmoista on tulossa talven mittaa, että koneita vaihdetaan ja kuuspätkästä tulee seiskapätkä startilla...
Ps ja myös muutoskatsastus suoritetaan
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Jaa vieläkös niitä jostain löyty sopivalla hinnalla?
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Jos loppuviikosta sais tuonne jakoratas-topiikkiin jotain aikaseks...huomen lähen savitaipaleelle koneen kimppuun askartelemaan.
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
IC M49 ja piikin Minsk työn alla, kerkeis vain muilta kiireiltä talliin...osia haalittu ympäri maata ja rahat on ny jo loppu...
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Moottoripyörän rakentelussa yksi vähän puhuttu, mutta tärkeä työvaihe on tuijotus. Siinä istutaan pyörän vieressä jakkaralla ja tuijotetaan joskus jopa tuntikausia silmät lasittuneina ja odotetaan pääkopan sisällä syntyvää ahaa-elämystä. Aikaisintaan tämän jälkeen päästään taas hetkeksi rakentamaan, kunnes iskee uusi tarve tuijottaa.
Mulla on ollut kohta kaksi viikkoa alkutuijotusvaihe päällä. Toivottavasti kohta pääsee tositoimiin ja uskaltais panna pyörän taas osiksi. Hajanaisia muutosideoita on jo syntynyt, mutta jotenkin se punainen lanka on vielä vähän kadoksissa.
Mulla on ollut kohta kaksi viikkoa alkutuijotusvaihe päällä. Toivottavasti kohta pääsee tositoimiin ja uskaltais panna pyörän taas osiksi. Hajanaisia muutosideoita on jo syntynyt, mutta jotenkin se punainen lanka on vielä vähän kadoksissa.
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
tulossa. mutta tuo tärkeä tuijotus vaihde menneillään:-)
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Jaa, mä oon tuijotellunna tuota äMmän keulaa jo kohta vuoden, eikä vieläkään oo ollunna kokonaista kuukautta samaa ajatusta mitä sille tekis
Onkos öljynvaihto rakentelua, jos nyt edes sen vielä ennen lumia
Onkos öljynvaihto rakentelua, jos nyt edes sen vielä ennen lumia
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Tuijottelin lauantaina pimeessä tulppia ku ne ei kipinöiny. Jäi saunajuomat hakematta.
Lykkäsin talliin ja pamahti täys remotti päälle. Vaihtuu Dneprin oma kone takasten ajoon. 750 koneelle on näemmä ny muuta käyttöä.
Mitehä muutoskatsastus ku alkuperäinen mottori palaa aisojen väliin? Nyt kun on jo uuden koneen prosentit otteessa.
Lykkäsin talliin ja pamahti täys remotti päälle. Vaihtuu Dneprin oma kone takasten ajoon. 750 koneelle on näemmä ny muuta käyttöä.
Mitehä muutoskatsastus ku alkuperäinen mottori palaa aisojen väliin? Nyt kun on jo uuden koneen prosentit otteessa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
terps
Rikollinen ajatus...mutta kannattaako noita alvariinsa katsastella jos kumminkin vaihtaa konetta kun paitaa....kuka noita kyselee/ymmärtää mitä kyselisi?? ihan vaan omissa ajatuksissa tuollainen virisi ei siis mikään ehdotus...
Rikollinen ajatus...mutta kannattaako noita alvariinsa katsastella jos kumminkin vaihtaa konetta kun paitaa....kuka noita kyselee/ymmärtää mitä kyselisi?? ihan vaan omissa ajatuksissa tuollainen virisi ei siis mikään ehdotus...
- Kuoppaneuvos Kalle
- 200
- Viestit: 233
- Liittynyt: 30.03.2013 08:46
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Tota on tuijoteltu jo pidemmän aikaa sekä grossi Issikkaakin on jo tuijoteltu mutta valmista ei oikein tuu! Mutta yritetään..
- Liitteet
-
- MZ 250/1 vm,1963
- Itäkalusto 11.jpg (210.96 KiB) Katsottu 12835 kertaa
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Tuommosessa ei oo oikeen muuta tietä ku entisöinti ja se ei oo mun hommia.
-
- 700
- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Kuulemmahan niitä rakennellaan siellä sun täällä...mutta nythän se kirjoittelu ja kuvien julkaisu pompsahtaa varmaan aivan uusiin sfääreihin kun on tuo tittelikin on kirjoittelijalle määritelty ...HYBERAKTIIVINEN OMAHYVÄINEN PAISTATTELIJA...siis ei ollenkaan minun keksimääni, vaan vanhojen roikkalaisten kirjoituksista bongattua...
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Kyllä tässä pitää suunnistaa talliin, hiplailemaan uusia osahankintoja ja loppupäiväksi tuijottelemeen, mistä alkaisi
pakkaamaan kasaan Urrea, joka on jo puettu tekniikan osalta kokonaan ja perä jopa kasattukin uusin laakerein.
Jospa aloittaisi swingin vääntelystä prässissä, että saisi taka-akselin paikoilleen ensikesänä hieman hellävaraisemmin,
ilman moskaa. siitä jos jatkaisi sitten vaikka koneen kassamisella ja vaihteiston laakereiden ja tiivisteiden vaihdolla, että
silleen, kyllä tekemistä, sekä tuijottelemista talveksi riittää. Ja jos loppuu yhdestä pyörästä, jatkaa toisesta.
pakkaamaan kasaan Urrea, joka on jo puettu tekniikan osalta kokonaan ja perä jopa kasattukin uusin laakerein.
Jospa aloittaisi swingin vääntelystä prässissä, että saisi taka-akselin paikoilleen ensikesänä hieman hellävaraisemmin,
ilman moskaa. siitä jos jatkaisi sitten vaikka koneen kassamisella ja vaihteiston laakereiden ja tiivisteiden vaihdolla, että
silleen, kyllä tekemistä, sekä tuijottelemista talveksi riittää. Ja jos loppuu yhdestä pyörästä, jatkaa toisesta.
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Periaatteessa pitäsi muutoskatsastaa jos moottorin koko muuttuu. Miten sitten käytännössä, varsinkin jos pienemmän laitat isomman muutoskatsastetun tilalle..?kalkkuna kirjoitti:Tuijottelin lauantaina pimeessä tulppia ku ne ei kipinöiny. Jäi saunajuomat hakematta.
Lykkäsin talliin ja pamahti täys remotti päälle. Vaihtuu Dneprin oma kone takasten ajoon. 750 koneelle on näemmä ny muuta käyttöä.
Mitehä muutoskatsastus ku alkuperäinen mottori palaa aisojen väliin? Nyt kun on jo uuden koneen prosentit otteessa.
Prosentteja ei mene enää lisää, vaikka muutoskatsastaisit moottorin joka päivä uuteen, ne on jo "käytetty". Mutta en niitä alkuperäsiä prosentteja myöskään takaisin saa, vaikka alkuperäisen moottorin takaisin laittaisitkin...
En lähtisi ihan helpolla tuon takia katsastusreissulle, sinne on tullut lähdettyä vain niissä tapauksissa kun on oikeasti jotain muuttunut. Alkuperäisen korvaaminen alkuperäistä vastaavalla ei ole saanut omaa katsastuskynnystä ylittymään, ei aiemmin kakspyörästen kanssa eikä nykyään nelipyöräisillä leikkiessä...
IC on itäpyöristä paras...
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Mitähän katsuri sanois kun menis pyytään moottoreista samanlaista merkintää jota käytetään autoissa vaihtoehtoisista renkaista.
Pyytäis otteeseen merkinnän, että vaihtoehtoiset moottorit 650 ja 750 kuutioinen. Vois vaihdella fiiliksen mukaan
Pyytäis otteeseen merkinnän, että vaihtoehtoiset moottorit 650 ja 750 kuutioinen. Vois vaihdella fiiliksen mukaan
- esaammanpaa
- 100
- Viestit: 102
- Liittynyt: 17.06.2010 16:09
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Kyllä tottahan toki niitä rakennellaan. Mutta kun on ollut niin aktiivinen tuo tuijotus vaihe viimmeaikona hieno ilmaisu tuo tuijotusvaihe..Eioo etes tätä palstaa joutanu lukeen.Näin meijänkesken vaan tänään puskin koon talvisäilytysvarastosta pajanpuolelle takasi .Pientä moottori huoltua mielessä jos putkittas pytyt vähän isommille männille.
Esa Ä
Esa Ä
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
terps
Joo tuo tuijotus tuntuu tutulta..nyt olen suunnilleen päässyt tuon vaiheen yli, mutta nyt on vielä se ..pitäs ..vaihe joka alkaa vähitellen taittumaan oikein touhotukseen. Tänään sai tuohon nepukan evo2 projektikoneeseen puuttuvan kannen ja "pitäs" aloittaa kanavien siistiminen , toiseen kanteen ohjurien teko (BMW ylikoko ohjaimista) seetityöt , palotilojen tilavuuksien synkkaus ja sitten vielä vahalla tarkistukset että näillä korkeamman puristuksen sovitteilla vielä jää sen verta tilaa ettei mikään pussaa kiinni. Olen sen kyllä jo kerran tarkistanut, mutta varmuudeksi vielä kerran. Seuraavaksi olisikin tuon laturin sovitteen viimeistely kuboltan laturille 6V lohkoon..osat tulikin jo melkein sorvailtua kun tein sen Delcon sovitteen kumikytkimellä 6V koneeseen , mutta on siinä hieman hifistelyä vielä...ja sitten loput on sitä..pitäs ..hommaa vielä...Onneksi on vielä pimeitä iltoja jäljellä..
Joo tuo tuijotus tuntuu tutulta..nyt olen suunnilleen päässyt tuon vaiheen yli, mutta nyt on vielä se ..pitäs ..vaihe joka alkaa vähitellen taittumaan oikein touhotukseen. Tänään sai tuohon nepukan evo2 projektikoneeseen puuttuvan kannen ja "pitäs" aloittaa kanavien siistiminen , toiseen kanteen ohjurien teko (BMW ylikoko ohjaimista) seetityöt , palotilojen tilavuuksien synkkaus ja sitten vielä vahalla tarkistukset että näillä korkeamman puristuksen sovitteilla vielä jää sen verta tilaa ettei mikään pussaa kiinni. Olen sen kyllä jo kerran tarkistanut, mutta varmuudeksi vielä kerran. Seuraavaksi olisikin tuon laturin sovitteen viimeistely kuboltan laturille 6V lohkoon..osat tulikin jo melkein sorvailtua kun tein sen Delcon sovitteen kumikytkimellä 6V koneeseen , mutta on siinä hieman hifistelyä vielä...ja sitten loput on sitä..pitäs ..hommaa vielä...Onneksi on vielä pimeitä iltoja jäljellä..
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Savolainen rojekti,alottamista vaille valamis.
nuita niitä piisoo tiälläkii. piäsis etes tuohon tuijotus vaiheeseen,kele.
nuita niitä piisoo tiälläkii. piäsis etes tuohon tuijotus vaiheeseen,kele.
joka toiselle kuoppaa kaivaa joka toiselle ei
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Tuijottelin pari tuntia sen jäläkkeen, ku itea oli syntynyt. Ei tohi aivan vielä palijasttaa jos tulleeki täysi susi, mutta yritän, vaikka monta on ratkasematonta kohttaa.
Itärauta, tuo liikuttava kulukuväline.
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
mun nieberi edistyy aika verkkaisesti, ja projektilankakin on kohtuu aktiivinen. mut kohta pääsee täyspäiväisesti sen kimppuun!
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Minkäs kokosia putkia olit ajatellu? Olen joskus miettinyt samaa hommaa, aika kallista vaan tuo putkittaminen+aihiot.esaammanpaa kirjoitti:Pientä moottori huoltua mielessä jos putkittas pytyt vähän isommille männille.
Esa Ä
- esaammanpaa
- 100
- Viestit: 102
- Liittynyt: 17.06.2010 16:09
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Putket täytyy olla pikkusen isommat kun männän halkasia.Ai milleinä 85,5 tilavuus jää hiukan alle 900 jos oon laskenu oikein.Tiiäsitte valmistuuko tuo koskaa.
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Minkä vehkeen männät on tuohon projektiin sopivat?esaammanpaa kirjoitti:Putket täytyy olla pikkusen isommat kun männän halkasia.Ai milleinä 85,5 tilavuus jää hiukan alle 900 jos oon laskenu oikein.Tiiäsitte valmistuuko tuo koskaa.
Muistelisin, että joku olis joskus puhunut vastaavan tyylisestä modauksesta jollain Fiat -konsernin mukeilla.
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Itse pohdiskelin että josko pääsisi johonkin 84mm poraukseen ja sinne sitten laitettaisiin se putki niin siitä tulis joku 80mm. Täytyis opiskella lisää tästä aiheesta. Sitten tarvis kehitellä joku systeemi millä pytyt menis kohilleen kun se helma katoaa, nopeampaa tuo asentaminen kun kaikki menee laakista paikoilleen. Meinasitko muuten itse putkittaa vai teettää?esaammanpaa kirjoitti:Putket täytyy olla pikkusen isommat kun männän halkasia.Ai milleinä 85,5 tilavuus jää hiukan alle 900 jos oon laskenu oikein.Tiiäsitte valmistuuko tuo koskaa.
Tuolla oli hyvää juttua tuosta poraamisesta http://uralroikka.fi/pulinat/viewtopic. ... 8&start=60
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Tuo 85.5 kuulostaa tutulta vw mukilta joita on myös Fiatin 2000 TC moottoriin laitettu (mullahan on ko. fiat koneita..) Fiatin tc mäntä on alkujaan 84 dia. Fiatin tc:ssä vaan nuo venttiilinkuvat tulee väärästä suunnasta mäntään, mutta niitä on muistaakseni myös joitain tasapäitäkin....ilman kuvaa....Kootteri kirjoitti:Minkä vehkeen männät on tuohon projektiin sopivat?esaammanpaa kirjoitti:Putket täytyy olla pikkusen isommat kun männän halkasia.Ai milleinä 85,5 tilavuus jää hiukan alle 900 jos oon laskenu oikein.Tiiäsitte valmistuuko tuo koskaa.
Muistelisin, että joku olis joskus puhunut vastaavan tyylisestä modauksesta jollain Fiat -konsernin mukeilla.
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Nyt Matti mittoja kehiin!
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Tuossa olis Kallelle mäntää..4 kpl Oikein "italian racingin" 2.0l TC koneen alkuperäistä Mondial mäntää. Männissä vielä ihan koneistus jäljet näkyvillä..viri..viri..ja alla luovuttaja johon laitoin uudet mahlet..Kalle kirjoitti:Nyt Matti mittoja kehiin!
- Liitteet
-
- öljymutka (2).jpg (165.46 KiB) Katsottu 12305 kertaa
-
- 114-1433_IMG.JPG (206.56 KiB) Katsottu 12315 kertaa
-
- 114-1432_IMG.JPG (169.36 KiB) Katsottu 12315 kertaa
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Noista fiatin koneen kuvista tulee nuoruus mieleen kun mirafiorin kans puuhasteltiin. Eka auto autosuunnistukseen ja toinen jokkistyyliin omaks iloks renkaan polttoon. Hyviä muistoja ja koneitten kans ei ollu murheita. Nykysin nauttiipi enempi rauhallisesta menosta. Mihin tuo Matin kone menossa?
Re: Eikö näitä itäpyöriä enää rakennella...?
Joo se on mun wanhassa Simcassa..jo vuodesta n.1980...
- Liitteet
-
- HPIM1478.JPG (373.64 KiB) Katsottu 12281 kertaa
-
- HPIM1475.JPG (362.95 KiB) Katsottu 12281 kertaa