Onko Dneprin teleskooppikeulan ohjausputki uiva? Eli pitäisikö sen päästä kiertymään alempaan t-palaan nähden?
http://www.armycycles.com/images/Catalog/27large.jpg
Osa nro. 7208151 linkistä.
Ohjauslukon asennuksen jälkeen, ei tahdo lukittua keula, vaikka lukko on lukitus asennossa. Ongelma saatiin melkein ratkaistua kiristämällä ohjausputken ylintä mutteria. En ymmärrä miten se on auttanut tilannetta, koska sehän kiristää vain ylemmän t-palan paikoilleen. Toki voi vetää hieman ohjausputkea ylöspäin, joka "jäykistää" sitä.
Itse en asentanut lukkoa, joten en tiedä minkälainen se oli ja miten se toimi. Laakerit ovat uudet ja kiristin ne mielestäni sopivan kireäksi. Ei jäänyt välystä keulaa heiluteltaessa, mutta samalla ohjaus ei ole liian jäykkä.
Ainakin olen nähnyt noita ohjausputkia myynnissä ilman alempaa t-palaa, mutta taisi olla M tai K pyörää varten. Eli vaihdettavia pitäisi olla.
Eli kysymyksenä kuuluu saako ohjausputki liikkua verrattuna alempaan t-palaan vai onko minun keula viallinen?
Ohjaus ei ole väljä taikka takkuileva, vaan minusta se on hyvä.
Ohjaustankoa saa liikutettua täysoikeasta melkein kokonaan suoraksi, kun lukko on kiinni (90 astetta). Jos lukko ei ole kiinni, kääntyy ihan normaalisti ja hyvin.
Olettaisin että ohjausputki pysyy paikallaan, mutta alempi t-pala liikkuu. Ohjauslukko on kiinnitetty emäputkeen ja sitä kautta ohjausputkeen kun halutaan lukita pyörä.
Jos selitin liian vaikeasti, sanokaa niin yritän selittää paremmin